Blev lovad leverans den 28/2 och delarna kom den 5/3 och nu är det körklart. Ha ej bråttom när det väntas på delar från SIP scootershopp, transportören tar god tid på sig.
Under tiden det finns olika lösningar på att starta firma, har jag lyckats renovera motoren från det haveri som inträffade förra sommaren på Öland och känner nu en lättnad och förtröstan till körmöjligheter hela denna och många kommande somrar. Har en ny besiktnings tid i slutet av månaden, värmen solen och möjligheten kommer att ge mig möjlighet till köra och träffa likasinnade Vespa entusiaster.
Kan meddela att motormanualerna jag funnit är en bra hjälp, så vida man är lite kunnig om inte, anlita verkstad.
Med vänlig hälsning Oscar.
Nyrenoverad Vespa GL 1963
-
- Dekaltrimmare
Re: Nyrenoverad Vespa GL 1963
Vespa GL/Touring 1963
Vespa GL/Touring 1965
Zündapp sport 1965
Triumph Bonneville 1971
Vespa GL/Touring 1965
Zündapp sport 1965
Triumph Bonneville 1971
Skönt att det nu är löst och körklart! Vilka motormanualer använde du?
Duderino, vilka manualer behöver du?
Vet inte riktigt, Jag har ju ett par olika böcker men nya tips är ju alltid bra att fylla biblioteket med.
Skulle jag önska mig något speciellt skulle det vara en "parts book" för rally 180, en sån med alla sprängskisser och artikelnummer
Skulle jag önska mig något speciellt skulle det vara en "parts book" för rally 180, en sån med alla sprängskisser och artikelnummer
-
- Dekaltrimmare
Har kört några små rundor(ca 2km + 2km f.. va kallt) väntar på lite mer värme.
De motormanualer jag använt är : Vespa Scooters , Haynes blå boken. Vespa GL List of spare parts VGLA 1T. Vespa 125 list of spare parts, och länkar på nätet. Via google finns mycket att kolla, dock får man vara observant på att man är på rätt motor..
Lycka till med Era projekt.
De motormanualer jag använt är : Vespa Scooters , Haynes blå boken. Vespa GL List of spare parts VGLA 1T. Vespa 125 list of spare parts, och länkar på nätet. Via google finns mycket att kolla, dock får man vara observant på att man är på rätt motor..
Lycka till med Era projekt.
Vespa GL/Touring 1963
Vespa GL/Touring 1965
Zündapp sport 1965
Triumph Bonneville 1971
Vespa GL/Touring 1965
Zündapp sport 1965
Triumph Bonneville 1971
-
- Dekaltrimmare
Tvätt o lite vax kan göra underverk på en Vespa, kan gladligen rekommendera till alla och envar.
Var stolta över Era vespor och hoppas på en mycket fin försommar/vår med mycket körande.
Mitt nästa mål är besiktning och hoppas på klara papper.
Vi kanske möts i sommar/ Oscar.
Var stolta över Era vespor och hoppas på en mycket fin försommar/vår med mycket körande.
Mitt nästa mål är besiktning och hoppas på klara papper.
Vi kanske möts i sommar/ Oscar.
Vespa GL/Touring 1963
Vespa GL/Touring 1965
Zündapp sport 1965
Triumph Bonneville 1971
Vespa GL/Touring 1965
Zündapp sport 1965
Triumph Bonneville 1971
-
- Dekaltrimmare
Så, då skall justeringarna bli bra, frikoplingen skall ställas i bästa läge, förgasare skall ge bäst möjliga mängd och framför allt gången( körupplevelsen skall få den bäst möjliga känslan).
Känner att det inte funkar riktigt med full gas, bensin tillförselen är ej den bästa. Rengör förgasaren och blåser rent lufthålet till bensinlocket och nu funkar det att köra med fullgas. Är det någon mer som varit ute för att bensinlocket varit täppt???
Känner att det inte funkar riktigt med full gas, bensin tillförselen är ej den bästa. Rengör förgasaren och blåser rent lufthålet till bensinlocket och nu funkar det att köra med fullgas. Är det någon mer som varit ute för att bensinlocket varit täppt???
Vespa GL/Touring 1963
Vespa GL/Touring 1965
Zündapp sport 1965
Triumph Bonneville 1971
Vespa GL/Touring 1965
Zündapp sport 1965
Triumph Bonneville 1971
-
- Dekaltrimmare
Ja, då var det nybesiktigat med klara pappir. Hela sommaren ligger framför och bara väntar på besök.
Hoppas vi ses på vägarna i sommar, Glad valborg på er alla Vespa intresserade......................
/ Oscar.
Hoppas vi ses på vägarna i sommar, Glad valborg på er alla Vespa intresserade......................
/ Oscar.
Vespa GL/Touring 1963
Vespa GL/Touring 1965
Zündapp sport 1965
Triumph Bonneville 1971
Vespa GL/Touring 1965
Zündapp sport 1965
Triumph Bonneville 1971