Provade att borra upp ett huvudmunstycke med 1,5 mm borr. Storlek 150 med andra ord - ett redigt hål helt enkelt. Detta gick bäst med något magrare emulsionsrör, BE4. Något bättre andning men rejält mycket högre förbrukning och samma toppfart som med munstycke 140.
Gick därför tillbaka till 140 och har nu kört igenom BE3, BE4 och BE5 och funnit att den drar något bättre genom hela gasregistret med BE5 (som väl ska ge något fetare gång på fullgas än övriga). Testade också att köra med standard tomgångsmunstycke från en 24 mm-gasare. Kunde vrida ut luftskruven rejält, men gången blev inget vidare, så jag bytte tillbaka till det "egenborrade" munstycket. Bytte också till något varmare stift, NGK 8.
På det hela taget går Pinascon 177:an bra på E85. Enkel att starta, men någon effekthöjning jämfört med bensin upplever jag inte, snarare tvärtom. Törstig har den också blivit, förbrukningen har gått upp till ca 0,45 liter/milen vid blandad körning och sparsamt med fullgas. Ungefär som en småbil med andra ord

Original-125:an (utan öppnad släng, insug och spolkanaler i blocket) drog knappt 0,3 liter/milen bensin trots full rulle hela tiden. Å andra sidan är den numera redigt mycket piggare och man slipper avgaslukten!
