Terraplane Blues, nr 7, fick 3e pris

Här handlar det om utseende och stil på våra scootrar. Är det mest krom som vinner eller ska det vara race-stuk?
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
<br />Säkert något som inte skall beskådas INNAN man går och äter lunchen... Hutter! Nästa gång kan du bygga en modell av torkade frukter! :D
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Eller varför inte fisk?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Du gav mig helt klart en god idé till nästa års scootermodelltävling (för visst upprepar vi detta!). En marulk till kaross, blåsfisk till däck, krabba till lampa och styre, padda till sadel o s v. Tackar för idén, Fritte! :D

/ Fredrik
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
<br />Säkert något som inte skall beskådas INNAN man går och äter lunchen... Hutter! Nästa gång kan du bygga en modell av torkade frukter! :D
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Eller varför inte fisk?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Du gav mig helt klart en god idé till nästa års scootermodelltävling (för visst upprepar vi detta!). En marulk till kaross, blåsfisk till däck, krabba till lampa och styre, padda till sadel o s v. Tackar för idén, Fritte! :D

/ Fredrik
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

<b><font color="teal">Då har förhoppningsvis internet utvecklats så inte bara syn & hörsel är de sinnen man kan använda utan att även LUKT tillkommit!</font id="teal"></b>:D
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>

/ Fredrik

<b><font color="teal">Då har förhoppningsvis internet utvecklats så inte bara syn & hörsel är de sinnen man kan använda utan att även LUKT tillkommit!</font id="teal"></b>:D

Varför inte skicka modellerna i original till tävlingsledaren???

// Bobo
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>

/ Fredrik

Varför inte skicka modellerna i original till tävlingsledaren???

// Bobo

Eller ingredienserna, <font color="red"><b>å glöm för f#n inte Konjaken!</b></font id="red">
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Föreställ er postkontoret när paketet med fiskmodellen kommer in på fredagen och ingen hinnar hämta ut den före måndagen... Då behöver nog alla på postkontoret också var sin konjakstuting, så det behövs MYCKET konjak.

Och om färskfisken tar slut så kan man övergå till en viss fisk på burk... Och då behövs det ännu mera konjak!
Terraplane Blues

Några kompletterande bilder på vägen mot förmultning. Redan nu, tre dagar efter byggandet, börjar scootern torka ut och krympa ihop. Förfallet syns främst på minimajsen och bananerna som börjar sloka, redan nu långt ifrån sin forna prakt. Gissar att den kommer att se betydligt rikligare patinerad ut om ytterligare en vecka. När första bananflugan tittar ut ur bananen, är det nog dags att låta scootern åter bördas till jorden för att bli maskmat. Jimi, min 20 cm höga docka, får vara måttstock i brist på annat. Jimi gillar att åka fruktscooter...

Image

Image

Image

Scooterhälsningar

/ Fredrik
Alfie
Nybörjare
Nybörjare

Post by Alfie »

Ha ha ha ha... ja herre jösses...
Om jag skulle ta fram min Barbie... hmmm..:)
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Alfie</i>
<br />Ha ha ha ha... ja herre jösses...
Om jag skulle ta fram min Barbie... hmmm..:)<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote"> :cry: Nu blev Jimi ledsen. Han gillar inte när folk skrattar åt honom. Men det är klart, han och Barbie kanske kan ta en runda på scooter tillsammans när vädret tillåter (om inte scootern har hunnit att förmultna tills dess, vill säga) :)

Scooterhälsningar

/ Fredrik
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br />Några kompletterande bilder på vägen mot förmultning. Redan nu, tre dagar efter byggandet, börjar scootern torka ut och krympa ihop. Förfallet syns främst på minimajsen och bananerna som börjar sloka, redan nu långt ifrån sin forna prakt. Gissar att den kommer att se betydligt rikligare patinerad ut om ytterligare en vecka. När första bananflugan tittar ut ur bananen, är det nog dags att låta scootern åter bördas till jorden för att bli maskmat. Jimi, min 20 cm höga docka, får vara måttstock i brist på annat. Jimi gillar att åka fruktscooter...

Image

Image

Image

Scooterhälsningar

/ Fredrik
Men Fredrik, nu har Du ju blottat Dig...........:evil:
Terraplane Blues

<br />Men Fredrik, nu har Du ju blottat Dig...........:evil:<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">:twisted: Hysch...inte skrika, Jimi sover...

Vadå blottat mig? Att jag leker med dockor eller att det är jag som har byggt fruktscootern? Äh, det var väl allmänt känt redan...att jag leker med dockor alltså! :D Fruktscootern har jag fortfarande ingen aning om vem som är upphovsman till... :P

Scooterhälsningar

/ Fredrik
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

<br />Men Fredrik, nu har Du ju blottat Dig...........:evil:<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">:twisted: Hysch...inte skrika, Jimi sover...

Vadå blottat mig? Att jag leker med dockor eller att det är jag som har byggt fruktscootern? Äh, det var väl allmänt känt redan...att jag leker med dockor alltså! :D Fruktscootern har jag fortfarande ingen aning om vem som är upphovsman till... :P

Scooterhälsningar

/ Fredrik

SÄPO är konfunderade.... antingen har nu Fredrik blottat sig helt eller (vilket förefaller mera troligt) visat prov på ingående kunskaper i bildhantering.... eller så är det äkta foton med avsikt att förvilla oss att tro att det är bildhantering.... hur som helst, kul Fredrik, nu har jag ingen aning längre.

// Bobo
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Vadådå, jag trodde att den faktiskt hade förmultnad mycket mera! Nu är den bara lätt patinerad.
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
<br />Vadådå, jag trodde att den faktiskt hade förmultnad mycket mera!
Kanske personen som knåpat ihop den förvarar den (och sina andra scootrar för den delen också) i kylrum*

/Calle

* = Skandinavien
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by calle</i>
<br />Vadådå, jag trodde att den faktiskt hade förmultnad mycket mera!
Kanske personen som knåpat ihop den förvarar den (och sina andra scootrar för den delen också) i kylrum*

/Calle

* = Skandinavien

Fast bananer blir väl kolsvarta på nolltid i kylen?

// Bobo
Terraplane Blues

Har ni druckit sprit? :x Det syns väl tydligt att fruktscootern har gått ner sig rätt rejält redan? (Jämför med bilderna på sidan 1 och ni kommer att se tydliga skillnader. Om inte, v g konsultera närmaste optiker).

Nej Bobo, bilderna är inte "photoshoppade" - dockan Jimi finns på riktigt! Vi brukar leka att vi sabbar hotellrum och eldar upp gitarrer - det är jättekul! :D

Fruktscootern förvaras inte i kylen, utan i rumpstemperatur. Hoppades på snabbare förmultning och hade planer på att grädda den i ugnen en stund för att påskynda processen...

Scooterhälsningar

/ Fredrik
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Ordentligt nergången betyder synlig mögeltillväxt, ruttnande mjuka hängande delar, m.m.! Misstänker att TF lever ett överhygieniskt liv, åtminstone i köket!
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Om det blir nå'n mer sån här tävling vore det trevligt om denna då förruttnade modell syns i bakgrunden på TFs bidrag. Den skulle nog förgylla bilden minst lika bra som katter, tomflaskor & kullvälta blomkrukor....:):D:):D
Alfie
Nybörjare
Nybörjare

Post by Alfie »

Men Jimi, såklart ska du inte vara ledsen. Vi skrattar ju MED dig!:D
Barbie hälsar att hon gärna åker med på en tur!

/Alfie
Terraplane Blues

Jimi ville bara säga "peace & godnatt" samt tacka för idag! :)

Image

Scooterhälsningar

/ Fredrik
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

<br />Jimi ville bara säga "peace & godnatt" samt tacka för idag! :)

http://img241.imageshack.us/img241/7018/jimihq6.jpg[/img]

Scooterhälsningar

/ Fredrik

Natti Natti Jimi

// Bobo
Terraplane Blues

Nu börjar det hända saker! Ett par dagar till i rumstemperatur och fruktscootern har mer patina än min Vespa 50 från -69... :)

Image

Image

Image

Image

Scooterhälsningar

/ Fredrik
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Nu talar vi redan om förfall! Antagligen bananernas etylen som försnabbar förfallet. Och det förklarar också varför limen mår dåligt. Synd, den kunde du ha gjort en drink med.
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

Måste säga att man blir mäkta imponerad av Fredriks Photoshoptalanger, inte sant..?

// Bobo
Terraplane Blues

Några sista bilder på fruktscootern innan jag äter upp den! Visst har den blivit härligt mogen på bara en vecka? T o m tomaten har gett med sig nu! (Förresten, vad har de i tomater nuförtiden?). Lite glass och chockladströssel på toppen skapar en fin blandning i magen. Mmmmm... :D

Image

Image

Image

Image

Image

/ Fredrik
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<b><font color="teal">Det var en medlem som skrev till mig och ville lägga ett bud på en modell.
Jag minns inte vilken modell han avsåg, men jag tror inte det var modell nr 7..</font id="teal"></b>:):D:):D:D
Post Reply