<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bergfors</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
Sammanfattningsvis: Ingen dum gissning, men ack så fel, fel, fel... Gruppen jag söker innehöll särskilt två virtuoser helt förknippade med sina respektive instrument. Det ena ryms i bakfickan...

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
OK, en ny gissning: The funk brothers.
Instrumentet i bakfickan skulle då vara Benny Benjamins trumpinnar. Fast trummisen på bilder påminner mer om Richard "Pistol" Allen.
Den andra virtuosen skulle då vara James Jamerson på bas.
/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">En mycket kvalificerad gissning, Bergfors...men tyvärr helt otroligt fel!

Vi är inte ens inne på rätt genre. Trummisen på bilden heter Billy Davenport, även om det inte var trumpinnar jag tänkte på i bakfickan, utan ett instrument som ger de blåaste toner och den knottrigaste gåshud människan känner...
Basisten heter f ö Jerome Arnold, men det var varken honom eller Billy Davenport som jag syftade på med benämningen "virtuoser"...
Scooterhälsningar
/ Fredrik a. k. a. Terraplane Blues
------- "Who been drivin' my Terraplane for you since I been gone?" (Robert Johnson, 1936) -------