SCOOTERMODELLTÄVLINGEN

Här handlar det om utseende och stil på våra scootrar. Är det mest krom som vinner eller ska det vara race-stuk?
Post Reply
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Alfie</i>
<br />Jag är också med...

/Sambon
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

<font color="teal"><b>Välkommen, då är det 2 damer på arenan!!</b></font id="teal">:):D:):D
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mancino</i>
<br />catfight?
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mancino</i>
<br /><font size="4">catfight?</font id="size4">

Det syftar väl på fight mellan två tjejjer?
Ska du tåla det Fredrik(a)?? :D:):D

//Bobo

<font color="teal"><b>Jag tror inte hela bakgrunden hängde med...
GOD JUL ALLA!!</b></font id="teal">

Okej Fritte, editerar man bort en massa så ser det annorlunda ut fast jag tyckte nog min tolkning var roligare.

// Bobo

"Overtaking is rapid and sure"
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mancino</i>
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Det syftar väl på fight mellan två tjejjer?

//Bobo<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Men Bobo, din lilla uppviglare (heh, typiskt män!) :) - det är väl inget fel på att vara tjej då och då? Fast catfight...jag vet inte... Jag föredrar nog hellre en rejäl gyttjebrottning i stringbikini isåfall. Om Vespaco vågar, vill säga... Jag bangar iallafall inte! :twisted:

Gyttjebrottarhälsningar

/ Fredrik(a)
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Det syftar väl på fight mellan två tjejjer?

//Bobo<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Men Bobo, din lilla uppviglare (heh, typiskt män!) :) - det är väl inget fel på att vara tjej då och då? Fast catfight...jag vet inte... Jag föredrar nog hellre en rejäl gyttjebrottning i stringbikini isåfall. Om Vespaco vågar, vill säga... Jag bangar iallafall inte! :twisted:

Gyttjebrottarhälsningar

/ Fredrik(a)

Det var ett svar i den stilen jag hoppades på :wink:

God Jul allihopa och lycka till med era byggen!

// Bobo

"Overtaking is rapid and sure"
erikh
Lärling
Lärling

Post by erikh »

Image
är det du, fredrika? eller bara en scootermodell?

2x v50 '81, luna 50s
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by erikh</i>
<br />http://www.geocities.com/girlsandscoote ... rgirlR.jpg
är det du, fredrika? eller bara en scootermodell?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Nej, alldeles för mycket läder och fransar för min smak! Dessutom hade jag aldrig tillåtit mig själv att posera bredvid en plastscooter... :D

Fast Du gav mig en ny idé om material och utförande till modellbyggartävlingen: uppblåsbara scootermodellen "Barbara"! (Här ska byggas och juckas! :P)

Uppblåsbara hälsningar

/ Fredrik(a)
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Lite mer stil på TEXACO:s turistpiloter

Image

Federico
janix
Entusiast
Entusiast

Post by janix »

Eller en rundtur med det här sällskapet kanske skulle passa?
http://imageshack.us]Image
God Jul och gott Nytt År till er alla.
Janne
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br />Lite mer stil på TEXACO:s turistpiloter

http://www.scootculture.org/sb/arc/arc- ... o-girl.jpg

Federico
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Wow, vilken pimpinett scooterslyna! :D Exakt vilken funktion hade dessa turistpiloter? Hjälpa vilsna turister? Texaco verkade ha klart för sig vilken scootermodell som man vill synas med. Tjusig Texacoväska där reservhjulet ska sitta - har sådana väskor funnits som tillbehör?

Scooterhälsningar

/ Fredrik
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by janix</i>
<br />Eller en rundtur med det här sällskapet kanske skulle passa?
[img]http://img72.imageshack.us/img72/6370/j ... zi5.jpg<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">I ärlighetens namn skulle jag bra mycket hellre åka en rundtur med Texacobruden ovan - även om man får ta i beaktning att hon är 35-40 år äldre idag. Så det så! :)

Scooterhälsningar

/ Fredrik
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Det syftar väl på fight mellan två tjejjer?

//Bobo

Bobo, din tolkning är korrekt... he he he :cry:
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by janix</i>
Janne

synd att det sitter GTR sadel på Rallyn......

Federico
lambrittan
Lärling
Lärling

Post by lambrittan »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by janix</i>
Janne

synd att det sitter GTR sadel på Rallyn......

Federico

det kanske är en 125TS...

edit: fast då skulle ju kicken varit kortare..:oops:

---------------------------------------------------------
http://www.youtube.com/watch?v=15YA0nHpGfI
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<font color="teal"><font size="4"><b>Hej alla tävlande!</b></font id="size4">

<b>Hoppas Er jul varit god och passerat smärtfritt! Hoppas likaså att modellbyggandet framskrider på ett sätt som är till Er belåtenhet.

Efter långvariga diskusioner inom tävlingsledningen har vi kommit fram till att det bästa vore om alla Era modeller presenteras samtidigt, och även anonymt.

Det innebär att före den 15:e januari sänder Ni era bilder till mig,
fritte44<font size="1">snabela</font id="size1">glocalnet.net
och markerar den bild Ni tycker är bäst. Lägg gärna in kommentarer på Era övriga bilderna. Helst minst tre bilder totalt, ej över åtta, och en av dessa skall ha en måttskala i bilden, så modellens storlek framgår.

När Era bilder kommer till mig, kommer jag att föra in de bilder Ni var och en valt ut som Er bästa, dvs en för varje deltagare, i den här tråden med ett slumpartat nummer . Sedan kommer jag att börja en ny tråd för var och en av tävlingsdeltagarna, med samtliga bilder på dens modell.

Detta för att det skall bli mera överskådligt, det är risk att det blir väldigt rörigt annars, likaså ger det de övriga i forumet större möjlighet att diskutera varje specifik modell.

Dessa nya trådar kommer att kallas ”1:a tävlandes bidrag i Scootermodelltävlingen”, 2:a osv. Då röstningen är slutförd och vinnarna är utsedda, bytes trådens namn från ”1:a tävlandes bidrag i Scootermodelltävlingen”, till ”ERT ALIAS bidrag i scootermodelltävlingen”. tex: ”Federicos bidrag i Scootermodelltävlingen”,

Justera bildernas format, så de passar in i forumet. Om Ni har några frågor eller funderingar hoppas jag Ni kontaktar mig.

Med en förhoppning om ett riktigt GOTT NYTT ÅR till Er alla,

Fritte</b></font id="teal">
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br />Helst minst tre bilder totalt, ej över åtta, och en av dessa skall ha en måttskala i bilden, så modellens storlek framgår.

När Era bilder kommer till mig, kommer jag att föra in de bilder Ni var och en valt ut som Er bästa, dvs en för varje deltagare...<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Hej 1/3 av tävlingsledningen och alla andra!

Vore det inte trevligt med flertalet presenterade bilder per deltagare än bara en enda? Man har kanske t ex sköna detaljer på sin scootermodell som bara syns med en närbild. Jag tycker att varje tävlingsdeltagare bör få minst tre bilder publicerade i tråden, så att scootern syns från flera vinklar och från olika avstånd.

Kämpa på! (Själv har jag inte börjat... :x).

Scooterhälsningar

/ Fredrik
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<font color="teal"><b>Godmorgon andra tredjedelen & alla andra!

Min avsikt var inte att dölja informerande bilder, utan att försöka att reducera volymen av bilder i denna tråd till 16 st, redan det är mycket. Ett alternativ med 48 bilder i ett trådinlägg blir svårt att överskåda, och det kanske är tävlande som vill visa fler än 3 bilder.

Ett annat alternativ är ett inlägg i denna tråd med 16 bilder, en för varje tävlande i 4 per rad, totalt 4 rader. Under varje bild är en genväg till den tråd där samtliga bilder från deltagaren visas. Det blir då lättare för alla att överskåda, och alla tävlande får möjlighet att visa så många bilder den önskar.

Scooterhälsningar:D:):D:)

Fritte</b></font id="teal">
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

Jag tycker det måste vara två bilder per bidrag, eftersom en Vespa så att säga har två olika sidor. Visar man bara motorsidan, kan man inte se hur detaljerna på andra sidan (bromstrummor, blås mm) är gjorda. Bäst är väl en bild snett framifrån och en annan snett bakifrån, som visar andra sidan.

/Jörgen

"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Hej!

2 bilder/tävlande, 32 st totalt, i ett inlägg ger ett oöverskådligt intryck om det är helspaltbilder.
Ett exempel på en oöverskådlig tråd:

http://www.scooterklubben.com/forum/top ... IC_ID=1430

Och där är bara 6 bilder, här gäller det 32 st.

Min tanke var att bilderna i denna tråd bara skulle visa en översikt av tävlingsbidragen.
Detaljbilder såväl som “favoritbilden” och för den som vill, egna kommentarer, skulle visas i en separat tråd för varje tävlande.
Om det är 4 bilder/rad i lnlägget i denna tråd där översiktsbilderna finns, måste rimligen alla som röstar gå in på varje modells egen tråd för att få en så total uppfattning om vad som förtjänar dennes röst.
I din separata tråd kan du visa 8 vyer om du vill. Om varje modell har en egen tråd blir det dessutom enklare att skilja på frågor & kommentarer från andra forumsmedlemmar.

Fritte
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

I din separata tråd kan du visa 8 vyer om du vill. Om varje modell har en egen tråd blir det dessutom enklare att skilja på frågor & kommentarer från andra forumsmedlemmar.

OK, det låter väl som en bra lösning.

/Jörgen

"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Julefterhälsningar till första och andra tredjedelarna och alla andra! Den sista tredjedelen håller med den första tredjedelens idé. En samlingsseriepresentation och sedan en separat presentation för var och en låter bra. Ett alternativ hade varit en helt separat websidouppsättning med en massa grejsat html med huvudsida (med huvudbilderna) och undersidor för varje deltagare. Men det kan vi ju fundera på nästa år :wink:, om den nuvarande idén blir jobbig. Det tror jag den inte blir.

Har ni märkt sidoeffekter av tävlingen? Jag har svårt att gå förbi legohyllor i affärerna nuförtiden. Paketen svängs och bilderna undersöks om det skulle finnas nödvändiga/nyttiga legobitar... :oops:

Mjau! :D
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<b><font color="teal"><font size="4">Till modellbyggarna!</font id="size4">
Det är en dryg vecka kvar innan fotona på modellerna skall översändas till mig för att kunna föras in här på forumet den 15:e januari.

Min 3 bilder, max 8, ungefärlig storlek 800 x 600, jpg jpeg png gif bmp tif tiff swf <font size="3">c:a 100kb.</font id="size3">

Markera ”favoritbild” och turordning som bilderna skall läggas in.

Lycka till!
fritte</font id="teal"></b>:):D:):D
Terraplane Blues

Hej!

Kan meddela att diplomen är klara (och blev tjusiga enligt oberoende källor). Har ännu inte börjat med modellbygget - men var lugna - jag kommer att presentera en scootermodell i rättan tid! :D

Angående bilderna vill jag bara påtala att 1,5 MB är riktigt mycket för 800x600 pixlar. Spara bilden i 75 procents JPEG-format, så borde varje bild inte "väga" mer än under 100 kb (utan att nämnvärd kvalitét åsidosätts). Bildtråden blir klart lättare att ladda på så vis.

Scooterhälsningar

/ Fredrik
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Fortfarande inte börjat? Jaja, du hinner nog bra ännu... :D Det är säkert grannens buxbomhäck du tänker frisera en mörk natt, hoppas den inte blåste omkull i stormen ni hade... 8)

Kanske någon liten raport hur byggandet utfördes och vad som var svårt/ roligt under jobbet? Frivilligt givetvis.
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
<br />Kanske någon liten raport hur byggandet utfördes och vad som var svårt/ roligt under jobbet? Frivilligt givetvis.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Det som helt klart har varit jobbigast är den långa väntan på att börja (har varken införskaffat material eller börjat ännu :wink:). Vilken veckodag är deadline egentligen?

Scooterhälsningar

/ Fredrik
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br />[:wink:). Vilken veckodag är deadline egentligen?

Scooterhälsningar

/ Fredrik

<font color="teal"><font size="3"><b>Bilderna mejlade till mig före klockan 24:00, söndag den 14:e!!
När alla 16 tävlandes bilder kommit, för jag in dessa. 2 tävlanders bilder ligger redan klara, när kommer den tredjes???</b></font id="size3">

Scooter & modellhälsningar

fritte</font id="teal"> :):D:):D

Se även första sidan!
topps
Lärling
Lärling

Post by topps »

*phuuu* Har varit panik några veckor nu när jag inte fått tummen ur och fått ihop något men igår kväll smällde det till och blev en modell. Nu på lackering .... hoppas den hinner torka innan midnatt :P
Post Reply