Lite rost att vänta på insidan då, inte så imponerande!
Jag tycker du ska skicka tillbaks pipan. Ska man svetsa rostfritt så ska det vara med rotgas.
bra trim till px200e
-
- Lärling
Kan bli problem att försöka reklamera den, ring först så du inte får betala tur o returfrakt o får tillbaka samma pipa.patrikgrann wrote:Jag tycker du ska skicka tillbaks pipan.
Eftersom röret inte är en bärande konstruktion eller utsatt för nåt högre tryck kan det fylla den funktion det är avsett för utan 100% fullgoda svetsar.
-
- Nybörjare
-
- Nybörjare
nu har jag fått ihop kalaset och den startade.... men jag tog fel dunk när vi tankade, så den första 10min har den gått på diesel med 3% olja he he he.. jag var inte riktigt nykter vid provstarten heller. tyckte det var konstigt att den fortsatte gå när man tog ur nyckeln..
nu hoppas jag på fint väder så man kan ut å provköra, kanske behöver bestycka om lite oxå.
tack för all hjälp och tips
hoppas det blir någon vespa träff i sthlm snart så man får rejsa lite.
nu hoppas jag på fint väder så man kan ut å provköra, kanske behöver bestycka om lite oxå.
tack för all hjälp och tips
hoppas det blir någon vespa träff i sthlm snart så man får rejsa lite.
-
- Nybörjare
vad har du för bestyckning i förgasaren?freeway wrote:Hej
jag kör en motor med nämda trimmdelar.
Har förut kört med en glansig bazooka av märket SIP Perform. men nu har jag ett omsvetsat T5 blås.det är i mitt tycke det ultimata för malossi,reed och 60 vev
mvh Calle
vad ska skruvarna på dellorto 30mm ha för grundinställning?
den stora tomgång å den lilla luft bränsleblandning tror jag.
har skruvat bort mig lite
Hej
Jag har en Mekini TMX 30 med p-jet.
Grundbestyckningen på den för Sip-performans och RZ right som är ganska lika är:
Lågfart 17,5
Huvudmunstycke 260-280
Pj 80
Nål och skiva som den levereras från Sip el om det var Scootercenter.
Denna förgasare finns ej i Sverige utan är något för den tyska marknaden enligt Mikun i Huddinge.
Recept fick jag av en tysk kille som visste vad han snacka om.
Innan hade jag försökt själv men inte fått till det, men det blev en helt annan grej med bestyckning som funkar.
OBS Mikunis skala är baserad på flödet igenom munstycket/minut och inte som Dellortos som använder mm.
Alltså kan dem inte jämföras, men nu i efterhand att det värt att köpa mikunin bara för att landa rätt i förgasarbestyckningen som är apsvårt tycker jag.
Jag körde runt i 2-3 säsonger och låg hukad över motorn med skitiga fingrar med olika munstycken till en förmögenhet och kom inte ens i närheten….
Mvh Calle
Jag har en Mekini TMX 30 med p-jet.
Grundbestyckningen på den för Sip-performans och RZ right som är ganska lika är:
Lågfart 17,5
Huvudmunstycke 260-280
Pj 80
Nål och skiva som den levereras från Sip el om det var Scootercenter.
Denna förgasare finns ej i Sverige utan är något för den tyska marknaden enligt Mikun i Huddinge.
Recept fick jag av en tysk kille som visste vad han snacka om.
Innan hade jag försökt själv men inte fått till det, men det blev en helt annan grej med bestyckning som funkar.
OBS Mikunis skala är baserad på flödet igenom munstycket/minut och inte som Dellortos som använder mm.
Alltså kan dem inte jämföras, men nu i efterhand att det värt att köpa mikunin bara för att landa rätt i förgasarbestyckningen som är apsvårt tycker jag.
Jag körde runt i 2-3 säsonger och låg hukad över motorn med skitiga fingrar med olika munstycken till en förmögenhet och kom inte ens i närheten….
Mvh Calle
Hej, När jag googlade för att se vad det var för en förgasare hittade jag den här adressen: http://www.pvlsverige.se/vrm/mikuni/mikuni.html. Sidan är på svenska och förmodligen ligger firman i Sverige, får leta vidare, eller om ngn annan gör det.