Vespa 50 riksträff 2007?

Annonsera och diskutera svenska träffar här.
primavera133
Administrator
Administrator

Post by primavera133 »

Varför bara vespa 50, kan man inte ta med Primaverorna göra det till en smallframe-träff? Då skulle jag komma i alla fall 8)

När ni bestämt er så glöm inte att kolla med SSKs styrelse så kan ni få lite hjälp på vägen. När jag satt i styrelsen så kunde vi hjälpa till med annons i tidningen, riktade utskick (bladade i tidningen till vissa medlemmar) och ibland ekonomisk förlustgaranti (dvs vi lovade täcka upp för ev förlust om det fans en seriös 0-budget för träffen)

Själv kan jag tänka mig hjälpa till med en informationssite om träffen om det blir aktuellt, kanske med anmälningsfunktion så man kan se vilka som tänker åka. Maila mig privat på jonas snabela myrenas punkt se.

/Jonas Myrenås
www.myrenas.se
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

Kul att det verkar finnas ett intresse! :)

Visst skulle man kunna utöka det hela och ha en smallframe-träff, inkluderat både Vespa 50 och Primavera. "Problemet" är då närmast att det hela börjar bli alltför stort och för tungt att arrangera. Åtminstone jag, lat och bekväm som jag är, har ingen lust att ensam försöka pula ihop en sådan jätteträff. Så om någon känner sig manad är det bara att börja dra i trådarna och planera på... :P.

Ett annat problem som uppstår med en bredare smallframe-träff är det utökade behovet av plats. Jag har som sagt två bra kontakter i Småland och måste höra hur dessa ställer sig till en dylik träff. I det ena fallet rör det sig om en kompis till mig som äger en bit mark i de mörka smålandsskogarna. Där hade en träff i mindre skala varit perfekt, med fina övernattningsmöjligheter (tält) i underbar natur. Tyvärr är dettta alternativ endast genomförbart om det rör sig om ett mindre antal deltagare (uppskattningsvis upp till 20-30 personer inklusive scootrar). Det andra (och betydligt dyrare) alternativet är en stugby vid smålandskusten, där jag genom kontakter kan ordna ett bra pris på en bunt stugor.

Tror Ni inte att det kan bli knepigt att under en utökad smallframe-träff t ex ordna en Ride Out, där hypernervösa Primaveror skall trängas med snigelslöa V50:or? Vem vet, det kan ju sluta med att en mängd smallframes hamnar i diket och att alla deltagare ligger i en hög och slåss, eller? Det kanske t o m infinner sig en "vi- och dom-attittyd", där stora stygga Primaveror hungrigt jagar livet ur stackars oskyldigt tama 50-kubiks Vespinor? Eller så går det hela alldeles utmärkt, vad vet jag? :?:

Det är ytterst trevligt och generöst av dig, Jonas, att erbjuda ovärderlig hjälp och engagemang (jag slänger iväg ett mail till dig under helgen). Om alla intresserade (eller åtminstone de som skrivit i denna tråd) på något sätt kan enas om träffens omfattning, geografiska plats, organisering m m, vore allt betydligt enklare. Då hade vi haft någon form av relevant struktur som utgångspunkt för det hela. Är det någon som har några goda idéer på hur vi skall gå tillväga för att få litet struktur?

<b><font color="red"><font size="3">Är det någon annan som har vettiga alternativ på geografisk plats, organisering eller annat - eller helt enkelt känner att den skulle vilja arrangera hela klabbet, framför gärna detta på något sätt. Som sagt: jag lämnar gärna över "rodret" åt någon annan om han eller hon känner sig manad. Jag kommer till träffen oavsett var i Sverige den hålls, det lovar jag!</font id="size3"></font id="red"></b>

Tackar för Era synpunkter, Henrik och Jonas!

/ Fredrik
Silferstjerna
Nybörjare
Nybörjare

Post by Silferstjerna »

Fan vad kul med en ren 50 kubiksträff, själv har jag undvikit att ta min tre minuters 0-30km/h Vespa just för att man kommer lite efter.

Kör så det ryker!

Håkan
Nickeponken
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Nickeponken »

Hallå!
Låter toppen!
Givetvis ses man antingen på Uttern eller varför inte: Brahehus. Eller Gränna. eller kanske tom Visingsö? Det skulle vara ett litet drömprojekt att åka gamla riksettan från Sthlm till Braheland.

Vespa 50R -78
Ska pimpas. Ja.
Popolino
Entusiast
Entusiast

Post by Popolino »

Kul initiativ. Tänk bara på att till Rally Scandinavia i Ljungskile(bra avstånd från Gbg och Oslo) i år, som nu ändå är landets största scooterträff, kom det väl sisådär två smallframes... Plåtscooterscenen i landet är inte så stor direkt.

Det bästa kanske vore en smallframeträff i anslutning till en allmän scooterträff.
Ryden
Nybörjare
Nybörjare

Post by Ryden »

Helt klart skall vi ha en V50 träff!!
Det var länge sedan man gjorde någon långresa på Vespan.

Dessutom, kan ni föreställa er vilket trafikkaos vi skulle åstadkomma med ett förtital V50 i 25 knyck på landsvägen.
Bor själv mitt i småland så jag är för!

V50 -80 Silver
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Jag är med....helt klart! Ska bara lära känna lilla raketen först. Stockholm - Småland, sweet trip!
Vespaboy
Nybörjare
Nybörjare

Post by Vespaboy »

Tjo!

Upptäckte den här tråden först nu - right on! Sist någon gjorde ett inlägg i frågan var ungefär i höjd med när vintern med stort V gjorde sitt intåg och ... vips, så är det vår igen och har planerna kring ett Vespa 50-möte töat fram? :-)
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Jag är fortfarande med på något sådant, men frågan är i sådant fall var den ska hållas.
sxCutdown
Nybörjare
Nybörjare

Post by sxCutdown »

Inte för att jag kör V50 men jag kan rekommendera campingen i Gränna. Den är väldigt trevlig. Om man säger att man är ett gäng Vespa entusiaster så kommer de att bli överförtjusta.
lambrittan
Lärling
Lärling

Post by lambrittan »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by sxCutdown</i>
<br />Inte för att jag kör V50 men jag kan rekommendera campingen i Gränna. Den är väldigt trevlig. Om man säger att man är ett gäng Vespa entusiaster så kommer de att bli överförtjusta.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

:D

---------------------------------------------------------
http://www.youtube.com/watch?v=15YA0nHpGfI
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

Gränna låter rättvist och bra om man utgår från de tre svenska storstäderna Estocolmo, Götlaborg och Lilla Bagdad. Är det någon som vill arrangera det hela då? Själv har jag varken tid eller ork att engagera mig i något sånt just nu - men jag dyker gärna upp om det blir något... :)

/ Fredrik
Ferrari
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Ferrari »

Det vore askul om det blev en V50 träff i Svedala, men den stora fråga är vart vi skall träffas.

Jag har sagt det förr och säger de igen.8)

Varför inte under Mälaren runt, vi träffas i typ Västerås, Strägnäs eller Sigtuna... någon mysig sjöstad så samåker vi till Enköping och entrar Motorgården med ett gäng V50, det gör väl inget om det slinker med en och anna popolino, eller GS.
Det roliga är ju att alla läderknuttar får höra på riktiga 2-taktar motorer....:D

V - rrroam
E - stetikst
S - nabb
P - ålitlig??
A - rrivederci
Bill Hicks
Lärling
Lärling

Post by Bill Hicks »

Anmäl er till Stockholm Kallar boys and girls.
http://stockholmkallar.lofstrom.net/
Post Reply