1950 Bacchetta V15
Tackar! I dag hoppas jag att jag får post från VV angående ursprungskontrollen. Man kan inte beställa tid för reg.besiktning förrän man har ett "diarenummer"
Jag har skickat ner gamla papper och kvitto men man vet ju aldrig hur det går.
Hjälpte till med en reg.besiktning i förra veckan och den tog längre tid än någonsin - trots att de ju ska ha mindre att göra på Bilprovningen
nu när ursprungskontrollen ska ha gjorts i Örebro.
Dessutom skulle hojen antingen lämnas kvar eller köras dit en gång till eftersom man inte får något reg.nummer direkt längre.
Tydligen kunde inte besiktningsprotokollet skrivas på förrän det fanns ett reg.nummer. Jag ville inte bråka, men allt det kändes riktigt underligt och ologiskt.
Borde de inte kunna skicka protokollet i efterhand då?
/P
Jag har skickat ner gamla papper och kvitto men man vet ju aldrig hur det går.
Hjälpte till med en reg.besiktning i förra veckan och den tog längre tid än någonsin - trots att de ju ska ha mindre att göra på Bilprovningen
nu när ursprungskontrollen ska ha gjorts i Örebro.
Dessutom skulle hojen antingen lämnas kvar eller köras dit en gång till eftersom man inte får något reg.nummer direkt längre.
Tydligen kunde inte besiktningsprotokollet skrivas på förrän det fanns ett reg.nummer. Jag ville inte bråka, men allt det kändes riktigt underligt och ologiskt.
Borde de inte kunna skicka protokollet i efterhand då?
/P