Men Fritte, har du inte sett dom blästrade bilderna jag lagt upp här? Har glasblästrat ALLT förutom ramen, styret och dess delar, tanken, sadelinfästningen, motorluckan samt framskärmen.
Ramen blev svetsad i veckan på jobbet också, skrev jag inte det tidigare? Har svetsat igen en spricka på höger bakskärms nederkant samt en tidigare lagning av bakre balken i golvet på vänster sida, även svetsat igen en spricka på översidan av fotplåten. Så det var allt som behövdes svetsas. Detta gjordes mha MAG.
Dealen med lackeraren var att jag även glasblästrar: Styret och dess delar, tanken & tanklocket, sadelinfästningen, motorluckan samt framskärmens kanter där viss ytrost finns. Sen finns det inte flera delar att blästra!? Jag har inte flera delar på min Vespa i alla fall. Det enda som jag inte kommer att göra någonting alls med är pakethållaren som har dåligt krom. Men jag väljer att inte montera tillbaka den.
Så visst har jag glasblästrat och svetsat allt jag kan, eller

Har jag missat något??? Möjligtvis skruvar och brickor isåfall? Förgasaren tex blästrar jag ju inte, ej heller tutan.