Vespa GS - Made in Germany

Bilder på egna hojar läggs med fördel upp här.
tysken
Lärling
Lärling
Posts: 262
Joined: Sat 29 Apr 2006, 22:07
Location: Sweden

Post by tysken »

..apropos klädstil på den tiden upplyste Werner mig om att klubberna körde i olika overaller på internationala träffar - Österrike körde i rött overall - italienarna & tyskarna vit, etc...
men i Wien på vardagen gällde den österrikiska MOD stilen "Janker & Jeans"

Image

mmmmh - mmmmhh
"Blech und Freude Rollerjungen"
wanten
Administrator
Administrator
Posts: 537
Joined: Sat 08 Sep 2007, 11:54
Location: Stockholm

Post by wanten »

Tobi,
Jag var nere i garaget en sväng igår och spanade in den.
Superfin!

/JW
tysken
Lärling
Lärling
Posts: 262
Joined: Sat 29 Apr 2006, 22:07
Location: Sweden

Re: Vespa GS - Made in Germany

Post by tysken »

...idag hade jag plötslig lite tid över och vi hade en liten färgborttagningsparty i garaget.
Tack vara kompisarnas tips körde jag bara på "polish" creme och upptäckte snart att GS'n inte alls var lackad i guld färg, men att den gamla lacken hade "gulnad"...
Undrar fortfarande hur det kunde bli såhär - varför blir klarlacken guldfärgad??

Lite bilder ifrån Vespan efter 4tim handpolitur...
Attachments
photo 5.jpg
photo 5.jpg (69.53 KiB) Viewed 6029 times
photo 3.jpg
photo 3.jpg (76.36 KiB) Viewed 6029 times
photo 1.jpg
photo 1.jpg (74.47 KiB) Viewed 6029 times
"Blech und Freude Rollerjungen"
blizzy
Lärling
Lärling
Posts: 588
Joined: Sun 14 Jan 2007, 16:55
Location: Uppsala

Re: Vespa GS - Made in Germany

Post by blizzy »

tysken wrote:...idag hade jag plötslig lite tid över och vi hade en liten färgborttagningsparty i garaget.
Tack vara kompisarnas tips körde jag bara på "polish" creme och upptäckte snart att GS'n inte alls var lackad i guld färg, men att den gamla lacken hade "gulnad"...
Undrar fortfarande hur det kunde bli såhär - varför blir klarlacken guldfärgad??

Lite bilder ifrån Vespan efter 4tim handpolitur...
svaret på din fråga ang.varför klarlacken hade gulnat.
det finns ingen klarlack på den,den är lackad i syntetisk enskits metallic,brännlack.På den tiden om man fick lackskador så använde man cellulosa om man va tvungen att lacka om nånstans.
Och varför den har gulnat,ja det e nog tidens tand.....du vet väl hur en rökares lungor ser ut?Men skämt osido så e det nog smuts,sot,etc.och dåligt underhållen.
Men F-N va cool den va!!Grattis!
Vespa 50 R-1980
Vespa GS 150-1958
Honda lead-2008
http://www.vespapiaggo.n.nu/
User avatar
Paka
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 1728
Joined: Tue 20 Sep 2005, 21:13
Location: Sweden

Re: Vespa GS - Made in Germany

Post by Paka »

Har renoverat motorn.
Image
En del prylar är annorlunda på tyska GS150
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
/P
Ola Lång
Chefsmontörn
Posts: 720
Joined: Fri 29 Aug 2003, 19:29
Location: Nykil
Contact:

Re: Vespa GS - Made in Germany

Post by Ola Lång »

Åh vilka härliga originalpatinabilder! Nördfakta deluxe! Tack!
Blir så fantastiskt sugen att köra GS!

Vi ses snart i en norsk fjällbar för jämförelser av orignal kopplingsplintar och välpatinerade sidokåpsutrymmen! 8)
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
blizzy
Lärling
Lärling
Posts: 588
Joined: Sun 14 Jan 2007, 16:55
Location: Uppsala

Re: Vespa GS - Made in Germany

Post by blizzy »

Riktigt cool!!!Äkta patina,den där är verkligen speciell!
Vespa 50 R-1980
Vespa GS 150-1958
Honda lead-2008
http://www.vespapiaggo.n.nu/
Post Reply