Lager & packboxar

Här diskuterar vi Lambrettor!
JonasPetrini
Entusiast
Entusiast
Posts: 229
Joined: Mon 28 Jun 2010, 13:11
Contact:

Re: Lager & packboxar

Post by JonasPetrini »

Med risk för att göra reklam (inte meningen) men nu finns det MEC-EUR 58/116 vevar i lager hos bla Jockey's igen.
De är inte så farligt dyra... 129€.

http://www.jockeys-boxenstop.de/shop/pr ... 8-116.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Sen verkar de fått in samma typ fast "full circle" som kostar dubbla ungefär...

Jag kollade runt lite men hittar inga andra som har dessa i lager (förutom SCK som har evergreens motsvarighet, som är dyrare än "full circle"-modellen från MEC-EUR.)

/J
Lambretta 175TV II 1960
Isomac Brio 2007
http://scuderiapetrini.blogspot.com
JonasPetrini
Entusiast
Entusiast
Posts: 229
Joined: Mon 28 Jun 2010, 13:11
Contact:

Re: Lager & packboxar

Post by JonasPetrini »

d'oh!

Glädjen var kortvarig... :(
jag mailade och frågade om dessa och tydligen var de fortfarande out of stock...

Tyskarna skyller på italienarna som tydligen lovar att dessa skall komma "snart, om en vecka" hela tiden... :shock:
Lambretta 175TV II 1960
Isomac Brio 2007
http://scuderiapetrini.blogspot.com
JonasPetrini
Entusiast
Entusiast
Posts: 229
Joined: Mon 28 Jun 2010, 13:11
Contact:

Re: Lager & packboxar

Post by JonasPetrini »

Drar igång en gammal tråd och hoppas på diskussion... B-)

Sitter och ska beställa lager, packboxar och inser att det är avhängigt vilken vev man köper. När jag då överväger val av vev, inser jag att det är avhängigt vilken cylle man vill ha... Som vi diskuterat ovan är det ibland rätt störigt när de försäljare man känner till inte kan ha allt det man vill ha på lager, utan man blir förpassad till kompromisser eller dubbel frakt om man beställer från olika....

Nu har jag dock hittat denna: http://www.lambretta-teile.de/Crankshaf ... X-TV-GP-dl" onclick="window.open(this.href);return false;

...och tar därmed upp vev-diskussionen igen! :-)

Hade vi avhandlat för och nackdelar med att behålla 116mm vevstake (om än med gp/dl-kona) eller köpa en mer lättillgänglig gp/dl-vev men behöva ha en TV med 107mm vevstake?

Fördelar 116mm:
Man kan återställa och köra orginalcylinder om man vill.
[fyll på här]

Nackdelar 116mm:
Mängden icke-orginal cylindrar cylindrar som levereras med passande kolv.
[fyll på här]


Sen läste jag nånstans nåt om att gången i motorn blir annorlunda beroende på om man har längre eller kortare vevstake... Vet inte om det om det var till fördel för den längre eller kortare...?

Nån som vet?


/Jonas
Lambretta 175TV II 1960
Isomac Brio 2007
http://scuderiapetrini.blogspot.com
Post Reply