Alla gånger! En gång ville vi bara inte köra ner på häktiska Ring III:an och tittade på mopedtillåtna övergångsbron. Och tänk! Vi hade mitt i allt moppar och puttrade sakta och stilla över Ring IIIan. Och sedan när däcken rörde riktig väg igen så *simsalabim* så var de i mc-klassen igen! Emellanåt går trimning av moppar jätte enkelt!primavera133 wrote:Men om man själv i förvirringen brukar kalla min Primavera för "lilla moppen"... får man köra på cykelbanorna då?
/JM
Polis söker gärningsman på gul Vespa!
Haha! Bäst av allt är att han, enligt vänner som såg hela spektaklet, stegrade sig därifrån. Attityd!klinkhammer wrote:är vi överrepresenterade bland kriminella? ...eller kanske den gula vespan som i all hast lackats om?
Skottlossning vid bankrån
Sverige 24 apr 12:22
En man rånade på fredagsförmiddagen Nordeas bankkontor i centrala Eskilstuna. Enligt SR Sörmland avlossades skott inne i lokalen, men ingen person blev skadad. Rånaren flydde platsen på en vespa som var röd- och silverfärgad. Han var klädd i svart munkjacka, svart halsduk för ansiktet, svarta joggingbyxor, grå handskar och grå skor. Han bar på en ljusgrön plastkasse.
Tilläggas bör att det var en eu-moppe. Såklart.
Hmmm, vill ni ha en annan vinkling på det här med skooter och vespa?
Här i den norra delen av landet har vi, enligt mina jobbarkompisar, skotersäsong ENDAST på vintern!
Gummimatta, 250 hk (turbo) samt 2 skidor fram, det är en skooter!!!!!
Det är inte lätt att ändra på den ovanan, det enda positiva är att kineserna INTE har kommit med något fordon (än).
Men att en Vespa är anfadern till en skooter (sommar varianten) är nu allmänt känt
Här i den norra delen av landet har vi, enligt mina jobbarkompisar, skotersäsong ENDAST på vintern!
Gummimatta, 250 hk (turbo) samt 2 skidor fram, det är en skooter!!!!!
Det är inte lätt att ändra på den ovanan, det enda positiva är att kineserna INTE har kommit med något fordon (än).
Men att en Vespa är anfadern till en skooter (sommar varianten) är nu allmänt känt
//Leif
PX200E-93
PX200E-86
P200E-83
V50 -78
V50 -72
Touring 150 -57
PX200E-93
PX200E-86
P200E-83
V50 -78
V50 -72
Touring 150 -57
Det har dom visst: http://www.alibaba.com/trade/search?Sea ... t_en&ssk=yVespalun wrote:det enda positiva är att kineserna INTE har kommit med något fordon (än).
Vespa 50/N -71