Beg delar Italjet Velocifero

För alla sorters trimfrågor, vare sig det gäller racing eller gatulegala maskiner.
kejj
Mästare
Mästare
Posts: 1145
Joined: Thu 21 Sep 2006, 21:20
Location: Sweden
Contact:

Post by kejj »

Formen gör att jag misstänker att SP3 ej kommer passa unde kåporna.
Det var lite dåligt med matchande och passande blås till Velocifero. Hittills låter SITO som smartast om den kommer sitta rakt då och kunnas kopplas på morini motorn.
Bara det är gjord av plåt så....
Hedge
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 1595
Joined: Tue 23 Sep 2003, 16:39
Location: Stockholm

Post by Hedge »

Tecnigas silent passar, det är inte så himla stort.

/G
kejj wrote:Formen gör att jag misstänker att SP3 ej kommer passa unde kåporna.
Det var lite dåligt med matchande och passande blås till Velocifero. Hittills låter SITO som smartast om den kommer sitta rakt då och kunnas kopplas på morini motorn.
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
kejj
Mästare
Mästare
Posts: 1145
Joined: Thu 21 Sep 2006, 21:20
Location: Sweden
Contact:

Post by kejj »

Nu sitter vi o spånar på idéer.
Tecnigas blire.
Ev. rejsigare koppling eller bara labbar med befintlig.
Skulle behöva bättre luftfilter. Letar efter en lösning som passar del'orton och Velociferon.
Kollar på CDI som kan förbättra pulsen lite.

Våren får visa vad vi kommit fram till!
Bara det är gjord av plåt så....
Ola Lång
Chefsmontörn
Posts: 720
Joined: Fri 29 Aug 2003, 19:29
Location: Nykil
Contact:

Re: Beg delar Italjet Velocifero

Post by Ola Lång »

I brist på information och inspiration drar jag således liv i Kejjs gamla Velociferotråd här!

Hur gick det sedan ? Vilka parts blev det och hur vass blev den sen?
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
kejj
Mästare
Mästare
Posts: 1145
Joined: Thu 21 Sep 2006, 21:20
Location: Sweden
Contact:

Re: Beg delar Italjet Velocifero

Post by kejj »

Hmmm, var ett tag sen.

Vi fick igång den, den rullade fint en sommar.
Sen dog den på väg till garaget.
Bakdäcket hade lite väl grovt mönster och det hade slitit upp ett hål i gummit mellan luftburk och förgasare.
Köpte nu del, rengjorde förgasaren.
Fastnade när jag skulle byta framdäcket mot bakdäcket. en av skruvarna som håller i avgasröret har tappat sitt mönster helt och jag kommer inte åt med något verktyg.

Sen är jag inte 100% motiverad längre så det får bli när jag orkar. får väl såga loss blåset :)
Bara det är gjord av plåt så....
Post Reply