
Dagens scooterbild (fyll på med bilder!)
Italjet är grymma... gillar dom verkligen.
Är det 180 cc? Rejsade med en förra försommaren i Söder-->G:a Stan-->Tegelbacken han kom i fatt vid rödljusen iaf... ; ) Finns det återförsäljare i Sthlm? (har för mig att gen.agenturen kursade för ett par år sen)
Förresten... är det någon som har gjort någon Get away-film med scooter. Orginalet är snyggt, från Paris har jag för mig, kör som attan... för att hinna i tid till en vacker flicka!
Ciao!
/Samuel
Är det 180 cc? Rejsade med en förra försommaren i Söder-->G:a Stan-->Tegelbacken han kom i fatt vid rödljusen iaf... ; ) Finns det återförsäljare i Sthlm? (har för mig att gen.agenturen kursade för ett par år sen)
Förresten... är det någon som har gjort någon Get away-film med scooter. Orginalet är snyggt, från Paris har jag för mig, kör som attan... för att hinna i tid till en vacker flicka!
Ciao!
/Samuel
Nu går vi nog galet OT här; Menar du inte öppningsscenen till Luc Bessons TAXI ? Emma sjöberg i en av rollerna. I PAris, galen körning a´la getaway med samma bakgrundsmusik som Tarantino senare skulle bli förknippade med i Pulp Fiction.
Här är klippet :
http://www.youtube.com/watch?v=b8chw-bFKFE
Den första som gör en sådan slutstoppie som snubben på scootern får en öl på cb!
Här är klippet :
http://www.youtube.com/watch?v=b8chw-bFKFE
Den första som gör en sådan slutstoppie som snubben på scootern får en öl på cb!
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
Båda är 180, Italjet gick ju i konken för ca 7 år sen men det går rykten om att dom ska börja tillverkas igen med Quasar 250cc 4-taktsmotor istället men ingen verkar veta riktigt vad som händer på den fronten.arfwidson wrote:Italjet är grymma... gillar dom verkligen.
Är det 180 cc? Rejsade med en förra försommaren i Söder-->G:a Stan-->Tegelbacken han kom i fatt vid rödljusen iaf... ; ) Finns det återförsäljare i Sthlm? (har för mig att gen.agenturen kursade för ett par år sen)
Förresten... är det någon som har gjort någon Get away-film med scooter. Orginalet är snyggt, från Paris har jag för mig, kör som attan... för att hinna i tid till en vacker flicka!
Ciao!
/Samuel
Ser dock helt fel ut med en stor motor som sticker ut bakom den:

Drg 200
Tph 173
"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
Tph 173
"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
Grattis till en pärla! Strongt jobb!Bengan wrote:Äntligen dax för första riktiga provkörningen! Är så nöjd med mej själv att jag helt på egen hand skakat liv i Sprinten!
http://img89.imageshack.us/img89/7521/dsc00024bpz7.jpg
http://img59.imageshack.us/img59/8828/dsc00016bxi6.jpg
Första testrundan med Bettan efter massivt motorhaveri häromveckan (där bl a vev och motorblock förpassades till de sälla jaktmarkerna). En treväxlad V50-motor modifierades och trycktes upp i Bettans ändlykta istället.
Med den nya motorn tillsammans med original primmyvev samt originalljuddämpare (Polinin har rostat sönder fullständigt), är turerna numera rejält mycket slöare än innan. Accelerationen är i det närmaste obefintlig jämfört med innan och moderata 80 km/h är maxfart (konstigt nog vänjer man sig snabbt vid skillnaden).
Lyckades även klämma in ett nytt och något för brett Pirellidäck efter diverse modifieringar av ljuddämpare samt kopplingskåpa. Blir en befrielse att slippa det blankslitna bakdäcket med det mindre förtroendeingivande namnet Goldenboy av Malaysiskt ursprung. Man får vad man betalar för...

Med den nya motorn tillsammans med original primmyvev samt originalljuddämpare (Polinin har rostat sönder fullständigt), är turerna numera rejält mycket slöare än innan. Accelerationen är i det närmaste obefintlig jämfört med innan och moderata 80 km/h är maxfart (konstigt nog vänjer man sig snabbt vid skillnaden).
Lyckades även klämma in ett nytt och något för brett Pirellidäck efter diverse modifieringar av ljuddämpare samt kopplingskåpa. Blir en befrielse att slippa det blankslitna bakdäcket med det mindre förtroendeingivande namnet Goldenboy av Malaysiskt ursprung. Man får vad man betalar för...

Njae, motorluckan trycktes ut och flög av när svänghjulet flyttade på sig. Ett stirrigt fruntimmer som inte fattade att en upphöjd handflata betyder "stopp", körde över den med sin fula lilla äckliga bil. Den röda motorluckan är nu riktad och kommen på plats.bufflig wrote:Sicket elände, men du kom ju snabbt på "fötter" igen, raskt marcheratGick även motorluckan på lunch? Det måste varit ett rejält haveri
Under 80 på primmy är en trevlig fart för distingerade herrar, det är inget att skämmas för, åtminstone tycker inte jag det
Nej, 80 km/h är inget att skämmas över, även om jag tror att 70-75 km/h är närmare sanningen i motvind och vid minsta uppförslut. Men faktum är att motorkaraktären blev riktigt trevlig med treväxlad V50-låda samt Primmy-primär. Man pyser omkring på ett skönt sätt på något obeskrivligt vis - och så spar man på både koppling och kroppsrörelser...

Bastard'en lever!
Med nydelig sol og god temperatur, var det klart for en fin-fin kvelds-tur;


(flere bilder under prosjekt-linken...)


(flere bilder under prosjekt-linken...)
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
Härliga bilder på en fantastisk Touring! Ser att du har köpt en Canon 400D systekamera - helt rätt!Svint1 wrote:Med nydelig sol og god temperatur, var det klart for en fin-fin kvelds-tur;
http://img398.imageshack.us/img398/6079 ... 039ld3.jpg
http://img403.imageshack.us/img403/8443 ... 037fv4.jpg
(flere bilder under prosjekt-linken...)
Förresten, har ni inte reflexmaterial i registreringsskyltarna i Norge? Det ser ut som det bara är en vitmålad plåt med svarta siffror?
Heisann Jens og Fredrik!
Joda, Bastard'en går bedre enn noen gang!
Når det gjelder skiltet, så er det av gammel emalje, slik som skiltene ble laget i 1960...
En fin mulighet i Norge til å få laget autentiske skilt...

Joda, Bastard'en går bedre enn noen gang!
Når det gjelder skiltet, så er det av gammel emalje, slik som skiltene ble laget i 1960...
En fin mulighet i Norge til å få laget autentiske skilt...

1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)

En bild tagen i Rodano, Italien den 10 april 2008. Mannen till vänster är Vittorio Tessara, "Signore Casa Lambretta", som visar en Li 150 med 200 cc motor för en engelsk potientiell köpare. Pojken i bakgrunden är min son som lockades med till Italien för att se Inter mot Fiorentina.
Jah Seagrove
http://scuderiavespasvedese.blogspot.com/
http://scuderiavespasvedese.blogspot.com/
Bilduppläggningsträning
Ni vana Forummänniskor får så stora fina bilder. Denna bild från samma Italienresa, en polis-Lambretta från New York som finns i Tessaras scootermuseum i Rodano. Vilket ställe!
my.php?image=dscn3178wy1.jpg]
my.php?image=dscn3178wy1.jpg]

Jah Seagrove
http://scuderiavespasvedese.blogspot.com/
http://scuderiavespasvedese.blogspot.com/