LammyHigh&Low/Imola200/FastOrangePrim-69/Touring58
Tja Oscar!
Va länge sen. Såg bild på nya projektet på blogg, ser II Rules!
Har inte hänt nåt jättespännande i garret. Har mest gått o velat och meckat tillbaks Dellórto då jag inte hinner köra dyno med Koso innan semestern, som för övrigt började i Fredags..Måste ha ett fordon klart för långturer då ett besök i storstan står på önskelistan.
När jag höll på som bäst, lirkades en ny gasvajer dit för att slippa dylika mek på vägen. För en som gillar att se hur saker o ting ser ut inuti plockades givetvis hela scootern isär för att utföra nämnda operation.
Ska hålla utkik efter mekbilder rörande "Spanjoren". Det blir inte Ejmola om jag förstått saken rätt
/Montörn

Va länge sen. Såg bild på nya projektet på blogg, ser II Rules!
Har inte hänt nåt jättespännande i garret. Har mest gått o velat och meckat tillbaks Dellórto då jag inte hinner köra dyno med Koso innan semestern, som för övrigt började i Fredags..Måste ha ett fordon klart för långturer då ett besök i storstan står på önskelistan.
När jag höll på som bäst, lirkades en ny gasvajer dit för att slippa dylika mek på vägen. För en som gillar att se hur saker o ting ser ut inuti plockades givetvis hela scootern isär för att utföra nämnda operation.
Ska hålla utkik efter mekbilder rörande "Spanjoren". Det blir inte Ejmola om jag förstått saken rätt

Vitto
Jag larvar mig lite bara, tänkte åka lite mindre reed ett tag nu och köpte Perkele Vittorios nya CasaKit. 5 portars 186cc mys, vi får se hur det går. På italJensk dyno snackas det om 17.5 Hp på hjulet med 22mm jetex och ancillottiblås -jo tjenare italienare.
Men när vi endå snackar reed så har jag köpt på mig en sån där härlig MRB-korg som passar på mitt Mugello, nu blir det lucköppning vill jag lova!
Annars har jag monterat Vforce3 på Ts1:an, mysigt jämn gång (om man nu gillar det)
Stockholm, då förväntar jag mig ett besök så skall du få kolla på min nya 10v leksak vid namn Bibi.
Tjo!
/Oscar
Men när vi endå snackar reed så har jag köpt på mig en sån där härlig MRB-korg som passar på mitt Mugello, nu blir det lucköppning vill jag lova!
Annars har jag monterat Vforce3 på Ts1:an, mysigt jämn gång (om man nu gillar det)
Stockholm, då förväntar jag mig ett besök så skall du få kolla på min nya 10v leksak vid namn Bibi.
Tjo!
/Oscar
Och kanske en och annan Mugello hänger på, vem vet.
Ikväll ska hyresvärdens gröngöling ihop nere Närkeshålan.
/G
Ikväll ska hyresvärdens gröngöling ihop nere Närkeshålan.
/G
JayJay wrote:Fan va nice! Har tänkt mig uppåt iklädd Lambretta redan till helgen, ska be min hyresvärd att ledsaga mig till det Norlinska residenset. Du ska inte rycka till om det glider upp två Imola bestyckade pjäser på din uppfart../J
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Grenslade Lambrettan för en tur mot Huvudstaden. Förutom en ultranice afton hos Fam. Fredrik C, hanns även en tour i underjordiska garage för att uppdateras vad gäller Imolabyggen och andra lågmilar nyinköp. En tur på Söder efter mörkrets inbrott där Gurans stamhak besöktes satte standarden för helgen. /Trivsel J

Har börjat kolla lite på Koso vs Imola200 igen, det är ju vår..Med Calles tips i färskt minne, samt lite egen gubbtjurighet/envishet hoppade DL200 gummit på plats. Känns bra efter som detta löser en stor del av problemet då man vill ha kall fräsch luft till motorn ju. Har även kommit över en rostfri engångs klämma som är som gjord för ändamålet. Känns som man är ett par steg närmare det perfekta flödet..
Smuckert/MistaAssembler

Smuckert/MistaAssembler

Xylitol 150 Ld
Lill Lambrettan har väckts till liv efter flerårig vila. Ett lager damm vaskades av o den blev lika blank som i sin glans dagar..En provtur företogs, o inga överljudshastigheter uppnåddes den här gången heller. /J

Lambretta 150Ld
Til salgs. Se annons 2806 på Marknaden
Halloj
Såg ditt tips om ventilen. Jag smackade på breda fälgar fram och bak på min DL och det blev väldigt tight fram, så tight att ventilen slog i om jag bromsade och förmodligen var jag närmre en slangtömning än vad jag vill veta.
Vi stannade till på Cambridge Lambretta på väg till Eurot. Jag hade kört bakhjulspunka och tänkte köpa slang. Då frågade snubben "är det bak eller fram"? va, tänkte jag, spelar det ngn roll. Då upplyste han mig om att det ska vara 90-graders ventil bak och rak fram (eller riktigt rak är den ju inte). Känns som en nyttig lärdom.
Såg ditt tips om ventilen. Jag smackade på breda fälgar fram och bak på min DL och det blev väldigt tight fram, så tight att ventilen slog i om jag bromsade och förmodligen var jag närmre en slangtömning än vad jag vill veta.
Vi stannade till på Cambridge Lambretta på väg till Eurot. Jag hade kört bakhjulspunka och tänkte köpa slang. Då frågade snubben "är det bak eller fram"? va, tänkte jag, spelar det ngn roll. Då upplyste han mig om att det ska vara 90-graders ventil bak och rak fram (eller riktigt rak är den ju inte). Känns som en nyttig lärdom.