Ok, blir spännande!topps wrote:Det är 60mm stroke.
Jo, jag funderade lite på det... När man kör suzukikonversionen på 107 vevstake så brukar det vara kutym att korta cylindern vid foten för att kompensera för skillnaden i kompressionshöjd, kommer inte exakt ihåg på rak arm men (jag har för mig att) det skiljer 7 mm mellan japankolven och en vanlig 150/200 kolv (och alltså 2mm mellan japan och TV175 kolven). Kortar man mindre än 7 mm innebär det ju i praktiken en höjning av cylindern så det är ju en väg att gå kanske.topps wrote:Jag ska fundera ut lite hur jag gör med toppen eftersom det är förknippat med problemet jag har att det är drygt 6mm mellan kolven och cylindens kant vid Ö.D.
Apropå det så undrar jag lite över porttiderna som du fick (som iofs inte lät så tokiga), om jag inte tänker helt fel "borde" du, om du inte har kortat cyllen i basen, få myyycket längre spol och avgas duration, typ drygt 180 grader på avgas med 60 slag. Och kolvens topp borde vara en bra bit under portens golv i nedre vändläget? Men men, det ger sig. Kan återkomma när jag får tillbaks mina kära gamla anteckningar och trimlitteratur. Lycka till!