<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br />Låt oss alla enas om att Terraplane Blues Vespor är värda 450'000 sek st, så länge han inte säljer dem.
I så fall har han blivit miljonär över en natt, och det kan han väl vara värd, eller?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Högst generöst av Er! Vänta, få se nu...sex gånger 450.000...oj, oj, oj! Jag har en jag kan tänka mig att avyttra vid närmare eftertanke. Ska vi säga 300.000 jämnt? Någon? Håll utkik på Blocket...
Helt seriöst nu: jag tror det kan vara "farligt" att göra en icke marknadsanpassad prisrekommendation. Någon bävade för nyrekryteringen av unga till scooterscenen. Intresset ökar knappast med en generell prisökning på scootermarknaden, medan spelen till Xbox 360 fortsätter att bli allt billigare. Risken finns att det verkligen blir som någon skrev, att vissa framgångsrika köttber...grupper i samhället kommer att sitta på jättelika lager i sina redan sprängfyllda lador. Ingen säljer, för ingen har råd att köpa.
Nej, jag tror mer och mer på att skapa ett intresse, en kult, via media och andra kanaler. Då kanske vi både erhåller en sund och marknadsanpassad prisreglering samt en nyrekrytering av de alltid lika lättledda ungdomarna. Låt oss försiktigt lura in dem i scooterträsket...
Scooterhälsningar
/ Fredrik
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Kulten existerar väl ändå redan, problemet är väl att hålla den levande? Att gå via media är nog helt rätt och inte heller så svårt. Se bara intresset för scooterpremiären i år när vi blev inbjudna till tv4 och några var även med i radio. Själv har jag nyss blivit erbjuden roll i reklamfilm.
En annan viktig ingrediens är nog att vi själva föregår med gott exempel. För min del väcktes intresset via folk i min närhet medans media endast fungerade som förstärkning av intresset.
Det verkar vara två åsikter som kolliderar här. Dels oron för att många scootrar lämnar landet pga låga priser och dels oron att yngre generationer inte kommer ha råd att köpa en riktig scooter.
Liksom marijuana är inkörsporten till de tyngre drogerna så torde v50 vara inkörsporten till mc-scootrarna. Än så länga har vi väl inga problem med att mopeder lämnar landet så utbudet för de yngre borde vara säkrat än så länge. Froblemet med att mc-scootrarna lämnar landet kvarstår dock. En metod skulle ju kunna vara om någon lade in en annons på blocket med en fin bild och lämplig text där man förklarade sin högre prissättning med de motiv vi diskuterar här på forumet.
C