topps wrote:Jag kan bara instämma i lovorden, var hur grymmebra som helst!!! Om man körde rätt slappa man till och med regnet
/H
Men körde man fel fick man både regn, mörker och grusvägar!
Helt fantastisk helg! En bra bit över 100 mil extra på mätaren när jag kom hem igår eftermiddag - och imorse när jag kom ned i garaget för att ta Vespan till jobbet upptäckte jag en rejäl pöl bensinblandad olja under den...den gick som en klocka hela vägen, men det verkar som om de sista milen hem blev droppen!
SoulBoy wrote:Det där väl de som fick pris för längsta resväg? Har för mig att de dessutom var uppe till Kolmården och vände innan de kom till basecamp.
Det verkar som det var ganksa många hojar som gav upp på vägen hem.
/Ronny
crispin wrote:körde förbi dessa tappra scooterister igår (två gånger t.o.m.)
Synd att jag inte kunde vara med. verkar ha varit lyckat.
Oj, det tycks inte vara många hojar som överlevde? Min senaste teori är att man nog inte ska utsätta fordon som egentligen är shoppingmoppar för italienska tanter för äventyr som CB.
/jens
Kan bara instämma i hyllningskören. Ett fantastiskt kul och välordnat Cannonball. Hoppas det gick ihop - kollade man konsumtionen av starkvaror hos de halvsovande hålögda 45-milaryttare som avverkat första dagen så lär man baren inte ha gjort några stora vinster
Så - vem tar upp stafettpinnen till nästa år? För visst är Cannonball årets utan tvekan bästa och roligaste scooterträff ??
henrikborjeson wrote:Hoppas det gick ihop - kollade man konsumtionen av starkvaror hos de halvsovande hålögda 45-milaryttare som avverkat första dagen så lär man baren inte ha gjort några stora vinster
Halvsovande eller rent av helsovande. Jag anar att jag tog en liten lur runt kl 00,30 natten lördag-söndag, sittande mitt bland ett antal trevliga människor. Det var då jag insåg att sängen var oemotståndligt lockande
/jens
Nu finns resultaten på hemsidan. Det finns dessutom en förteckning över hur vi viktat checkpointarna. Två revisioner har skett sedan rejset, Vespa Club Lund har fått 8 minuter bättre på tändstiftskontrollen (men när man ser Fredriks bilder så...), det var felräknat av mej. Dessutom har Daniel fått fem minuter bättre på vågen, notarien hade skrivit något slarvigt. Placeringsmässigt innebär detta att Daniel Goes blir tia istället för elva!
Tack än en gång till alla ni som kom! Anna och jag är fortfarande helt slut och vill bara sova, men det släpper väl så småningom!
Bergfors wrote:
Trevliga bilder. Har du lagt på något filter i Photoshop för att de ska se "gamla" ut?
/Jörgen
Tackar varmast!
Nja, på sätt och vis - men ändå inte. Inget filter som sådant. Hehe...
Fotar i Raw och redigerar oftast "bara" bilderna i Adobe Lightroom. Så visst har jag donat med dem, men bara genom att dra i reglagen.
Last edited by Ronnie on Wed 07 May 2008, 09:17, edited 2 times in total.
Bergfors wrote:
Trevliga bilder. Har du lagt på något filter i Photoshop för att de ska se "gamla" ut?
/Jörgen
Tackar varmast!
Nja, på sätt och vis - men ändå inte. Inget filter som sådant. Hehe...
Fotar i Raw och redigerar oftast "bara" bilderna i Adobe Lightroom. Så visst har jag donat med dem, men bara genom att dra i reglagen.
Fina bilder Ronnie! ska testa lightroom, gissar att du jobbat med högdagerlättning/kontrast (heter säkert något flashigare i programmet), tidigare fanns ett program (DXO-pro) där man kunde göra liknande. Hur som helst, snyggt blir det, och det beror ju också (mest) på att dina bilder är snyggt fotograferade!
Ronnie wrote: Fotar i Raw och redigerar oftast "bara" bilderna i Adobe Lightroom. Så visst har jag donat med dem, men bara genom att dra i reglagen.
OK, jag kör också Lightroom. Det är ett bra program. Men ditt objektiv vinjetterar i så fall väldigt kraftigt. Jag trodde det var en avsiktlig effekt för att det ska se "vintage" ut.
/Jörgen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
Ronnie wrote: Fotar i Raw och redigerar oftast "bara" bilderna i Adobe Lightroom. Så visst har jag donat med dem, men bara genom att dra i reglagen.
OK, jag kör också Lightroom. Det är ett bra program. Men ditt objektiv vinjetterar i så fall väldigt kraftigt. Jag trodde det var en avsiktlig effekt för att det ska se "vintage" ut.
/Jörgen
Jag föredrar lightroom framför photoshop för enklare redigeringar alla gånger! Mycket smidigare arbetsflöde enligt mig...
Nädå, vinjetteringen är också gjord i lightroom och i allra högsta grad avsiktlig! Ligger under "lens corrections". Är väl egentligen till för att motverka vinjettering, men funkar alldeles utmärkt att använda tvärtom, så...
Heysan svenskjävlar!!!
Tusind tak for en mycket mycket bra hälg i Missmyra... det var jättebra!
Det er Alex og jeg på billedet fra E4, da vi kom hem til Köbenhamn stod speedometret på 1626 km sidan vi körte hemifrån...! Dette års cannonball bliver virkeligt svært at toppe... En anden bra ting var at Captain Chaos laget ikke kørte så mycket vilse på selve løbet, kun på vägen derop hahaha
tak Åhyddan - vi ses!
Esben
ps. forlåt det knulla svenska - i think you understand my post anyway haha...
Lite mer bilder från helgen. Har lagt upp alla som inte är dubletter, oavsett kvalitet så om vissa bilder är suddiga i kanten beror det antagligen på att jag själv var det just då. sen om det berodde på vibrationsskador i händerna, förfrysningar i kvällsregnet eller andra orsaker låter jag vara osagt =)
Sådärja, nu har Tobias råddat till det så att alla är med i resultatlistan. du också Risto . Bra att du såg så vi kunde fixa. Nå´t är seriöst fel med mitt huvud eftersom jag idag när jag åkte hoj hem från jobbet (65 km) upptäckte att jag lekte med nya sätt att lägga Cannonballbana...
Kanske blir så när man kommer in på en snorkrokig väg som är helt nybelagd (Brokind-Västerby, Stavsätter-Sturefors, tips till locals), inte lappad och lagad utan ett fett lager asfalt över hela, mmmmmmmm!