På min PX -92 var de inte heller upptagna!
Mitt filter är orginal från fabrik.
Trimma mindre aka Skito Plus
Hej alla, intressant tråd detta. Jag är nybliven ägare till en PX200E -93 och efter att ha läst igenom detta var jag ju tvungen att skruva upp förgasarlådan och kolla...
Mitt luftfilter HAR dessa hål, och är märkt 7A vilket ju tyder på att de inte är hemmaborrade.
Bra att jag slipper borra, men trist att jag går miste om ett enkelt gratistrim
Har dock huvudmunstycke 116, bör jag gå upp till 118 då?
/Pär
Mitt luftfilter HAR dessa hål, och är märkt 7A vilket ju tyder på att de inte är hemmaborrade.
Bra att jag slipper borra, men trist att jag går miste om ett enkelt gratistrim

/Pär
Det enda man vet är att enligt Piaggio så ska P-PX200 ha 116 eller 118 som standardmunstycken. Finns såvitt jag vet inga uppgifter från fabriken om att det levererats maskiner med andra storlekar än dessa.
Om Piaggio tycker att det är OK att leverera maskiner MED upptagna hål och med standardmunstycke, så kan man dra slutsatsen att det förmodligen inte påverkar fullgasen i någon större omfattning.
/G
Om Piaggio tycker att det är OK att leverera maskiner MED upptagna hål och med standardmunstycke, så kan man dra slutsatsen att det förmodligen inte påverkar fullgasen i någon större omfattning.
/G
parsve wrote:Hej alla, intressant tråd detta. Jag är nybliven ägare till en PX200E -93 och efter att ha läst igenom detta var jag ju tvungen att skruva upp förgasarlådan och kolla...
Bra att jag slipper borra, men trist att jag går miste om ett enkelt gratistrim![]()
/Pär
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Tänk vad två små hål kan göra! + ngt större hål i HM (118). Tog i går en liten tur på 5-6 mil. Ligger nu på 80 km/h med 1/3- till 1/2- gas. Och har kännbart mer att ge. Som jag skrivit tidigare, jag har det största rutan.

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us