V50 på Tradera

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Bobo
Lärling
Lärling
Posts: 543
Joined: Wed 03 Aug 2005, 15:17
Location: Stocholm

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />Hej Fredrik, jo lilla blå hänger med baken i taket och håller på att få ny ljuddämpare (et3), trodde jag skulle fixa det igårkväll men åkte på vinterkräksjukan istället:cry: möjligen gör jag ett nytt försök ikväll. Fick bort den gamla från avgaskröken, sedan är det väl "bara" att ta loss insugsröret från motorn, lossa på ljuddämparen och hänga ner den?


// Bobo<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Du menar den s k bananen, den som bl annat satt på 90 SS? Jag har en sådan, men fick inte på den på min V50 med 10-tumshjul p g a att däcket tog i. Har för mig att röret till bananen går direkt in i cylindern, men kan ha fel. Du ska dock inte behöva hänga ner motorn för att byta ljuddämpare. Bort med bakhjulet och in med armarna bara! En ordentlig förgasarrengöring och byte av flottörnål är nog heller inte helt fel på Lilla Blå. Hojta till om du behöver några delar...

Scooterhälsningar

/ Fredrik
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Det stämmer att den ansluter direkt på cylindern men det ser rätt trångt ut att byta utan att hänga ner motorn, får väl göra ett försök..
Det höll förresten riktigt på att gå åt skogen för lilla blå för ett par veckor sedan... hade glömt soppakranen på och antar att det runnit ner lite bensin i vevhuset för när jag tog bort tändstiftet för att kolla gnistan så sprutade det ut bensin i motorutrymmet och antände med lågor upp över sadelhöjd som följd.
Fick som tur var snabbt tag i en släckare och kunde begränsa skadorna till dålig lukt och lite sot på lacken, till min stora glädje var det en skumsläckare och inte pulver... (inget kul att sanera garaget efteråt)

// Bobo
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />Det stämmer att den ansluter direkt på cylindern men det ser rätt trångt ut att byta utan att hänga ner motorn, får väl göra ett försök..
Det höll förresten riktigt på att gå åt skogen för lilla blå för ett par veckor sedan... hade glömt soppakranen på och antar att det runnit ner lite bensin i vevhuset för när jag tog bort tändstiftet för att kolla gnistan så sprutade det ut bensin i motorutrymmet och antände med lågor upp över sadelhöjd som följd.
Fick som tur var snabbt tag i en släckare och kunde begränsa skadorna till dålig lukt och lite sot på lacken, till min stora glädje var det en skumsläckare och inte pulver... (inget kul att sanera garaget efteråt)

// Bobo<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Aj då! Men man kan också se det positivt: motorn får soppa och vevhuspackningarna håller tätt! I o f s bör bensinen inte kunna rinna ner i vevhuset bara för att soppakranen står på. Du kanske hade kickat eller sprungit ett bra tag utan att få igång den? Jag brukar förresten alltid plocka bort förgasaren om jag behöver hänga ner motorn. Tror inte det är särskilt bra att skruva av/på insugningsröret på blocket. Blir det otätt där är det inget bra. Det är litet meck att lyfta ur tanken, få loss sprinten till bensinkransvredet, skruva loss förgasaren o s v - men efter ett par gånger går det på två minuter.

Tur att Lilla Blå klarade sig från att bli grillad!

Scooterhälsningar

/ Fredrik
Bobo
Lärling
Lärling
Posts: 543
Joined: Wed 03 Aug 2005, 15:17
Location: Stocholm

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />Det stämmer att den ansluter direkt på cylindern men det ser rätt trångt ut att byta utan att hänga ner motorn, får väl göra ett försök..
Det höll förresten riktigt på att gå åt skogen för lilla blå för ett par veckor sedan... hade glömt soppakranen på och antar att det runnit ner lite bensin i vevhuset för när jag tog bort tändstiftet för att kolla gnistan så sprutade det ut bensin i motorutrymmet och antände med lågor upp över sadelhöjd som följd.
Fick som tur var snabbt tag i en släckare och kunde begränsa skadorna till dålig lukt och lite sot på lacken, till min stora glädje var det en skumsläckare och inte pulver... (inget kul att sanera garaget efteråt)

// Bobo<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Aj då! Men man kan också se det positivt: motorn får soppa och vevhuspackningarna håller tätt! I o f s bör bensinen inte kunna rinna ner i vevhuset bara för att soppakranen står på. Du kanske hade kickat eller sprungit ett bra tag utan att få igång den? Jag brukar förresten alltid plocka bort förgasaren om jag behöver hänga ner motorn. Tror inte det är särskilt bra att skruva av/på insugningsröret på blocket. Blir det otätt där är det inget bra. Det är litet meck att lyfta ur tanken, få loss sprinten till bensinkransvredet, skruva loss förgasaren o s v - men efter ett par gånger går det på två minuter.

Tur att Lilla Blå klarade sig från att bli grillad!

Scooterhälsningar

/ Fredrik
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Lilla blå startar alltid på första kicken även om man bara kickar lite halvhjärtat:) inget rullande här inte!
Den gången det hettade till lite hade kranen stått öppen i två veckor när jag var på semester:oops:

Fick dit nya ljuddämparen nu ikväll och gissa om det blev skillnad!!
Man fullkomligen flänger fram i hissnande 35km/h imellanåt (på mätaren), det låter inte så mycket men du som har kört den vet att det är typ det dubbla mot innan.
Passade på att dra i en ny kopplingsvire och byta till PX-handtag också så nu slipper man mjölksyra i vänsterhanden.

Och inte behövde man släppa ner motorn inte, fick man bara bort plastkåpan över cylindern så såg ju allt mycket enklare ut, tack för tipset.



// Bobo
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />Fick dit nya ljuddämparen nu ikväll och gissa om det blev skillnad!!
Man fullkomligen flänger fram i hissnande 35km/h imellanåt (på mätaren), det låter inte så mycket men du som har kört den vet att det är typ det dubbla mot innan.

// Bobo<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Kul! Då hade Farbror Snäll i Kävlinge alldeles rätt: det var igensatt ljuddämpare som var problemet!!! Det var absolut den slöaste V50:n jag provat - gjorde max 20 km/h när jag provkörde den och nu verkar den ju vara så slö som den ska vara... Grattis!

Scooterhälsningar

/ Fredrik
Bobo
Lärling
Lärling
Posts: 543
Joined: Wed 03 Aug 2005, 15:17
Location: Stocholm

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />Fick dit nya ljuddämparen nu ikväll och gissa om det blev skillnad!!
Man fullkomligen flänger fram i hissnande 35km/h imellanåt (på mätaren), det låter inte så mycket men du som har kört den vet att det är typ det dubbla mot innan.

// Bobo<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Kul! Då hade Farbror Snäll i Kävlinge alldeles rätt: det var igensatt ljuddämpare som var problemet!!! Det var absolut den slöaste V50:n jag provat - gjorde max 20 km/h när jag provkörde den och nu verkar den ju vara så slö som den ska vara... Grattis!

Scooterhälsningar

/ Fredrik
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Fast man får aldrig vara riktigt glad... när jag ställde in lilla blå i garaget efter provturen fick jag syn på att bakdäcket på PX'en var tomt:cry: bara att sätt igång att riva... och så på väg till jobbet idag gick lamellerna i Cosa-kopplingen:cry::cry: Fast om man ska försöka vara positiv så borde det innebära att min trimmning kanske inte är så dum:P, får bli starkare fjädrar till dom nya lamellerna.

// Bobo
vespaco
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 1511
Joined: Thu 02 Mar 2006, 19:05
Location: Finland

Post by vespaco »

Bobo, jag tror att Vesporna försöker tävla om att få din uppmärksamhet! :D
Bobo
Lärling
Lärling
Posts: 543
Joined: Wed 03 Aug 2005, 15:17
Location: Stocholm

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
<br />Bobo, jag tror att Vesporna försöker tävla om att få din uppmärksamhet! :D
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

PX'en har kastat sig in i den tävlingen:cry: det var inte lamellerna, växelhusoljan luktar bensin:cry::cry: innre packboxen :cry::cry::cry: motorklyvning :cry::cry::cry::cry:

// Bobo
Mancino
Lärling
Lärling
Posts: 669
Joined: Fri 17 Nov 2006, 15:58
Location: Stockholm, Sweden

Post by Mancino »

Otursförföljd märker jag. Men du kommer säkerligen få en problemfri sommar...
Bobo
Lärling
Lärling
Posts: 543
Joined: Wed 03 Aug 2005, 15:17
Location: Stocholm

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mancino</i>
<br />Otursförföljd märker jag. Men du kommer säkerligen få en problemfri sommar...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Ja vi får hoppas det men det har inte börjat ngt vidare. PX'en är ju den jag ska åka på medan jag renoverar dom andra var det tänkt.

// Bobo
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />PX'en har kastat sig in i den tävlingen:cry: det var inte lamellerna, växelhusoljan luktar bensin:cry::cry: innre packboxen :cry::cry::cry: motorklyvning :cry::cry::cry::cry:

// Bobo<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Tråkigt att höra, Bobo! Du kan ju alltid kolla om SL har några överblivna reservdelar... Eller sälj bussen och köp en smallframe, vet jag! :P

Scooterhälsningar

/ Fredrik
Bobo
Lärling
Lärling
Posts: 543
Joined: Wed 03 Aug 2005, 15:17
Location: Stocholm

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />PX'en har kastat sig in i den tävlingen:cry: det var inte lamellerna, växelhusoljan luktar bensin:cry::cry: innre packboxen :cry::cry::cry: motorklyvning :cry::cry::cry::cry:

// Bobo<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Tråkigt att höra, Bobo! Du kan ju alltid kolla om SL har några överblivna reservdelar... Eller sälj bussen och köp en smallframe, vet jag! :P

Scooterhälsningar

/ Fredrik
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Jag är så stor och stark att jag måste ha en stor och stark.... vespa:wink:

SL och jag är inte kompisar, dom försöker köra ihjäl mej med jämna mellanrum på Tyresövägen (En sån där stor läskig väg där man får åka så där fort som man inte kan på en smallframe:D)

// Bobo
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />Jag är så stor och stark att jag måste ha en stor och stark.... vespa:wink:

// Bobo<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Trevligt! Jag och Bettan tvekar inte på att möta dig och någon av dina bussar på 0-402 m. Anytime, anywhere! :wink:

V H

/ Fredrik, 90 kg...
Bobo
Lärling
Lärling
Posts: 543
Joined: Wed 03 Aug 2005, 15:17
Location: Stocholm

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />Jag är så stor och stark att jag måste ha en stor och stark.... vespa:wink:

// Bobo<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Trevligt! Jag och Bettan tvekar inte på att möta dig och någon av dina bussar på 0-402 m. Anytime, anywhere! :wink:

V H

/ Fredrik, 90 kg...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Sveavägen, 12/5, strax efter 12:00?

// Bobo, 94kg...
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />Sveavägen, 12/5, strax efter 12:00?

// Bobo, 94kg...<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">12/5? Är det datumet då ni säsongsscooterister drar på er M51-parkan och ställer på bus...öhh...scootrarna? Jo, men varför inte - eller Oljehamnen i Malmö, vilken dag på året som helst, vilken tid på dygnet som helst (om du inte tycker det är för kallt att åka buss då vill säga...) :D

V H

/ Fredrik, 90 kg (+Bettan, 70 kg)
Bobo
Lärling
Lärling
Posts: 543
Joined: Wed 03 Aug 2005, 15:17
Location: Stocholm

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />Sveavägen, 12/5, strax efter 12:00?

// Bobo, 94kg...<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">12/5? Är det datumet då ni säsongsscooterister drar på er M51-parkan och ställer på bus...öhh...scootrarna? Jo, men varför inte - eller Oljehamnen i Malmö, vilken dag på året som helst, vilken tid på dygnet som helst (om du inte tycker det är för kallt att åka buss då vill säga...) :D

V H

/ Fredrik, 90 kg (+Bettan, 70 kg)
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Tänkte att du och Bettan kunde pallra er hit till scooterpremiären, det kan väl inte ta många timmar på en sådan raket?

// Bobo, 94kg (+PX 110kg?)
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />Tänkte att du och Bettan kunde pallra er hit till scooterpremiären, det kan väl inte ta många timmar på en sådan raket?

// Bobo, 94kg (+PX 110kg?)
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Förvisso inte, två-tre timmar max skulle jag gissa (om man snittar 200+). Skämt å sido, det vore trevligt - men det är troligtvis i längsta laget för både mig och Bettan. Fläskade Sthlm-Malmö på MC, i princip nonstop, i iskallt ösregn för en massa år sedan - och det gör jag aldrig om! Det tog en vecka innan skinnställets blå och röda färg försvann från huden (detta trots att jag tinade upp mig i ett varmt bad i två timmar när jag kom hem).

Men som sagt: anytime, anyplace... (inom rimligt avstånd från "himmaplan") :wink:

Scooterhälsningar

/ Fredrik
mavio
Lärling
Lärling
Posts: 375
Joined: Wed 15 Oct 2003, 18:37
Contact:

Post by mavio »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />
Sveavägen, 12/5, strax efter 12:00?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Jag ställer upp så du har någon att rejsa med. :D
Bobo
Lärling
Lärling
Posts: 543
Joined: Wed 03 Aug 2005, 15:17
Location: Stocholm

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by mavio</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />
Sveavägen, 12/5, strax efter 12:00?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Jag ställer upp så du har någon att rejsa med. :D
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Nja, det var TF som ville flexa sina smallframesmuskler lite så jag hade tänkt att ställa upp för att vara lite juste8).
Tänkte bara gasa lite grann för att inte dra ifrån för mycket:wink:. Vad åker du? trimmad dragster 180cc?
Mest realistiskt dyker jag nog upp på en Rally 200 på premiären men det är klart vi ska rejsa lite mellan rödljusen.

// Bobo
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />Nja, det var TF som ville flexa sina smallframesmuskler lite så jag hade tänkt att ställa upp för att vara lite juste8).
Tänkte bara gasa lite grann för att inte dra ifrån för mycket:wink:.

// Bobo<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">"Gå längre bak i bussen, tack...och så var det Gullmarsplan nästa!" :D

/ Fredrik
Bobo
Lärling
Lärling
Posts: 543
Joined: Wed 03 Aug 2005, 15:17
Location: Stocholm

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />Nja, det var TF som ville flexa sina smallframesmuskler lite så jag hade tänkt att ställa upp för att vara lite juste8).
Tänkte bara gasa lite grann för att inte dra ifrån för mycket:wink:.

// Bobo<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">"Gå längre bak i bussen, tack...och så var det Gullmarsplan nästa!" :D

/ Fredrik
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Såja TF, inte vara avundsjuk på farbröderna med dom stora hojarna, du får vara med du också om du vill med din gulliga mop.. f'låt motorcykel :D:wink::D

// Bobo
mavio
Lärling
Lärling
Posts: 375
Joined: Wed 15 Oct 2003, 18:37
Contact:

Post by mavio »

Just nu skulle jag nog säga att dragstern är mer plågad än trimmad men förhoppningsvis får jag tummen ur och ordnar upp det till premiären. :D:D:D

Image
lambrittan
Lärling
Lärling
Posts: 461
Joined: Tue 22 Aug 2006, 19:52
Location: stockholm

Post by lambrittan »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by mavio</i>
<br />Just nu skulle jag nog säga att dragstern är mer plågad än trimmad men förhoppningsvis får jag tummen ur och ordnar upp det till premiären. :D:D:D


<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Vad är det för cylle?

---------------------------------------------------------
http://www.youtube.com/watch?v=15YA0nHpGfI
mavio
Lärling
Lärling
Posts: 375
Joined: Wed 15 Oct 2003, 18:37
Contact:

Post by mavio »

Tjena!

Det är en sån här:
http://www.malossi.com/Catalogo/Cata_Ma ... rt=3111140

Den klart populäraste trimcylindern till piaggio 180 cc auto.


Det finns inte så många olika trimcylindrar till piaggio 180 cc motorerna. Polini/Gilardoni gör ett kit som innehåller en std cylinder och en topp med aningen mer komp än orginal. Det är en sån som sitter i nu. Det ger alldeles för mycket squish så jag kör utan packning för att hamna på 0,9-1,0 mm. Sänker ju dessvärre portarna lite åxå så att det passar ännu sämre med den galet högvarviga mhr pipan.


Fabrizi gör en galen 190 cc cylinder som egentligen behöver ett större reedblock och därför svetsning i halvorna. Dom har även ett kit med längre slag på 210 cc som kostar skjortan. Båda deras kit är halvfabrikat och passar inte på ngn std avgasanslutning och är mycket bredare i anliggningsytan mot blocket för att man ska kunna svetsa det och porta mer där.

http://www.fabriziracing.com/fht//class ... mfromid=17
lambrittan
Lärling
Lärling
Posts: 461
Joined: Tue 22 Aug 2006, 19:52
Location: stockholm

Post by lambrittan »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by mavio</i>
<br />Tjena!

Det är en sån här:
http://www.malossi.com/Catalogo/Cata_Ma ... rt=3111140

Den klart populäraste trimcylindern till piaggio 180 cc auto.


Det finns inte så många olika trimcylindrar till piaggio 180 cc motorerna. Polini/Gilardoni gör ett kit som innehåller en std cylinder och en topp med aningen mer komp än orginal. Det är en sån som sitter i nu. Det ger alldeles för mycket squish så jag kör utan packning för att hamna på 0,9-1,0 mm. Sänker ju dessvärre portarna lite åxå så att det passar ännu sämre med den galet högvarviga mhr pipan.


Fabrizi gör en galen 190 cc cylinder som egentligen behöver ett större reedblock och därför svetsning i halvorna. Dom har även ett kit med längre slag på 210 cc som kostar skjortan. Båda deras kit är halvfabrikat och passar inte på ngn std avgasanslutning och är mycket bredare i anliggningsytan mot blocket för att man ska kunna svetsa det och porta mer där.

http://www.fabriziracing.com/fht//class ... mfromid=17
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

vad är det för kubik på malossin då? tyckte bara jag såg borrningen på sidan..

men du måste väl porta blocket för den cyllen lite iaf antar jag?




---------------------------------------------------------
http://www.youtube.com/watch?v=15YA0nHpGfI
mavio
Lärling
Lärling
Posts: 375
Joined: Wed 15 Oct 2003, 18:37
Contact:

Post by mavio »

173 cc 65x52. Typ tre färre än orginal alltså som har 65,6 i borr. Malossicylindern passar rakt i blocket och kanalerna är lika stora (små) i både block och cylinder.
Post Reply