Bertil, en Vespa 50 R -74

Bilder på egna hojar läggs med fördel upp här.
Post Reply
Woodstock

Post by Woodstock »

Hur går det egentligen med Bertil? Jag fick pm från en forummedlem tidigare i somras om att Bertil tydligen skulle väckas till liv och användas av någon tösabit. Vore kul att få se bilder på en rullande Bertil... :P

Mvh

/ Fredrik
Woodstock

Re: Bertil, en Vespa 50 R -74

Post by Woodstock »

*bump*

Vad händer med Bertil? Lever han? :|

Mvh

/ Fredrik
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Bertil är up and running. Ägs fortfarande av en av SSK:s revisorer, samme man som jag satte dig i kontakt med. Senast jag såg Berra var han inne på EM:s verkstad för lite småfix, revisorns stilsäkra dotter (18-19 sådär) skulle börja köra honom 8)
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Woodstock

Post by Woodstock »

jencla wrote:Bertil är up and running. Ägs fortfarande av en av SSK:s revisorer, samme man som jag satte dig i kontakt med. Senast jag såg Berra var han inne på EM:s verkstad för lite småfix, revisorns stilsäkra dotter (18-19 sådär) skulle börja köra honom 8)
/jens
Tackar för rapporten, verkligen roligt att höra! :D

Vad har gjorts vid honom annars? Inga förändringar gällande det estetiska och så? Jag behöll Bertils tilltänkta 10-tumsfälgar med blommor på, så vad har han på fötterna nuförtiden? Är mycket spänd på att se Bertil på hjul, så en bild på honom vore en tacksam välgärning.

Mvh

/ Fredrik
hark
Lärling
Lärling

Post by hark »

Bertil står för närvarande tryggt parkerad och utställd i EM Scooters lokaler.
Första gången jag såg honom live idag, riktigt snygg måste jag säga.

Image

/Hans

Vespa 50 (100 cc)
Vespa GS VS5
Vespa GS 160
Vespa SS 180
Lambretta TV 175 (Mugello 186)
Woodstock

Post by Woodstock »

hark wrote:Bertil står för närvarande tryggt parkerad och utställd i EM Scooters lokaler.
Första gången jag såg honom live idag, riktigt snygg måste jag säga.

http://www.rekstad.com/bertil.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

/Hans
Wow, skoj att se Bertil på hjul - blev verkligen fin (om jag tillåts säga det)! :D

Skulle gärna vilja veta vad som har gjorts med honom, motor och så. Vet du om han fick ett lager av den matta klarlacken som jag skickade med? Jag tror det vore välbehövligt, både ur ett estetiskt perspektiv och för beständigheten. Eventuellt har jag kvar den gröna färgen om Bertil skulle behöva bättras någon gång - ska kolla. För kännedom är det Humbrol modellfärg som har använts till motiven, om ägaren nu vill fortsätta. Framskärmen skulle gott kunna ha lite mer motiv på sig kan jag tycka.

Tusen tack för bilden, det gjorde min dag! Ta gärna fler blider ur alla möjliga vrår och vinklar... :wink:

PS. Min tanke var att det blåa hexagonmärket (som fortfarande saknas) skulle utgöra iris på blomman där märket ska sitta. På med ett sånt vet jag! DS.

Mvh

/ Fredrik
Il Bastardino
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Il Bastardino »

Här skymtas den gamla bekanten i bakgrunden.
http://www.blocket.se/goteborg/Vespa_PX ... ?ca=11&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Fenix
Nybörjare
Nybörjare

Post by Fenix »

Du han före mig Il B. :) !
Vespa 50R
Vespa PX125
Woodstock

Post by Woodstock »

Il Bastardino wrote:Här skymtas den gamla bekanten i bakgrunden.
http://www.blocket.se/goteborg/Vespa_PX ... ?ca=11&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Underbart att se, man blir tårögd...lilla fina Bertil... *snyft*

Vad händer med honom? Går han att köra? Ska han målas något mer? Frågorna är många... :?:

Mvh

/ Fredrik
il dude
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by il dude »

intressant mönster.....man har sett några sådana på söndagsmorgnarna i yngre dar....
Endast Dina egna erfarenheter är kunskaper -allt annat är information.
LIJ
Entusiast
Entusiast

Post by LIJ »

Roligt. Har själv namngett min vespa just Bertil. Helt ovetande om att det fanns en så här känd Bertil-vespa innan. Min fick namnet av dess förre ägare. En mycket intressant herre i 127-årsåldern. Min Bertil, en Vespa 125 g.t.r., delar för övrigt födelsår med kändis-Bertil.
Vespa 125 g.t.r. från 1974
Vespa P200E från 1982
Crescent Skoterett från 60-talet nån gång
Woodstock

Post by Woodstock »

LIJ wrote:Roligt. Har själv namngett min vespa just Bertil. Helt ovetande om att det fanns en så här känd Bertil-vespa innan. Min fick namnet av dess förre ägare. En mycket intressant herre i 127-årsåldern. Min Bertil, en Vespa 125 g.t.r., delar för övrigt födelsår med kändis-Bertil.
Skoj! :D Jo, Bertil är i det närmaste världskändis (åtminstone i min värld).

Inget nytt om min f d Bertil? Lever han?

Mvh

/ Fredrik
LIJ
Entusiast
Entusiast

Post by LIJ »

Nu står Bertil fint utställd på Johans MC i Göteborg (tillsammans med en hel uppsjö vackra klenoder, från EM antar jag)
Vespa P200E från 1982
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

LIJ wrote:
Nu står Bertil fint utställd på Johans MC i Göteborg (tillsammans med en hel uppsjö vackra klenoder, från EM antar jag)
EM har ju upphört som fysisk butik, finns kvar som webb-butik, och Erik W arbetar numera på Johans MC. Därav Vespa-utställningen där :D
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
LIJ
Entusiast
Entusiast

Post by LIJ »

Därav Vespa-utställningen där
Och vilken fin samling! Värt ett besök bara den
Vespa P200E från 1982