mejiro wrote:Alltid detta Sava-dissande på forumet. Man blir ju nojjig. De Sava som sitter på min GTS har presterat bra första 200 milen, och jag kör nästan alltid på gränsen för vad naturlagarna tillåter. Visst, vid 3-4 plusgrader blir de lite hårda och då får man ta det lite lugnare i kurvorna för att slippa tendens till bakhjulssläpp på fuktig vägbana, men i temperaturer från 5 grader och uppåt upplever jag Sava som stabila och pålitliga både i stan och på landsväg, i såväll torrt som vått. Kör på ufttryck 1,8 fram och 2,1 bak (efter servicen hos Börje fick jag tillbaka dem med 2,7 både fram och bak -undrar hur fasen de tänkte då?)
De sava som sitter fabriksmonterade på GTs:en är inte så dåliga som de Calle testat, men att säga att de skulle vara bra är att gå för långt.
Har nog aldrig (ok, ching-pong-golden-boy eller vad de heter kändes på ett liknande sätt) kört med sämre däck på någon scooter.
Problemet är inte att de släpper, problemet är att det känns som att köra scooter med raggsockar över hjulen. En känsla när man lägger ner henne i kurvorna av att liksom glida i sidled, utan släpp men helt utan någon som helst förståelse för hur pass mycket man kan pressa.
Byt däck och du kommer att träda in i ny dimension av scooterkörning