Paka wrote:
Fr.o.m. 55 kan man montera kickklumpen i den andra blockhalvan först eftersom Piaggio lade till en låsring.
Ahaaa......du har varit inne och ändrat årtalet? Visst läste jag 53 först?Kunde inte släppa tanken på den där låsringen.Trodde jag hade missat något på mina vm1-vm2.I brist på en pakethållare att ta till,har jag monterat klumpen i den andra halvan ändå och spänt fjädern med hjälp av kicken.Vad är det för färg på insidan av sidvagnsskärmen?
Alla delar är hos lackeraren så jag koncentrerade mig lite på motorn.
Byggde ett helt "nytt" växelsegment (ja, de heter så i listorna) av gamla nya delar (12 st). Här är det nästan klart.
Det visade sig vara så enkelt som att det fanns två olika färger med samma färgkod...
I Lechlerdatorn hette den ena 334 - Verde Chianti (och att döma av receptet var den helt klart en metallic) och den andra 334 - Verde Vespa 125/53
Siktar på den senare. Hittade även en pdf på lechlers hemsida. http://www.lechler.eu/download/PDF%20RE ... LER%20.pdf om nån är intresserad. http://www.lechler.it/news/news.php?Id=313&Lg=EN
Tydligen har de något samarbete med vad jag gissar är "bil- och motorcykelhistoriska klubben" i Italien.
Finns lite info om olika produkter och sätt att lacka på. Vet fortfarande inte om jag ska ta cellulosa eller vanlig 2k den här gången.
Har hört att skillnaden mellan cellulosa och 2k är mindre när det gäller "vanlig" färg, dvs inte metallic.
Och D! Gärna tanklock + tre nya åttatumsdäck + slang
/P
Reklamtexten "Se, höra och köra Vespa - ett nöje" nickar man godkännande åt! Bara tänk när man nu i vår får se sin Vespa ute igen, kicka igång den och få lyssna på det sköna puttrandet och sedan åka iväg på den första turen...
Nu är det nära!
Det blev cellulosafärg till sist. Tänkte att det var bäst att passa på.
De (giftiga) baser som finns på Dawids hyllor är de sista. De får inte tillverkas längre.