Tjusig bild! 50-tal, va? Vilket sammanhang kommer den ifrån? Påminner lite om landskapet i Televinkens trafikskola, vilken man givetvis gick på som liten.
Tjusig bild! 50-tal, va? Vilket sammanhang kommer den ifrån? Påminner lite om landskapet i Televinkens trafikskola, vilken man givetvis gick på som liten.
jag tror att de kommer från en serie vykort med olika motiv. är inte säker på årtal men tror att det är en gammal bild
JayJay wrote:<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mancino</i>
<br />Tog mig en tripp från Bromma till Skogskyrkogården för en kopp kaffe. På vägen hem stannade jag först på Mariatorget, sen på Västerbron för att skåda Stockholm under solnedgång. Bilder tagna med mobilen, därav kvaliteten.
Lawman wrote:Var ut på en liten provtur idag och eftersom jag köpt en ny kamera i dagarna så tänkte jag pröva och lämna ett litet bidrag till dagens scooterbild.
Joo den blev väl nöjaktig. Lite dum i huvet är man väl som plöjer ner pengar på detta viset som man aldrig får tillbaka men f*n vad skönt det är när man kan glida iväg på en maskin man själv pysslat till och gillar.
Yep det är Leicaoptik i den. Valde den pga storleken i kombination med 10x optisk zoom. 5 cm närgräns skadade inte heller. Mycket nöjd så här långt.
MVH Lars
Last edited by Lawman on Wed 04 Jul 2007, 01:16, edited 1 time in total.
Lawman wrote:Var ut på en liten provtur idag och eftersom jag köpt en ny kamera i dagarna så tänkte jag pröva och lämna ett litet bidrag till dagens scooterbild.
...där jag pressar min ljusgröna (blå) Vespa Touring 150 -60 i maxfart. Men tyvärr blev den stulen vid tretiden idag från Norr Mälarstrand i Stockholm. Reg nr AWY 382....tacksam för tips
mengeee wrote:...där jag pressar min ljusgröna (blå) Vespa Touring 150 -60 i maxfart. Men tyvärr blev den stulen vid tretiden idag från Norr Mälarstrand i Stockholm. Reg nr AWY 382....tacksam för tips
Inte dagens direkt men orsaken till vad som startade allt.
Hade länge tänkt på scootrar som färdmedel och hobbyintresse.
Sen åkte man till sicilien där dagliga motortrafiken består av 60% scootrar och 40% bilar och man vart helt hooked. Nu är kanske PX inte den sexigaste modellen men bildkompositionen var bäst så jag valde denna!
Tog en kvällsrunda med en polare och hans farsa, ut från stan mot solnedgången vid Öresundsbron. Efter det obligatoriska fotot med åkdonen framför bron, dök en plötsligt en engelskskyltad PX 200 upp. Det visade sig vara en svensk som hade plockat hem den efter några års vistelse där över. Riktigt fin var denna PX 200 Serie Speciale från 2003 med klassiskt stuk. Vi hade en trevlig pratstund medan solen försvann i horisonten. Scootervärlden är allt bra liten ibland!
Terraplane Blues wrote:Tog en kvällsrunda med en polare och hans farsa, ut från stan mot solnedgången vid Öresundsbron. Efter det obligatoriska fotot med åkdonen framför bron, dök en plötsligt en engelskskyltad PX 200 upp. Det visade sig vara en svensk som hade plockat hem den efter några års vistelse där över. Riktigt fin var denna PX 200 Serie Speciale från 2003 med klassiskt stuk. Vi hade en trevlig pratstund medan solen försvann i horisonten. Scootervärlden är allt bra liten ibland!
Riktigt snygg PX, med smakfullt racingstuk Är det du som sitter på primmyn på bild fyra?
Där ser man!
Palermo var skitnajs att vara i, sitta på ett cafe med en fredocinno i handen och spana in snygga scootrar samt de där små Fiat bilarna som fanns på 60talet, typ mindre än mini nästan!
Sen att cafét vid vattnet hade typ jordens godaste mjukglass (fortfarande i smakschock och har inte kunnat äta glas sen dess för allt här smakar kemi nu), var inte dåligt det heller!
Terraplane Blues wrote:Tog en kvällsrunda med en polare och hans farsa, ut från stan mot solnedgången vid Öresundsbron. Efter det obligatoriska fotot med åkdonen framför bron, dök en plötsligt en engelskskyltad PX 200 upp. Det visade sig vara en svensk som hade plockat hem den efter några års vistelse där över. Riktigt fin var denna PX 200 Serie Speciale från 2003 med klassiskt stuk. Vi hade en trevlig pratstund medan solen försvann i horisonten. Scootervärlden är allt bra liten ibland!
Riktigt snygg PX, med smakfullt racingstuk Är det du som sitter på primmyn på bild fyra?
Visst, extremt fin PX var det. Trevlig ägare också. Jo, det kan vara jag som sitter på min Primmy, eller så är det helt enkelt någon av stadens många mullor som har lagt vantarna på den. Man vet aldrig...
Terraplane Blues wrote:Jo, det kan vara jag som sitter på min Primmy, eller så är det helt enkelt någon av stadens många mullor som har lagt vantarna på den. Man vet aldrig...
Minsann - du såg ju riktigt snäll ut, kunde man aldrig tro
Terraplane Blues wrote:Jo, det kan vara jag som sitter på min Primmy, eller så är det helt enkelt någon av stadens många mullor som har lagt vantarna på den. Man vet aldrig...
Minsann - du såg ju riktigt snäll ut, kunde man aldrig tro
Jag ÄR en snäll person innerst inne, även om det är svårt att tro ibland! Fast i de lugnaste vatten...