olika topplock så kan ni ju bedöma om pinascotoppsuget ökar eller ej

Jag hade fel kör med Main jet 128 kanske skulle kunna gå ned till 125 men hellre litet för mycket än för lite/LasseThe Big C wrote:Hej, jag är kanon nöjd.
Kör med 52/140 och 125.
Den fyrtaktar lite på gas när den är kall, men efter ett par minuter så går den super fint. Bra drag genom hela registret. Nu har jag dessutom varvat ut den och det går som bara den!
Möjligen en tendens att bubbla när jag accelererar med lite för lite gas pådrag. Men inget som stör. Kan verkligen rekommendera denna cylinder. Om några år så blir det nog att fräsa upp blocket, men det känns mer som en bonus, absolut inte nödvändig/Lasse
Inget speciellt jag vred tändplattan till nästa streck I.L tror jag det står. Känner mej lite dum att jag inte kommer ihåg vad lägena heter. Men det var bus enkelt. Kör nu med 125 Main jet och den går som tågetreVintage wrote:Hej Lasse,
Får mitt 210-kit i veckan. Hur har du ställt tändningen?
reVintage wrote:Förstår nog inte riktigt hur du menar. Det du nämner har vi ju redan klarat av i tidigare posts.
Det enda jag ville veta är om någon visste vilken diameter P200E svänghjul/fläkt har. Mitt skjutmått räcker inte till. Men strunt i det, det går lätt att mäta när jag får loss hjulet ikväll.
Nej, varför skulle det göra det? Att man först tar reda på TDC torde väl vara självklart. Polinis anvisning gäller ju enbart att 19 grader förtändning innebär 38 millimeter från TDC-märkena på kanten av svänghjulet/blocket. Får dock inte till deras angivelse med 196mm dia på svänghjulet där 1grad borde motsvaras av 1,71mm, 32,5mm? Har PX och P olika diameter? Måste kolla måtten när jag kommer hem.Det har ju ingen betydelse var man lägger ett märke på svänghjulet.