Angående diplom m m i tävlingen.

Här handlar det om utseende och stil på våra scootrar. Är det mest krom som vinner eller ska det vara race-stuk?
Skooter
Drömmare
Drömmare

Post by Skooter »

Skooter vill ha diplomet utan plats och poäng.
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Skooter</i>
<br />Skooter vill ha diplomet utan plats och poäng.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Okej, det skall bli! :) Fast du fick ju en hedervärd och framträdande placering med din oerhört vackra och glittrande scooter? Men, absolut, som du vill... :)

/ Fredrik
Alfie
Nybörjare
Nybörjare

Post by Alfie »

Det låter jättebra TP, fast jag skulle gärna vilja ha guldkant på min med...:oops: fast klockan har ju redan varit 12.00 så det är kanske kört för min del....

/Alfie
Skooter
Drömmare
Drömmare

Post by Skooter »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Skooter</i>
<br />Skooter vill ha diplomet utan plats och poäng.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Okej, det skall bli! :) Fast du fick ju en hedervärd och framträdande placering med din oerhört vackra och glittrande scooter? Men, absolut, som du vill... :)
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

OK, jag ångrar mig, om det inte är för sent. Sätt ut poäng och placering.
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Skooter</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Skooter</i>
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">OK, jag ångrar mig, om det inte är för sent. Sätt ut poäng och placering.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Visst, inga problem! Om du har beslutsångest kan jag t o m göra ett med och ett utan, så kan du själv få välja hemma i lugn och ro. Fixar... :)

/ Fredrik
Terraplane Blues

Diplomen är klara nu och de skickas till Fritte imorgon. Är oddsen goda på att deltagarna har diplomen på fredag, Fritte och Vespaco? :)

Scooterhälsningar

/ Fredrik
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Kära 1/3! Med tanke på att jag får dem på fredagen så är väl chansen ganska liten. Men under första hela veckan i februari tippar jag att är mycket sannolikt. Fast det kräver aningen mera energi från vissa deltagare: <font size="3">Jag har fått adressen enbart av crispin och Alfie&Mancino.</font id="size3"> Övriga inklusive själva diplomutskrivaren(!) har tydligen antagit att jag gissar rätt. Frittes diplom avklaras säkert direkt på platsen, om han inte vill ha det skickat. :)

Alltså, snälla: <font size="4">Skicka mig er adress via min profil för att ni skall få era diplom!</font id="size4">

:):oops::):oops:
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
<br />Övriga inklusive själva diplomutskrivaren(!) har tydligen antagit att jag gissar rätt. Frittes diplom avklaras säkert direkt på platsen, om han inte vill ha det skickat. :)<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Oj, sorry! :) Jag har nyss mailat dig (ursäkta det fördröjda svaret, förresten!), men glömde givetvis ange min adress :oops:. Håll ut, den kommer i sinom tid! :) Jag har även Bobos adress till dig. Tänkte att han är mer än förtjänt av ett hedersdiplom för sina starka insatser som rösträknare.

Scooterhälsningar

/ Fredrik
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
<br />Kära 1/3! Med tanke på att jag får dem på fredagen så är väl chansen ganska liten. Men under första hela veckan i februari tippar jag att är mycket sannolikt. Fast det kräver aningen mera energi från vissa deltagare: <font size="3">Jag har fått adressen enbart av crispin och Alfie&Mancino.</font id="size3"> Övriga inklusive själva diplomutskrivaren(!) har tydligen antagit att jag gissar rätt. Frittes diplom avklaras säkert direkt på platsen, om han inte vill ha det skickat. :)

Alltså, snälla: <font size="4">Skicka mig er adress via min profil för att ni skall få era diplom!</font id="size4">

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote"> Sänder över Bergfors & Skooters adress, ses på fredag!
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
<br />Kära 1/3! Med tanke på att jag får dem på fredagen så är väl chansen ganska liten. Men under första hela veckan i februari tippar jag att är mycket sannolikt. Fast det kräver aningen mera energi från vissa deltagare: <font size="3">Jag har fått adressen enbart av crispin och Alfie&Mancino.</font id="size3"> Övriga inklusive själva diplomutskrivaren(!) har tydligen antagit att jag gissar rätt. Frittes diplom avklaras säkert direkt på platsen, om han inte vill ha det skickat. :)

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote"> Sänder över Bergfors & Skooters adress, ses på fredag!
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote"> Postade 3:e priset igår, till Din (TFs) förmodade adress, hoppas det når Dig!!!:wink::wink:
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Federico?
P Plutt?
Hark?
Topps?
TerraFredrik!

:?:

Givetvis skall Bobo ha rösträkningsdiplom!
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br />Postade 3:e priset igår, till Din (TFs) förmodade adress, hoppas det når Dig!!!:wink::wink:<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Tredjepriset? Där var väl inget tredjepris, eller? Jaha, då får man väl se vad som dyker upp... Spännande! :P

Scooterhälsningar

/ Fredrik
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br />Postade 3:e priset igår, till Din (TFs) förmodade adress, hoppas det når Dig!!!:wink::wink:<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Tredjepriset? Där var väl inget tredjepris, eller? Jaha, då får man väl se vad som dyker upp... Spännande! :P

Scooterhälsningar

/ Fredrik
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Joo.........

PRISER
1:a pris: En scooterbok.
2:a pris: En elegant glasad inramad tavla, med scooterrelaterat motiv.
3.e pris: en serie tecknade vykort med Vespamotiv från 50-talets almanackor.
Samtliga deltagare får ett snyggt diplom hemsänt efter tävlingens avslutande.
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Jag tror att TF har sovit för litet och därför har minnesluckor... :wink:
Terraplane Blues

<br />Jag tror att TF har sovit för litet och därför har minnesluckor... :wink:<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Hela mitt liv är en enda stor minneslucka! :D Ha överseende med att jag är litet disträ... :)

Scooterhälsningar

/ Fredrik, mannen som gav presenil demens ett ansikte...
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Hela mitt liv är en enda stor minneslucka!<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Och nu försöker du säkert påstå att du inte kommer ihåg att du lovade donera mig alla dina vespor! 8):wink:8):wink:
Terraplane Blues

<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>

Scooterhälsningar

/ Fredrik<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Joo.........

PRISER
1:a pris: En scooterbok.
2:a pris: En elegant glasad inramad tavla, med scooterrelaterat motiv.
3.e pris: en serie tecknade vykort med Vespamotiv från 50-talets almanackor.
Samtliga deltagare får ett snyggt diplom hemsänt efter tävlingens avslutande.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Man tackar! De anlände idag. Vykort med lättklädda damer på scootrar är aldrig fel. Tjusigt brev från tävlingsledningen var det också. Tack, tack! :)

Scooterhälsningar

/ Fredrik
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Nu saknar jag enbart Federicos adress! Och det finns inga kontaktuppgifter heller så jag kan inte påminna honom. Kan någon puffa till honom? Annars får han komma på fredagen till Akkurat och hämta det därifrån. Eller så hamnar hans diplom på min vägg! :D
Terraplane Blues

<br />Nu saknar jag enbart Federicos adress! Och det finns inga kontaktuppgifter heller så jag kan inte påminna honom. Kan någon puffa till honom? Annars får han komma på fredagen till Akkurat och hämta det därifrån. Eller så hamnar hans diplom på min vägg! :D<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Han kanske inte vill ha något diplom, vem vet? Eller så kanske han inte kollar nå't i de här triviala avdelningarna av forumet? Här håller inte de riktiga scooteristerna till, utan bara sådana losers som jag och några stackare till... 8). Du kanske kan göra en efterlysning av Federico i någon annan underavdelning, t ex i "Renovera en pärla"? Tråden med efterlysningen kan ju raderas när du har fått tag på honom. Jag skulle också behöva hans adress för att kunna skicka tavlan han har vunnit (dröjer tyvärr ytterligare ett tag - svagt av mig, jag vet... :oops:).

Scooterhälsningar

/ Fredrik
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Fritte var som vanligt en räddande ängel igen! Räddade han dig också TF? Jag kan forwa hans mail om du inte blev räddad. :)

Vadådå, det här är ju en härlig underavdelning fylld med humor och skojiga idéer! Och så går man ju alltid igenom alla nya inlägg, oberoende av underavdelning. Eller? Man läser snabbt det som är tråkigare och gottar sig i de intressantare texterna.
Terraplane Blues

<br />Fritte var som vanligt en räddande ängel igen! Räddade han dig också TF? Jag kan forwa hans mail om du inte blev räddad. :)

Vadådå, det här är ju en härlig underavdelning fylld med humor och skojiga idéer! Och så går man ju alltid igenom alla nya inlägg, oberoende av underavdelning. Eller? Man läser snabbt det som är tråkigare och gottar sig i de intressantare texterna.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Jättebra om du forwardar hans adress. Ingen brådska, för det dröjer som sagt ett tag till... :)

Humor och skojiga idéer? Det här är trotsallt ett scooterforum och där bör man således prata scootrar och inte ägna sig åt en massa stolligheter som humor och annat oväsentligt! Någon ordning får det allt vara för en riktig scooterist! :evil: *drar upp kapuschongen på M51-parkan*

Scooterhälsningar

/ Fredrik
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Mellaninformation! Diplomen har nu nått Helsingfors och skall vidarebearbetas för att sedan skickas till sina slutliga mottagare. Första intrycket är att de är extra fina! Och TerraFredriks lilla lurendrejeri upptäcktes i Akkurats dåliga belysning nästan genast! Jodå, TF är fylld av roliga hyss! Fortsätt med det, TF!!! :D8):D8)

Några andra bra ölplatser har också upptäckts och skall i framtida resa undersökas närmare. Kanske nästa diplomhög vidareges på en ny plats. Och Topps hittar oss bättre då... :wink:
Terraplane Blues

<br />Första intrycket är att de är extra fina! Och TerraFredriks lilla lurendrejeri upptäcktes i Akkurats dåliga belysning nästan genast!<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Vad är andra intrycket då? 8) Hoppas att det var ett godtagbart "lurendrejeri"... :wink:

Scooterhälsningar

/ Fredrik
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Givetvis var det ett godkänt lurendrejeri! :D Och jag kommer inte att avslöja det, så att de ärade diplommottagarna skall få glädjen att hitta det själv!

Andra intrycket väntar till kvällen, då jag förhoppningsvis är på allerten och skriver under diplomen korrekt. En Stockholmsresa med omedelbart påföljande MC-mässa tillsammans med skoterister tar på krafterna... [|)] Värst var nog släpande på allt bagaget inklusive några Rally-svänghjul. Jag släpade på ett svänghjul från EHR till T-centralen och t/r NK till fots. Av någon underlig orsak tog jag tunnelbanan tillbaka till hotellet... :cry:
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

SENASTE NYTT!

Diplomen är nu förda till posten. Samtliga är underskrivna av samtliga arrangörer, inpackade, kuverten har fått adresser och frimärken. Det blev tre märken för jag ville ha ett speciellt märke! :oops: Förutom Bergforsarna som fick fem (det tyngsta brevet). Nu skall vi hålla tummarna att diplomen kommer snygga fram. Och kanske de rentavt kommer på fredagen, som TF hoppades...
Post Reply