Förstår inte varför man skulle vilja göra det för... Som jag ser det är det en av de fulare Vespamodellerna, grupperad i samma gäng som Cosa och plastiga ET2...
Bortsett från problemen den lider av då
Utseeende och allt sådant ligger ju i betraktarens öga. Men värre, den tillverkades i små serier för några få marknader med en motor som inte liknar något annat och enkelt uttryckt, det är VÄLDIGT svårt att finna delar till den. I Sverige är det helt ömöjligt, i alla fall vad jag vet. Jag ägde en PK125SA 1992-96, sålde den bl a på grund av problem med delar och det har inte blivit enklare
/jens
Nu börjar det komma lite vårtecken om man bara har ögonen öppna.
En fin Sprint och en fin Rally som små tussilago i vägkanten på blocket.
Jävlar va trött jag är på vintern.
GS150 Corsa
GS 160 -64
Touring -59
"Sist men icke minst - låt Er goda vän VESPAN utföra något. Det tycker den om. Den är byggd för det."
Paka wrote:Jag kanske såg i syne, men var den inte ute för 6 000 först?
Den observante läsaren noterar att namn och landskap antyder att säljaren denna gång sannolikt är en, för många av oss, mycket välkänd scooterist, som tagit chansen att göra en god affär
/jens
Paka wrote:Jag kanske såg i syne, men var den inte ute för 6 000 först?
Den observante läsaren noterar att namn och landskap antyder att säljaren denna gång sannolikt är en, för många av oss, mycket välkänd scooterist, som tagit chansen att göra en god affär
/jens
Ja, det verkar fortfarande vara en god affär. Tråkigt att man inte väntat med inköp eftersom den jag precis köpte är i hemskt skick jämfört med denna. Men då har jag ett projekt iaf. =)
KimT wrote:Ja, det verkar fortfarande vara en god affär. Tråkigt att man inte väntat med inköp eftersom den jag precis köpte är i hemskt skick jämfört med denna. Men då har jag ett projekt iaf. =)
Hej!
Du har inga bilder på din Touring så att man kan göra en jämförelse eftersom du betalade samma pris? Har en kompis som eventuellt är intresserad av den aktuella Touringen. Vad tror ni, 12.500 kr är väl inget överpris för den?
Såhär ser min ut. Efter att jag bytt till nya däck som var torra. Lacken är penselmålad nån gång på 70-talet och den har ramlat och är repig och knölig lite överallt. Inga kromdetaljer är fina förutom att jag fick med ny sarg till framlampan (och en original vespa bränslemätare!). Den fungerar men är glapp nästan överallt och behöver service.
Gjorde kanske en dålig affär, men de dyker så sällan upp att jag inte orkade vänta, så jag köpte den för begärt pris.
" Lägger ut vespan för vad jag tycker är rimliga pengar, allt för många Vespor ligger i dag på hutlösa priser som inte är riktigt relevanta."
... so true!
KimT wrote:Såhär ser min ut. Efter att jag bytt till nya däck som var torra. Lacken är penselmålad nån gång på 70-talet och den har ramlat och är repig och knölig lite överallt. Inga kromdetaljer är fina förutom att jag fick med ny sarg till framlampan (och en original vespa bränslemätare!). Den fungerar men är glapp nästan överallt och behöver service.
Gjorde kanske en dålig affär, men de dyker så sällan upp att jag inte orkade vänta, så jag köpte den för begärt pris.
Okej, tack för den bilden. Såg även ditt inlägg med bild i tråden "Dagens scooterbild" - den har alltså inte varit i trafik sedan 1986? Är den kvar i registret?
Efter vad du beskrivit i text och bild om skicket så kanske priset inte var det bästa, men jag är övertygad om att du kommer att vara nöjd med den oavsett den dagen den är renoverad och fin. Lycka till med den!
Är den i maskinellt bra/hyfsat skick så har Du gjort en bra affär. Eftersom den är registrerad så har Du det svåraste klart.
Lack och plåt behöver alltid fixas till, det är ett kul vinterprojekt.
NU har ni chansen att köpa en Vespa 200 LX... men hur man vrider och vänder på den så ser den ut som en COSA...
dessutom är det en TYSK import -> tyska typskylten sitter vid tunneln...
..kanske nått för mig ??!!
tysken wrote:NU har ni chansen att köpa en Vespa 200 LX... men hur man vrider och vänder på den så ser den ut som en COSA...
dessutom är det en TYSK import -> tyska typskylten sitter vid tunneln...
..kanske nått för mig ??!!
Klart det är en Cosa. Ovanlig i Sverige, togs aldrig in officiellt i Sverige men det har kommit hit en och annan som direktimport och flyttgods. Stort reportage om Cosa i februarinumret av en stor engelsk scootertidskrift (vill inte göra textreklam igen)
/jens
Tuff Popolino! En VNS3 från -62. Men skumt att den ser ut att ha varit beige. Popolino blev ju röda redan 1960...
Kan det ha något med tillverkningen att göra? Utgick Piaggio från vanliga beiga, färdiglackade VNA/VNB-ramar?
/P
....det är konsekvensen av att de scootrarna som har realistiskt prissättning oftast bara ligger nån dag på blocket. Folk som vi sälja morfars gamla scooter går in på Blocket och det ända de hittar är de "osålda" scootrarna som har för höga priser... och så blir de referens.
Har haft några samtal med gubbar som ville sälja sina handpenslade rostiga scootrar och när man hade rätt ut var det var för modell och skulle prata pris, så kom det inte sällan "jag har kollat på blocket" ...och sedan harklade de sig och hostade upp en prissumma som gjorde att jag fick rysningar...
Fick mail i morse att budet låg på 3500 samt bilder på maskin. fan vilket fränt skick.
när jag sedan kom från möte och ringde var den såld för 5000...
finns inte många som den här...
hoppas den har hittat hem hos en "tok"
mvh
Truls
Paka wrote:Tuff Popolino! En VNS3 från -62. Men skumt att den ser ut att ha varit beige. Popolino blev ju röda redan 1960...
Kan det ha något med tillverkningen att göra? Utgick Piaggio från vanliga beiga, färdiglackade VNA/VNB-ramar?
/P
//Vespa saxomatkoppling till salu...
Ring efter kl...
Tillagt i objektsbeskrivningen (8 mar 18:41)
MINSTA BUD SOM ACCEPTERAS ÄR 25000KR. DENNA INFO FÖRSVANN NÄR JAG KLICKADE FRAM ANNONSEN. URSÄKTA KAN EJ RADERA DEN OCH GÖRA OM.
Håller med dig Woodstock, rent juridiskt.....
Och sen informationen
"Vespa Lambretta veteran mc" , ja kanske det!
Lite mer info än det kanske man vill ha om han vill ha 25" för den!?!?!
Ska bli kul att se hur detta slutar....