fritte wrote:Nu handlar det liksom inte om att skrevspark på sin Vespa ska vara bildskön o kunna beundra sin spegelbild i passerade skyltfönster utan att även han skall få uppleva den sköna känslan av Vespaåkning.victor wrote:Den går väl an om man kör HD, men tyvärr Fritte min vän, det konceptet håller inte för en Vespa, vare sig för en klassiker eller en modern, fast det är ju bara 1 åsikt![]()
![]()
Prova hur du upplever originalsadeln innan du gör något som kanske både blir dyrt och ändå inte löser ditt problem.
En ombyggd topbox skulle kunna inkludera ett bekvämt ryggstöd och även falla Victor i läppen..

Men ojojoj, don't get me started on toppboxar :O
Men som du skriver, man kan ju inte jämföra sadeln och körställningen på en GTs med den på en Vespa 50 (som jag förstått att du har, korrekt?)...
Så det kan nog vara bra att vänta och testa.
På väg hem från Umbrien igår så lämnade jag en bag på passagerarsadeln, framför ryggstödet, fullpackad med kläder. När jag sedan satte mig på scootern för att vila kunde jag luta mig mot bagen och tänkte: "det här skulle vara en grymt vilsam körställning.