Vespa GL -63
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by finnen69</i>
<br />Är den klar nu? Jag ser bara mig själv på Vespa i stan. Eller åker jag på fel gata?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Det snackades lite förut om några örebroare som ville åka scooter till Karlstad. Kan inte ni två Stomper o Finnen69 rodda ihop något så kommer vi till er? Det är väl några till i Karlstadområdet på forumet?
// K
<br />Är den klar nu? Jag ser bara mig själv på Vespa i stan. Eller åker jag på fel gata?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Det snackades lite förut om några örebroare som ville åka scooter till Karlstad. Kan inte ni två Stomper o Finnen69 rodda ihop något så kommer vi till er? Det är väl några till i Karlstadområdet på forumet?
// K
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by freddarok</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by stomper</i>
<br />Vart ska den svarta kabeln i kabelstammen (från motorn) vara kopplad? Den finns inte med i beskrivningen.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Den går till jord (och till svart på spännningsregulatorn). Scoot on!
/Fredrik, Lower Herrhagen Clubbo Scooteristi
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Det löste sig fint. Nu spinner den som en katt! Vi får väl ta en tur nån dag. Tomas är ju inte att räkna med med sin falskskyltade Li och brist på körkort.
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by stomper</i>
<br />Vart ska den svarta kabeln i kabelstammen (från motorn) vara kopplad? Den finns inte med i beskrivningen.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Den går till jord (och till svart på spännningsregulatorn). Scoot on!
/Fredrik, Lower Herrhagen Clubbo Scooteristi
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Det löste sig fint. Nu spinner den som en katt! Vi får väl ta en tur nån dag. Tomas är ju inte att räkna med med sin falskskyltade Li och brist på körkort.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by stomper</i>
<br />
Det löste sig fint. Nu spinner den som en katt! Vi får väl ta en tur nån dag. Tomas är ju inte att räkna med med sin falskskyltade Li och brist på körkort.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Suveränt! Fast falskskyltat är inte fy skam det heller... En sväng tar vi hur som helst (fast nu blir man väl frånkörd)!
<br />
Det löste sig fint. Nu spinner den som en katt! Vi får väl ta en tur nån dag. Tomas är ju inte att räkna med med sin falskskyltade Li och brist på körkort.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Suveränt! Fast falskskyltat är inte fy skam det heller... En sväng tar vi hur som helst (fast nu blir man väl frånkörd)!
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Tänkte lägga in lite nya bilder men jag vet i fan vad det har tagit åt Imageshack.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Testa www.photobucket.com
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Testa www.photobucket.com
-
- Mästare
- Posts: 1144
- Joined: Thu 23 Feb 2006, 02:25
- Location: Lund, Sweden
- Contact:
Hej
Tyvärr ingen 200 till salu men jag vill bara tipsa om att en trimmad PX125 med 177cc kit och 20/20 förgasare är ett gott alternativ. Har sett flera Touring med sådant och de håller lätt jämna steg med en standard PX200 (om man inte skjutsar/överlastar).
Den som sålt PX-motorn bör ju ge dig lite rabatt eftersom han sålt en annan vara. Ta de pengarna och köp trim om du inte hittar en PX200 motor.
mvh/HB
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by stomper</i>
<br />Hmm! Med skam i blicken så får man erkänna att man gått på en nit och köpt en px125 motor i tron att det var en 200cc. FAN!!!! Nån som vill sälja en px200 motor?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Tyvärr ingen 200 till salu men jag vill bara tipsa om att en trimmad PX125 med 177cc kit och 20/20 förgasare är ett gott alternativ. Har sett flera Touring med sådant och de håller lätt jämna steg med en standard PX200 (om man inte skjutsar/överlastar).
Den som sålt PX-motorn bör ju ge dig lite rabatt eftersom han sålt en annan vara. Ta de pengarna och köp trim om du inte hittar en PX200 motor.
mvh/HB
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by stomper</i>
<br />Hmm! Med skam i blicken så får man erkänna att man gått på en nit och köpt en px125 motor i tron att det var en 200cc. FAN!!!! Nån som vill sälja en px200 motor?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Håller med Henrik B, behåll PS125-motorn.
Det finns också ett alternativ att behålla motorn som den är, vissa PX125 har ungefär samma topphastighet som PX200 men är mer känsliga för motvind, uppförsbacke, last mm.
Om du sedan inte tycker att fartresurserna är bra nog så kan du uppgradera med annan cylinder.
/C
Det finns också ett alternativ att behålla motorn som den är, vissa PX125 har ungefär samma topphastighet som PX200 men är mer känsliga för motvind, uppförsbacke, last mm.
Om du sedan inte tycker att fartresurserna är bra nog så kan du uppgradera med annan cylinder.
/C
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by calle</i>
<br />Håller med Henrik B, behåll PS125-motorn.
Det finns också ett alternativ att behålla motorn som den är, vissa PX125 har ungefär samma topphastighet som PX200 men är mer känsliga för motvind, uppförsbacke, last mm.
Om du sedan inte tycker att fartresurserna är bra nog så kan du uppgradera med annan cylinder.
/C
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Ja, eller ett annat alternativ, sätt på en original PX150 cylinder, pålitlighet och i princip samma power som 200:an
Federico
<br />Håller med Henrik B, behåll PS125-motorn.
Det finns också ett alternativ att behålla motorn som den är, vissa PX125 har ungefär samma topphastighet som PX200 men är mer känsliga för motvind, uppförsbacke, last mm.
Om du sedan inte tycker att fartresurserna är bra nog så kan du uppgradera med annan cylinder.
/C
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Ja, eller ett annat alternativ, sätt på en original PX150 cylinder, pålitlighet och i princip samma power som 200:an
Federico
Åfan! Det låter ju ganska bra det. ville ha en 200 för jag ä trött på att bli omkörd hela tiden när man toppade 85km/h. Då kanske det inte var så jäkla dåligt köp ända. Gav 4000:- för en i stort komplett px som var inlöst av försäkringsbolag. Bortkapat ramnummer mn annars i ganska skapligt skick. Tänkte sälja allt utom motorn.
Äntligen fick jag ordning på bilderna. Ni får ursäkta färgerna som inte kommer till sin rätt. dom är tagna med mobilen.
Gaffeln tog ett tagatt få ihop. Tur man är snickare och har tvingar!

Med gammla sadlarna och nya motorn monterad

Lite dålig passform på dom nya listerna. Ca: 1cm för långa på den nedåtgående böjen.

Ny svingkåpa

Nya sadel, sidokåpor och styre på plats. Obs! Kolla in stödet! Garanterat enda vespan i världen med teakstöd.

Redo för provtur!



Gaffeln tog ett tagatt få ihop. Tur man är snickare och har tvingar!

Med gammla sadlarna och nya motorn monterad

Lite dålig passform på dom nya listerna. Ca: 1cm för långa på den nedåtgående böjen.

Ny svingkåpa

Nya sadel, sidokåpor och styre på plats. Obs! Kolla in stödet! Garanterat enda vespan i världen med teakstöd.

Redo för provtur!



-
- Mästare
- Posts: 1144
- Joined: Thu 23 Feb 2006, 02:25
- Location: Lund, Sweden
- Contact:
Du hittar inte många 200-motorer under 4k, och ofta är de inte kompletta med förgasare och sådant så jag tycker nog att du gjorde en helt OK affär. Glöm inte att behålla regulatorn också om du ska sätta i PX125 motorn i Touringen.
Det är en riktigt snygg maskin du har - färgen är ju superläcker!
mvh/HB
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by stomper</i>
<br />Åfan! Det låter ju ganska bra det. ville ha en 200 för jag ä trött på att bli omkörd hela tiden när man toppade 85km/h. Då kanske det inte var så jäkla dåligt köp ända. Gav 4000:- för en i stort komplett px som var inlöst av försäkringsbolag. Bortkapat ramnummer mn annars i ganska skapligt skick. Tänkte sälja allt utom motorn.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Det är en riktigt snygg maskin du har - färgen är ju superläcker!
mvh/HB
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by stomper</i>
<br />Åfan! Det låter ju ganska bra det. ville ha en 200 för jag ä trött på att bli omkörd hela tiden när man toppade 85km/h. Då kanske det inte var så jäkla dåligt köp ända. Gav 4000:- för en i stort komplett px som var inlöst av försäkringsbolag. Bortkapat ramnummer mn annars i ganska skapligt skick. Tänkte sälja allt utom motorn.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Efter att ha sett Stomper två gånger i lördags på vespan kan jag intyga att den är grymt snygg. Vitt gummi och den gröna färgen är högklass.
Den diskreta men tydliga modlooken visade att karlstadscootorister håller hög klass. Nån borde ordna en större träff.
(jag är tyvärr inte nån i detta avseende)
Den diskreta men tydliga modlooken visade att karlstadscootorister håller hög klass. Nån borde ordna en större träff.
(jag är tyvärr inte nån i detta avseende)
Tackar tackar allihop. Ja, den gick jävligt taskigt med motorolja i tanken hela vägen till macken (i ett rökmoln).
Motorn är monterad ochi bruk. Märkte att nånting inte stämde först på premierturen. Nåt bra är ju att jag iaf kan använda mitt Pinascoblås.
Dom gammla listerna gick sönder vid demonteringen eftersom skruvarna hade rostat fast och dom på sidokåporna... tja det ser du på dom första bilderna. Skickade efter dom nya från EM-scooters.
Hoppas på fint väder på Torsdag så ses vi på Slusskafét. "Karlstadskoterister förena eder!"
Motorn är monterad ochi bruk. Märkte att nånting inte stämde först på premierturen. Nåt bra är ju att jag iaf kan använda mitt Pinascoblås.

Dom gammla listerna gick sönder vid demonteringen eftersom skruvarna hade rostat fast och dom på sidokåporna... tja det ser du på dom första bilderna. Skickade efter dom nya från EM-scooters.
Hoppas på fint väder på Torsdag så ses vi på Slusskafét. "Karlstadskoterister förena eder!"
Där ser man - jag har precis skickat mail till Karlstadmedlemmarna ang. samåkning (usch, det lät tråkigt...) i/runt/kring Solsta´n! Som nyinflyttad Primaverist - är det bara Slusscafét som gäller, eller åks det någonting gemensamt? Besökte en torsdagsträff vid Slusscafét härförleden (dock på min långgaffel av, ährm... amerikanskt ursprungstomper wrote:Hoppas på fint väder på Torsdag så ses vi på Slusskafét. "Karlstadskoterister förena eder!"
