<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br />Angående blinkers tycker jag det är ett satans ofog. Det är bannemig var scooterists skyldighet att se till att man köper rätt årsmodell. Senare blinkerförsedda scootrar är för kvinnor och pensionärer! Jag använder armarna om situationen kräver det, annars bara en sned blick över axeln. Har funkat kalas sedan 1991...
(OBS! Bli inte arga för min ovanstående diskriminering, kvinnor och pensionärer - jag skojar...).
Scooterhälsningar
/ Fredrik
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Antar att backspeglar är för kvinnor och pensionärer också, de e väl ingen sport om man vet vad som e bakom?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Det var du som sa det...

Jag har själv aldrig förstått nyttan med backspeglar - man kan ju ändå inte påverka vad som händer bakom en. Dessutom är det bara att vrida på huvudet (och kroppen om det behövs mer bakåtsikt) för att kolla läget vid t ex filbyte. Jag har haft ett otal hojar (inte scootrar nu, alltså) sedan -91 och det första jag alltid har gjort är att ta bort backspeglarna. De förstör ofta de sköna linjerna en mc har (läs sporthojar) och är bara i vägen, tycker jag. Givetvis är det tyckandet upp till var och en. Min poäng är att det går precis lika bra och trafiksäkert att köra med som utan backspeglar. Fast jag skulle snarare vilja påstå att det är säkrare utan, eftersom man lätt förlitar sig till speglarna och missar sådana viktiga saker som den s k döda vinkeln. Och så förminskar backspeglar ofta verkligheten, så att avstånden upplevs större än de är. Hmmm...vid närmare eftertanke tycker jag mer och mer att backspeglar är direkt livsfarliga! De borde förbjudas...
/ Fredrik
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Nä, du kör ju på cykelbanan......... i 30...