Dagens scooterbild (fyll på med bilder!)

Bilder på egna hojar läggs med fördel upp här.
Post Reply
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Terraplane Blues wrote: Landskapsbilder i all ära, men det motiv jag alltid fotograferar - oavsett om jag kör bil, scooter eller mc - är bensinmackar!
Image
Federico
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

Federico wrote:
Terraplane Blues wrote: Landskapsbilder i all ära, men det motiv jag alltid fotograferar - oavsett om jag kör bil, scooter eller mc - är bensinmackar!
http://static.flickr.com/26/97816788_18c2e030d5.jpg
Tjusig bild! 50-tal, va? Vilket sammanhang kommer den ifrån? Påminner lite om landskapet i Televinkens trafikskola, vilken man givetvis gick på som liten.
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Terraplane Blues wrote:
Federico wrote:
http://static.flickr.com/26/97816788_18c2e030d5.jpg
Tjusig bild! 50-tal, va? Vilket sammanhang kommer den ifrån? Påminner lite om landskapet i Televinkens trafikskola, vilken man givetvis gick på som liten.
jag tror att de kommer från en serie vykort med olika motiv. är inte säker på årtal men tror att det är en gammal bild
Federico
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

JayJay wrote:<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mancino</i>
<br />Tog mig en tripp från Bromma till Skogskyrkogården för en kopp kaffe. På vägen hem stannade jag först på Mariatorget, sen på Västerbron för att skåda Stockholm under solnedgång. Bilder tagna med mobilen, därav kvaliteten.

Image

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Fasen vilken grann bild, det är värsta reklamkänslan. Strax innan twilight. Mycket bra. Va är det för mobil förresten[8]/Jensa

Det är en Sony Ericsson K800i. Dock måste jag tillägga att denna är bland de sämre bilder jag tagit med denna mobil...
Lawman
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Lawman »

Var ut på en liten provtur idag och eftersom jag köpt en ny kamera i dagarna så tänkte jag pröva och lämna ett litet bidrag till dagens scooterbild.

Image

Image
Terraplane Blues

Lawman wrote:Var ut på en liten provtur idag och eftersom jag köpt en ny kamera i dagarna så tänkte jag pröva och lämna ett litet bidrag till dagens scooterbild.

http://img505.imageshack.us/img505/3674/p1010119pg6.jpg

http://img505.imageshack.us/img505/9239/p1010121tu8.jpg
Jösses, vad fin din Primmy blev! Du har gjort en fantastisk renovering ut i minsta detalj - strongt jobbat! *hatt av*

Mycket fina bilder också - Panasonic är ett bra val. Optik från Leica, om jag inte minns fel?
Lawman
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Lawman »

Tackar tackar !!

Joo den blev väl nöjaktig. Lite dum i huvet är man väl som plöjer ner pengar på detta viset som man aldrig får tillbaka men f*n vad skönt det är när man kan glida iväg på en maskin man själv pysslat till och gillar.

Yep det är Leicaoptik i den. Valde den pga storleken i kombination med 10x optisk zoom. 5 cm närgräns skadade inte heller. Mycket nöjd så här långt.

MVH Lars
Last edited by Lawman on Wed 04 Jul 2007, 01:16, edited 1 time in total.
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

riktigt fint med blanksvart vespa!
Federico
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Lawman wrote:Var ut på en liten provtur idag och eftersom jag köpt en ny kamera i dagarna så tänkte jag pröva och lämna ett litet bidrag till dagens scooterbild.
Vad fin den blev, grattis!
Lawman
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Lawman »

Tack Federico och Calle !!!!
Peter Sundfeldt
Lärling
Lärling

Post by Peter Sundfeldt »

Fyller på med några stycken från turen Sthlm-Gbg häromdagen, även om några likvärdiga ligger i en annan tråd under "Projektbilder".
Image
Image
Image
Image
/Peter Sundfeldt

1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
mengeee
Drömmare
Drömmare

Här hade jag kunnat lägga in dagens scooterbild...

Post by mengeee »

...där jag pressar min ljusgröna (blå) Vespa Touring 150 -60 i maxfart. Men tyvärr blev den stulen vid tretiden idag från Norr Mälarstrand i Stockholm. Reg nr AWY 382....tacksam för tips
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Peter Sundfeldt wrote:Fyller på med några stycken från turen Sthlm-Gbg häromdagen, även om några likvärdiga ligger i en annan tråd under "Projektbilder".
http://images.fotopic.net/ypx56v.jpg
http://images.fotopic.net/ypx5uy.jpg
http://images.fotopic.net/ypifds.jpg
http://images.fotopic.net/ypx56u.jpg
riktigt härliga bilder!!!!
Federico
primavera133
Administrator
Administrator

Re: Här hade jag kunnat lägga in dagens scooterbild...

Post by primavera133 »

mengeee wrote:...där jag pressar min ljusgröna (blå) Vespa Touring 150 -60 i maxfart. Men tyvärr blev den stulen vid tretiden idag från Norr Mälarstrand i Stockholm. Reg nr AWY 382....tacksam för tips
Kör ikapp de j*larna, vetja. Borde gå kvickt.

/JM
Vespa Rally 221 -73
Vespa Primavera 130 -81
Vespa 50S -65
Lambretta LI 150 s1 -59
Isomac Napolissima -05
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Inte dagens direkt men orsaken till vad som startade allt.

Hade länge tänkt på scootrar som färdmedel och hobbyintresse.
Sen åkte man till sicilien där dagliga motortrafiken består av 60% scootrar och 40% bilar och man vart helt hooked. Nu är kanske PX inte den sexigaste modellen men bildkompositionen var bäst så jag valde denna!

Image
Palermo/Sicilien
Bara det är gjord av plåt så....
primavera133
Administrator
Administrator

Post by primavera133 »

Allt ljus på Vespa! :grin:

/JM
Vespa Rally 221 -73
Vespa Primavera 130 -81
Vespa 50S -65
Lambretta LI 150 s1 -59
Isomac Napolissima -05
Terraplane Blues

Tog en kvällsrunda med en polare och hans farsa, ut från stan mot solnedgången vid Öresundsbron. Efter det obligatoriska fotot med åkdonen framför bron, dök en plötsligt en engelskskyltad PX 200 upp. Det visade sig vara en svensk som hade plockat hem den efter några års vistelse där över. Riktigt fin var denna PX 200 Serie Speciale från 2003 med klassiskt stuk. Vi hade en trevlig pratstund medan solen försvann i horisonten. Scootervärlden är allt bra liten ibland! :grin:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

kejj wrote:Palermo/Sicilien
Skoj!
Där startade också mitt scooterintresse!
bufflig
Lärling
Lärling

Post by bufflig »

Terraplane Blues wrote:Tog en kvällsrunda med en polare och hans farsa, ut från stan mot solnedgången vid Öresundsbron. Efter det obligatoriska fotot med åkdonen framför bron, dök en plötsligt en engelskskyltad PX 200 upp. Det visade sig vara en svensk som hade plockat hem den efter några års vistelse där över. Riktigt fin var denna PX 200 Serie Speciale från 2003 med klassiskt stuk. Vi hade en trevlig pratstund medan solen försvann i horisonten. Scootervärlden är allt bra liten ibland! :grin:
Riktigt snygg PX, med smakfullt racingstuk :grin: Är det du som sitter på primmyn på bild fyra?
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

calle wrote:
kejj wrote:Palermo/Sicilien
Skoj!
Där startade också mitt scooterintresse!
Där ser man!
Palermo var skitnajs att vara i, sitta på ett cafe med en fredocinno i handen och spana in snygga scootrar samt de där små Fiat bilarna som fanns på 60talet, typ mindre än mini nästan!
Sen att cafét vid vattnet hade typ jordens godaste mjukglass (fortfarande i smakschock och har inte kunnat äta glas sen dess för allt här smakar kemi nu), var inte dåligt det heller!
Bara det är gjord av plåt så....
Terraplane Blues

bufflig wrote:
Terraplane Blues wrote:Tog en kvällsrunda med en polare och hans farsa, ut från stan mot solnedgången vid Öresundsbron. Efter det obligatoriska fotot med åkdonen framför bron, dök en plötsligt en engelskskyltad PX 200 upp. Det visade sig vara en svensk som hade plockat hem den efter några års vistelse där över. Riktigt fin var denna PX 200 Serie Speciale från 2003 med klassiskt stuk. Vi hade en trevlig pratstund medan solen försvann i horisonten. Scootervärlden är allt bra liten ibland! :grin:
Riktigt snygg PX, med smakfullt racingstuk :grin: Är det du som sitter på primmyn på bild fyra?
Visst, extremt fin PX var det. Trevlig ägare också. Jo, det kan vara jag som sitter på min Primmy, eller så är det helt enkelt någon av stadens många mullor som har lagt vantarna på den. Man vet aldrig... :wink:
bufflig
Lärling
Lärling

Post by bufflig »

Terraplane Blues wrote:Jo, det kan vara jag som sitter på min Primmy, eller så är det helt enkelt någon av stadens många mullor som har lagt vantarna på den. Man vet aldrig... :wink:
Minsann - du såg ju riktigt snäll ut, kunde man aldrig tro :lol: :wink: :lol:
Terraplane Blues

bufflig wrote:
Terraplane Blues wrote:Jo, det kan vara jag som sitter på min Primmy, eller så är det helt enkelt någon av stadens många mullor som har lagt vantarna på den. Man vet aldrig... :wink:
Minsann - du såg ju riktigt snäll ut, kunde man aldrig tro :lol: :wink: :lol:
Jag ÄR en snäll person innerst inne, även om det är svårt att tro ibland! :grin: Fast i de lugnaste vatten... :evil:

/ Farbror Snäll
JayJay
Entusiast
Entusiast

Post by JayJay »

Går det inte att få en turban SWEMO godkänd, för den totala looken. :/
Terraplane Blues

JayJay wrote:Går det inte att få en turban SWEMO godkänd, för den totala looken. :/
Bra idé, där sa du nå't! :grin: Jag kommer att känna mig äckligt diskriminerad om jag inte får ha turban när jag kör scooter. Vad är numret till Vägverket? 8)
Post Reply