Fredrik har på egen begäran blivit avaktiverad som medlem på forumet. Så att ni vet.
Mvh
Guran - admin
Ola Lång wrote:Bra talat Mamba. Vi behöver inte fler folk som ska dela in "alla andra" i fack hela tiden. Fredrik, kom på en scooterträff istället för att sitta vid tangentbordet och skapa dålig stämning. Du har väl förövrigt aldrig arrangerat ett Run eller en rejäl scooterträff som så många av oss andra har gjort så hur du kan sitta hemma och tycka/tro en massa är för mig obegripligt.
Vi hade en mailinglista förr i tiden med en massa goa scootermänniskor, den funkade jättefint tills det blev en enda människa som sabbade det hela med sina sura inlägg.
Måtte det icke hända detta forum.
Tråkigt att höra. Tyckte han var en rolig och (bortsett från detta) trevlig prick som tillförde mycket. Trist att han inte bara kunde låta det här ämnet vara och förstå att folk tog illa vid sig...
Mamba: no worries. Tror knappast någon klandrar dig...vi var ju flera som reagerade.
Jag känner inte Terraplane som postade omröstningen, men tror ni verkligen att han gjorde detta för att reta eller klanka ner?
Jag gillar sådana här forum pga att man kan uttrycka sin åsikt oavsett om den retar någon eller ej.
Ska jag behöva tänka mig för innan jag postar nästa inlägg så jag inte trampar någon på tårna?
Absolut inte, Moorflax! Självklart får alla här säga och tycka vad de vill, så länge de gör det på ett något sånär trevligt sätt!
Problemet den här gången var att det inte var första gången han tog upp sambandet mellan scooterism och den musik/de kläder många av oss uppskattar i ett negativt sammanhang och varje gång någon försökte förklara att han gärna fick tycka det var fånigt, men inte behövde ta upp det hela tiden fick de en utläggning om hur tragiska han tyckte exempelvis bikers var. Till sist tröttnade många. Det är inte kul att brinna för något och gång på gång få det nedvärderat av någon som inte vill acceptera att man tar illa upp - även om det inte är personligt menat egentligen.
Som sagt, jag tycker det är tråkigt att han valde att lämna forumet. Bortsett från de eviga diskussionerna kring subkulturer tycker jag han tillförde mycket - både vad gäller tips och humor.