Kul att det verkar finnas ett intresse!
Visst skulle man kunna utöka det hela och ha en smallframe-träff, inkluderat både Vespa 50 och Primavera. "Problemet" är då närmast att det hela börjar bli alltför stort och för tungt att arrangera. Åtminstone jag, lat och bekväm som jag är, har ingen lust att ensam försöka pula ihop en sådan jätteträff. Så om någon känner sig manad är det bara att börja dra i trådarna och planera på...

.
Ett annat problem som uppstår med en bredare smallframe-träff är det utökade behovet av plats. Jag har som sagt två bra kontakter i Småland och måste höra hur dessa ställer sig till en dylik träff. I det ena fallet rör det sig om en kompis till mig som äger en bit mark i de mörka smålandsskogarna. Där hade en träff i mindre skala varit perfekt, med fina övernattningsmöjligheter (tält) i underbar natur. Tyvärr är dettta alternativ endast genomförbart om det rör sig om ett mindre antal deltagare (uppskattningsvis upp till 20-30 personer inklusive scootrar). Det andra (och betydligt dyrare) alternativet är en stugby vid smålandskusten, där jag genom kontakter kan ordna ett bra pris på en bunt stugor.
Tror Ni inte att det kan bli knepigt att under en utökad smallframe-träff t ex ordna en Ride Out, där hypernervösa Primaveror skall trängas med snigelslöa V50:or? Vem vet, det kan ju sluta med att en mängd smallframes hamnar i diket och att alla deltagare ligger i en hög och slåss, eller? Det kanske t o m infinner sig en "vi- och dom-attittyd", där stora stygga Primaveror hungrigt jagar livet ur stackars oskyldigt tama 50-kubiks Vespinor? Eller så går det hela alldeles utmärkt, vad vet jag?
Det är ytterst trevligt och generöst av dig, Jonas, att erbjuda ovärderlig hjälp och engagemang (jag slänger iväg ett mail till dig under helgen). Om alla intresserade (eller åtminstone de som skrivit i denna tråd) på något sätt kan enas om träffens omfattning, geografiska plats, organisering m m, vore allt betydligt enklare. Då hade vi haft någon form av relevant struktur som utgångspunkt för det hela. Är det någon som har några goda idéer på hur vi skall gå tillväga för att få litet struktur?
<b><font color="red"><font size="3">Är det någon annan som har vettiga alternativ på geografisk plats, organisering eller annat - eller helt enkelt känner att den skulle vilja arrangera hela klabbet, framför gärna detta på något sätt. Som sagt: jag lämnar gärna över "rodret" åt någon annan om han eller hon känner sig manad. Jag kommer till träffen oavsett var i Sverige den hålls, det lovar jag!</font id="size3"></font id="red"></b>
Tackar för Era synpunkter, Henrik och Jonas!
/ Fredrik