LammyHigh&Low/Imola200/FastOrangePrim-69/Touring58

Bilder på egna hojar läggs med fördel upp här.
Post Reply
JayJay
Entusiast
Entusiast
Posts: 152
Joined: Mon 25 Dec 2006, 23:31
Location: Norrköping

Post by JayJay »

Tack för alla tips, nu har jag helgen räddad :) Ska bli busväder, då kan man krypa ner i garret och experimentera/J
onorlin
Nybörjare
Nybörjare
Posts: 17
Joined: Mon 03 Jul 2006, 15:37
Location: Sweden

EJMOLA

Post by onorlin »

HUr går det gubben, inga nya bilder?

Själv skall jag bygga lite nytt... men jag använder inga Tino-prylar, av ren princip :evil:

/Oscar
JayJay
Entusiast
Entusiast
Posts: 152
Joined: Mon 25 Dec 2006, 23:31
Location: Norrköping

Post by JayJay »

Tja Oscar!

Va länge sen. Såg bild på nya projektet på blogg, ser II Rules!

Har inte hänt nåt jättespännande i garret. Har mest gått o velat och meckat tillbaks Dellórto då jag inte hinner köra dyno med Koso innan semestern, som för övrigt började i Fredags..Måste ha ett fordon klart för långturer då ett besök i storstan står på önskelistan.

När jag höll på som bäst, lirkades en ny gasvajer dit för att slippa dylika mek på vägen. För en som gillar att se hur saker o ting ser ut inuti plockades givetvis hela scootern isär för att utföra nämnda operation.

Ska hålla utkik efter mekbilder rörande "Spanjoren". Det blir inte Ejmola om jag förstått saken rätt :|/Montörn
Image
onorlin
Nybörjare
Nybörjare
Posts: 17
Joined: Mon 03 Jul 2006, 15:37
Location: Sweden

Vitto

Post by onorlin »

Jag larvar mig lite bara, tänkte åka lite mindre reed ett tag nu och köpte Perkele Vittorios nya CasaKit. 5 portars 186cc mys, vi får se hur det går. På italJensk dyno snackas det om 17.5 Hp på hjulet med 22mm jetex och ancillottiblås -jo tjenare italienare.

Men när vi endå snackar reed så har jag köpt på mig en sån där härlig MRB-korg som passar på mitt Mugello, nu blir det lucköppning vill jag lova!

Annars har jag monterat Vforce3 på Ts1:an, mysigt jämn gång (om man nu gillar det)

Stockholm, då förväntar jag mig ett besök så skall du få kolla på min nya 10v leksak vid namn Bibi.

Tjo!

/Oscar
JayJay
Entusiast
Entusiast
Posts: 152
Joined: Mon 25 Dec 2006, 23:31
Location: Norrköping

Post by JayJay »

:) Fan va nice! Har tänkt mig uppåt iklädd Lambretta redan till helgen, ska be min hyresvärd att ledsaga mig till det Norlinska residenset. Du ska inte rycka till om det glider upp två Imola bestyckade pjäser på din uppfart../J
Hedge
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 1595
Joined: Tue 23 Sep 2003, 16:39
Location: Stockholm

Post by Hedge »

Och kanske en och annan Mugello hänger på, vem vet.

Ikväll ska hyresvärdens gröngöling ihop nere Närkeshålan.

/G
JayJay wrote::) Fan va nice! Har tänkt mig uppåt iklädd Lambretta redan till helgen, ska be min hyresvärd att ledsaga mig till det Norlinska residenset. Du ska inte rycka till om det glider upp två Imola bestyckade pjäser på din uppfart../J
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
JayJay
Entusiast
Entusiast
Posts: 152
Joined: Mon 25 Dec 2006, 23:31
Location: Norrköping

Post by JayJay »

Hedge wrote:Och kanske en och annan Mugello hänger på, vem vet.
Trivsamt, då blir vi ett stim :) /J
JayJay
Entusiast
Entusiast
Posts: 152
Joined: Mon 25 Dec 2006, 23:31
Location: Norrköping

Post by JayJay »

I samband med Servicio Grande, gjöts en ventil stopper i silicon på plats för att slippa retsamma framhjuls punkteringar i högre hastigheter, en billig men ack så viktig detalj.../J
Image
Image
Image
JayJay
Entusiast
Entusiast
Posts: 152
Joined: Mon 25 Dec 2006, 23:31
Location: Norrköping

Post by JayJay »

Grenslade Lambrettan för en tur mot Huvudstaden. Förutom en ultranice afton hos Fam. Fredrik C, hanns även en tour i underjordiska garage för att uppdateras vad gäller Imolabyggen och andra lågmilar nyinköp. En tur på Söder efter mörkrets inbrott där Gurans stamhak besöktes satte standarden för helgen. /Trivsel J
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
JayJay
Entusiast
Entusiast
Posts: 152
Joined: Mon 25 Dec 2006, 23:31
Location: Norrköping

Post by JayJay »

Har börjat kolla lite på Koso vs Imola200 igen, det är ju vår..Med Calles tips i färskt minne, samt lite egen gubbtjurighet/envishet hoppade DL200 gummit på plats. Känns bra efter som detta löser en stor del av problemet då man vill ha kall fräsch luft till motorn ju. Har även kommit över en rostfri engångs klämma som är som gjord för ändamålet. Känns som man är ett par steg närmare det perfekta flödet..

Smuckert/MistaAssembler

Image
Image
JayJay
Entusiast
Entusiast
Posts: 152
Joined: Mon 25 Dec 2006, 23:31
Location: Norrköping

Xylitol 150 Ld

Post by JayJay »

Lill Lambrettan har väckts till liv efter flerårig vila. Ett lager damm vaskades av o den blev lika blank som i sin glans dagar..En provtur företogs, o inga överljudshastigheter uppnåddes den här gången heller. /J
Image
Image
Image
Image
Image
Image
JayJay
Entusiast
Entusiast
Posts: 152
Joined: Mon 25 Dec 2006, 23:31
Location: Norrköping

Lambretta 150Ld

Post by JayJay »

Til salgs. Se annons 2806 på Marknaden
JayJay
Entusiast
Entusiast
Posts: 152
Joined: Mon 25 Dec 2006, 23:31
Location: Norrköping

Post by JayJay »

S.O.L.D
User avatar
mamba
Entusiast
Entusiast
Posts: 140
Joined: Wed 25 Feb 2004, 21:32
Location: Malmö
Contact:

Post by mamba »

Halloj

Såg ditt tips om ventilen. Jag smackade på breda fälgar fram och bak på min DL och det blev väldigt tight fram, så tight att ventilen slog i om jag bromsade och förmodligen var jag närmre en slangtömning än vad jag vill veta.

Vi stannade till på Cambridge Lambretta på väg till Eurot. Jag hade kört bakhjulspunka och tänkte köpa slang. Då frågade snubben "är det bak eller fram"? va, tänkte jag, spelar det ngn roll. Då upplyste han mig om att det ska vara 90-graders ventil bak och rak fram (eller riktigt rak är den ju inte). Känns som en nyttig lärdom.
JayJay
Entusiast
Entusiast
Posts: 152
Joined: Mon 25 Dec 2006, 23:31
Location: Norrköping

Post by JayJay »

Hallå Mamba!

Hade inte en aning om. Blir att man rent rutimässigt beställer ett par Miche slangar när man beställer däck. Ska kolla upp det nogrannare vid nästa order. Tackar för tips.

/Tjing J
JayJay
Entusiast
Entusiast
Posts: 152
Joined: Mon 25 Dec 2006, 23:31
Location: Norrköping

Post by JayJay »

Äntligen har jag dom i min hand, dessa gummin skall insertas i Primaverablocket som ska husera Malossi och förhoppningsvis leverera 3xOriginaleffekten. Gummiblandningen känns stiff och kommer med all säkerhet få Primaveran att gå spikrakt.

/Mista Assembler
Image
calle
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 2770
Joined: Fri 29 Aug 2003, 10:20
Location: Hong Kong
Contact:

Post by calle »

intressant!

rapportera gärna hur du utförde monteringen!
Mina scootrar:
Bajaj Cub 98,1cc + några andra
JayJay
Entusiast
Entusiast
Posts: 152
Joined: Mon 25 Dec 2006, 23:31
Location: Norrköping

Post by JayJay »

Absolut, kommer en bildserie så fort dom är på plats.. :)
JayJay
Entusiast
Entusiast
Posts: 152
Joined: Mon 25 Dec 2006, 23:31
Location: Norrköping

Post by JayJay »

Nu är dom på plats. Diskmedel, 36ans krafthylsa samt hydraulpress var vad som behövdes som övertalning../J
Image
Image
Last edited by JayJay on Mon 13 Jul 2009, 23:25, edited 1 time in total.
calle
Trollkarl
Trollkarl
Posts: 2770
Joined: Fri 29 Aug 2003, 10:20
Location: Hong Kong
Contact:

Post by calle »

smutt!
Mina scootrar:
Bajaj Cub 98,1cc + några andra
Post Reply