Kom och köp! (Utgångsbud endast $ 6.000.000)

Här handlar det mest om scooterrelaterad musik, film m m.
Post Reply
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jencla</i>
<br />Måste väl vara Torsson ...
/jens
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Skickligt, Jencla! :)

Trivialt så det förslår, men bara så j-vla bra! Vilken normal människa kommer på tanken att skriva en låt om en inköpsrunda på Konsum?

<i>"Vi går på Konsum och handlar
ett paket ägg, en liter mjölk
samt smörgåspålägg.
Bredvid mjölken står Svagdricka,
passar på att köpa paprika.
Vi behöver palsternackor,
de' e rea på färdigbredda mackor.
Ta med dig varorna och gå hem,
betala först, 92,65!"</i>

/ Fredrik
Terraplane Blues

Eftersom denna tråd har innehållit en massa blandad dynga (bl a fotografering), tänkte jag att det kunde vara läge och tipsa om en pågående fototävling i denna "slasktråd".

Gratistidningen City arrangerar en riksomfattande fototävling på temat citybilder, där vackraste bilden från Stockholm, Götlaborg och Malmö skall utses. Var med och vinn Nikon systemkameror, vet jag!

http://www.citybilden.se/contest/

/ Fredrik
Terraplane Blues

Försöker att dra liv i en numera klassisk SSK-tråd, med en bild på en grupp som var riktigt stora ett par år in på 80-talet (även om de hade varit verksamma redan sedan mitten av 70-talet). Vilken grupp är det?

Image
Jonas
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Jonas »

Hmmm.. :/

Har jag inte sett dem någon stans?
Kan det vara så att jag sett dem i Malmö 84-11-20 som förband till Kiss?

I så fall är det Helix.

Har inte så många minnen kvar av deras framträdande mer än att sångaren for runt som en guttaperka på scenen. :grin:
[b]// Jonas

[url]http://vespa.janfelt.se[/url][/b]
Terraplane Blues

Jonas wrote:Hmmm.. :/

Har jag inte sett dem någon stans?
Kan det vara så att jag sett dem i Malmö 84-11-20 som förband till Kiss?

I så fall är det Helix.
Har inte så många minnen kvar av deras framträdande mer än att sångaren for runt som en guttaperka på scenen. :grin:
Japp, alldeles riktigt! One hit wonder, Helix, kanske man kan säga? Hade det inte varit för Kiss, så skulle jag säkert också sett dem den gången.
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Enligt mig så var de inga one hit wonders. I mitt lilla rockgäng så lyssnade vi en hel del på Helix. De var även med på soundtracket till Iron Eagle, det ni... ha ha ha...
swepett
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by swepett »

De spelade på Sweden Rock Festival senast för ett eller två år sedan...
Post Reply