Dagens scooterbild (fyll på med bilder!)

Bilder på egna hojar läggs med fördel upp här.
Post Reply
Woodstock

Post by Woodstock »

Jag hamnade i Jakriborg idag - en märklig, men ack så charmig, liten by mellan Malmö och Lund. Såväl byggnader som gatunät är byggda i medeltida hansa-stil. Ca 500 hyreslägenheter inryms i husen som började byggas i slutet av 90-talet. Mark har friköpts så att totalt 3500 lägenheter skall få plats i det framtida Jakriborg. Hyrorna är mycket rimliga dessutom: 5295 riksdaler i månaden för en nybyggd tvårummare med pentry á 53 kvadratmeter. Jo, här skulle man allt kunna tänka sig att bo...

Image

Image

Mvh

/ Fredrik
wY
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by wY »

Vad passar bättre än att göra mitt första inlägg här på SSK med en bild på dagens köp, min andra mc-scooter. Lättviktare även denna. Började på 100cc och nu 125cc. Nä, ingen Vespa men ni vill väl ha liiite motvikt och jag har hunnit se att även bland de mest inbitna går det vardagsfordon av andra märken. Jag föll för färgen som argument 1 och 2 minst.
Image
Last edited by wY on Sat 25 Sep 2010, 23:31, edited 1 time in total.
Woodstock

Post by Woodstock »

wY wrote:Vad passar bättre än att göra mitt första inlägg här på SSK med en bild på dagens köp, min andra mc-scooter. Lättviktare även denna. Började på 100cc och nu 125cc. Nä, ingen Vespa men ni vill väl ha liiite motvikt och jag har hunnit se att även bland de mest inbitna går det vardagsfordon av andra märken. Jag föll för färgen som argument 1 och 2 minst.
http://gwy.name/bil/ssk/DSCF3703_b_600pix.JPG
Hej och varmt välkommen till forumet! :D

Grattis till köpet - snygg färg! Majoriteten här intresserar sig för äldre plåtscootrar, även om det finns några som föredrar moderna scootrar.

Jag skulle vilja hävda att de flesta på detta forum har andra vardagsfordon och endast "finåker" eller "söndagskör" sina scootrar när det är "säsong"... *hmpf!* Det finns väl några tappra själar som trotsar årstid, väder och vind, men de är sannerligen inte många... :wink:

Mvh

/ Fredrik
discohed
Nybörjare
Nybörjare

Post by discohed »

Image
Woodstock

Post by Woodstock »

Vilken tjusig låda! :D Primavera lär betyda "våren" eller "den främsta" och inte som internettolken.se föreslog, "fjäder"... (troligtvis översatt från engelskans "spring").

Mvh

/ Fredrik
Captain Slow
Lärling
Lärling

Post by Captain Slow »

Japp, nu har jag också en sådan där dropbox.
Verkar vara en smidig lösning.

Jag testar den med att lägga in en bild på en 26 årig ungdom, som gjorde entré hemma i garaget i fredags.
En PX200E -84 som skall få gå som brukshoj. Det känns bra att GS och TV får avnjuta sin ålderdom med lite söndagsåka.

Image

/ Tomas
marre
Lärling
Lärling

Post by marre »

Tyckte väl att den drev lite dåligt :D Snabbfixa till scooterns dag, klart att man hinner 8)

Image
Drg 200
Tph 173

"Ni ska inte hålla på med sånt där, det håller inte"
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Lite kul att Lambrettatrimmare är helt besatta av att man måste ha en vev med stor kona - 'Annars håller den inte för TS1'...och så ser man din vev och vet vilka hp den motorn trycker ur sig.

Perspektiv...

/G
marre wrote:Tyckte väl att den drev lite dåligt :D Snabbfixa till scooterns dag, klart att man hinner 8)
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
==============================
marre
Lärling
Lärling

Post by marre »

Den där är dock från Typhoonen, glömde skriva det. Det är exakt samma vev som orginalveven i dragstern som körts med mycket mer trim och den har hållit, nu sitter det dock en strokervev i den. Typhoonen är ju bara lätt vässad med lite cylinder och förgasare, har väl uppskattningsvis lite över 20 häst ändå. 2000mil höll den 8)
Drg 200
Tph 173

marre
Lärling
Lärling

Post by marre »

Nu har den blivit frisk igen :)

Image
Drg 200
Tph 173

Woodstock

Post by Woodstock »

Entumsspik vs däck, 1 - 0.

Det är tur att man har reservhjul ibland...

Image

Mvh

/ Fredrik
puttepj
Entusiast
Entusiast

Post by puttepj »

Cool bild, om än otur med spiken.

/putte
patrikgrann
Lärling
Lärling

Post by patrikgrann »

Riktigt snygg bild! Får man stjäla den och hänga upp den i den blivande verkstaden månne?
Seagrove
Entusiast
Entusiast

Post by Seagrove »

Några bilder från Scooterns dag i Sthlm. Var var alla? Fint väder, inget regn. Cirka 55 scootrar kändes i klenaste laget...
Image

Image

Image

Image
Jah Seagrove

http://scuderiavespasvedese.blogspot.com/
Woodstock

Post by Woodstock »

puttepj wrote:Cool bild, om än otur med spiken.

/putte
Tack! Ja, och inte blev det bättre av att jag senare lagade punkteringen med en fet lapp, satte hjulet på plats och upptäckte flera timmar senare att luften hade pyst ut igen. Det visade sig att där var ett pyttelitet hål till på motsatt sida - spiken hade alltså gått igenom slangen diagonalt... :evil:
patrikgrann wrote:Riktigt snygg bild! Får man stjäla den och hänga upp den i den blivande verkstaden månne?
Tackar, och visst får du hänga upp bilden på väggen om du vill. Här är bilden i okomprimerat JPEG-format (ca 4 mb):

http://img269.imageshack.us/img269/6616/img6109m.jpg

Mvh

/ Fredrik
wY
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by wY »

Image
för fler bilder, klicka på bilden eller min www

Min första scooterträff. Det påminde i stort om diverse bilträffar jag varit på och varför skulle det vara någon skillnad egentligen. Många rara scootrar och den raraste för mig idag var den ovan. Men det fanns ju fler. Bläddra in och se.

Jag rullade in en stund före 11 och en knapp handfull ekipage fanns där då. Jag hade trott att det skulle vara riktigt många och att att träffminglet redan var på högvarv. Nu hann vi bekanta oss allihop. Vartefter kom det förståss rätt många. I stora skaror kom ni. En försmak av kortegen.

Kul att vara med och att ses
patrikgrann
Lärling
Lärling

Post by patrikgrann »

Tackar!
Paka
Trollkarl
Trollkarl

Post by Paka »

Kul att du kom! Vi hade ju tur med vädret trots att det blev så sent på året.
/P
wY wrote:Image
för fler bilder, klicka på bilden eller min www

Min första scooterträff. Det påminde i stort om diverse bilträffar jag varit på och varför skulle det vara någon skillnad egentligen. Många rara scootrar och den raraste för mig idag var den ovan. Men det fanns ju fler. Bläddra in och se.

Jag rullade in en stund före 11 och en knapp handfull ekipage fanns där då. Jag hade trott att det skulle vara riktigt många och att att träffminglet redan var på högvarv. Nu hann vi bekanta oss allihop. Vartefter kom det förståss rätt många. I stora skaror kom ni. En försmak av kortegen.

Kul att vara med och att ses
Paka
Trollkarl
Trollkarl

Post by Paka »

Image

/P
ola.G
Entusiast
Entusiast

Post by ola.G »

Snyggt!...och undertecknad som ägnade större delen av tiden till att leta efter en gnista som försvann kan meddela att gnistan är återfunnen med hjälp av en annan tändspole.Den sprillans nya "orginal" bakelit spolen visade sig vara precis så dålig som ryktet gör gällande.
Ola.G
LambrettAA
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Scooterns Dag 2010

Post by LambrettAA »

Image[/URL]
[/img]
PX200 -02, Lambretta Li150 -59, GS -58
Bill Hicks
Lärling
Lärling

Post by Bill Hicks »

tysken
Lärling
Lärling

Post by tysken »

egentligen råder det köpstopp hemma - och regeringen tycker att det finns för många "ack så fina" scootrar i garaget....
...men detta lät mitt hjärta slå fortare...

Image
"Blech und Freude Rollerjungen"
ola.G
Entusiast
Entusiast

Post by ola.G »

tysken wrote:egentligen råder det köpstopp hemma
Köpstopp brukar vara enkelt att häva.Du har säkert fler bilder...
Ola.G
Bluesman
Lärling
Lärling

Post by Bluesman »

Dagens främmande franska fågel (i ett Malmö som hade +0,6 imorse !):

Image
Image
Image
Image

Friskt jobbat...och snygg scooter. /R
Post Reply