tack Martin!Martin O wrote:Mycket bra jobbat! Bra perspektiv i bilderna, men framför allt de tre första har en färgskala som ger retrokänsla.
Dagens scooterbild (fyll på med bilder!)
-
- Entusiast
Riktigt snygga bilder!
Jag släpade med mig frugan (som fotar en hel del med sin Nikon d90) till St:Eriksbron och vi både knäppte kort och filmade lite grann.
Så snart vi gått igenom alla bilder kan jag nog slänga upp ett par här i tråden.
Tyvärr hade jag inte full koll på programmet och missade en hel del från Nytorget, så alla bilder därifrån efterlyses...
/Jonas
Jag släpade med mig frugan (som fotar en hel del med sin Nikon d90) till St:Eriksbron och vi både knäppte kort och filmade lite grann.
Så snart vi gått igenom alla bilder kan jag nog slänga upp ett par här i tråden.
Tyvärr hade jag inte full koll på programmet och missade en hel del från Nytorget, så alla bilder därifrån efterlyses...

/Jonas
Lambretta 175TV II 1960
Isomac Brio 2007
http://scuderiapetrini.blogspot.com
Isomac Brio 2007
http://scuderiapetrini.blogspot.com
Nalla för eget bruk, typ skrivbordsbakgrund är väl alltid ok. Nalla för att använda kommersiellt eller offentligt i andra sammanhang bör man nog fråga fotografen innnan. I kommersiella sammanhang handlar det väl alltid om någon slags ersättning.Fredde wrote:Är det ok att "nalla" bilder härifrån?
Tänkte att jag skulle fråga först denna gång;-)
Federico
Eget bruk såklart! snygga bilder kul att vara med om.
Åkte upp med 3 rockers från S-tälje, man kan säga att jag ledde upp dem;-) Min stackars Touring kommer troligtvis att paja när som helst, går som en demon med px125 snurra i, 100 lätt när det inte är motvind, imponerade på dessa rockers.
När vi åkte hem tog vi avstickaren vid botkyrka till södertälje via vällingevägen. Där lyckades jag hänga av en Trajja ganska rejält, och var hack i häl på de andra två Nortons jävlar vad de garva när de såg att polarn vart avhängd av en Vespa. Och så har folk mage att säga att en Vespa har dålig väghållning?
När jag satte mej i rejs sadeln (passagerar sätet;-)) på vägen hem senare så toppa nålen mätarn ut över 100! Sen gick den förbi och försvann bakom!!! Typ 120 eller någe! Ganska häftigt, ganska läskigt när man tänker efter... men kul! Som sagt konstigt att den håller...
Åkte upp med 3 rockers från S-tälje, man kan säga att jag ledde upp dem;-) Min stackars Touring kommer troligtvis att paja när som helst, går som en demon med px125 snurra i, 100 lätt när det inte är motvind, imponerade på dessa rockers.
När vi åkte hem tog vi avstickaren vid botkyrka till södertälje via vällingevägen. Där lyckades jag hänga av en Trajja ganska rejält, och var hack i häl på de andra två Nortons jävlar vad de garva när de såg att polarn vart avhängd av en Vespa. Och så har folk mage att säga att en Vespa har dålig väghållning?
När jag satte mej i rejs sadeln (passagerar sätet;-)) på vägen hem senare så toppa nålen mätarn ut över 100! Sen gick den förbi och försvann bakom!!! Typ 120 eller någe! Ganska häftigt, ganska läskigt när man tänker efter... men kul! Som sagt konstigt att den håller...
Husqvarna mod 27 -50, Triumph T100-69, Honda VF400F -84, Crescent Compakt -70tal, Saab 96 2t-65, Citroen C8 2,2
Mina bilder! inta alls lika fina men ändock lite bilder... en kul grej var ju att man lätt kunde se vilka rocker hojar som var verkliga rocker hojar och inte nya trajor hd eller japs/bmw, de riktiga droppa olja... eller som en rocker kompis sa "det kommer inte från min, jag råka de bara parkera över en oljefläck..."

Husqvarna mod 27 -50, Triumph T100-69, Honda VF400F -84, Crescent Compakt -70tal, Saab 96 2t-65, Citroen C8 2,2
-
- Entusiast
Tisdagskväll i garaget, Neil Young, Tom Waits och Jefferson Airplane on Spotify och en rejäl förgasarrengöring på Sprinten inför helgens veteranmarknad i Nässjö på lördag och Årset Motorshow med Bosse Bildoktorn och en scooterist känd från TV på scenen på söndag.........
´

------------
Vespa Sprint 200 -66
Lambretta Li 150 -60
Vespa GL 200 -62 (såld)
Vespa V 70 R - 75 (såld)
Vespa PX 200 -85 x 2 (sålda)
Vespa Primavera -68 (såld)
Vespa Sprint 200 -66
Lambretta Li 150 -60
Vespa GL 200 -62 (såld)
Vespa V 70 R - 75 (såld)
Vespa PX 200 -85 x 2 (sålda)
Vespa Primavera -68 (såld)
- Peter Sundfeldt
- Lärling
I'll be there! Eller vi i orkestern, snarare. Fast med tre små Citroën 2cv:s – skåp-Loranga, rally-Donald och fin-Charleston Gråfäll – i stället för Heinklar eller scooters.Loose Lips City Punk wrote:Tisdagskväll i garaget, Neil Young, Tom Waits och Jefferson Airplane on Spotify och en rejäl förgasarrengöring på Sprinten inför helgens veteranmarknad i Nässjö på lördag och Årset Motorshow med Bosse Bildoktorn och en scooterist känd från TV på scenen på söndag.........

Men faen, tänk att åka på mini-turné på scooter (det hade inte passat den här gången, men en annan...!), hur ska man övertyga pojkarna om storheten i MC-körkort!? Tuban och tvättbrädelådan på pakethållarna, banjon och trombonen på ryggen, trumpet och klarinett... de är så små, var som helst!

/Peter Sundfeldt
1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
-
- Nybörjare
Svenska Volkswagen Veteranerna arrangerade Höstträffen på Scaniabilar för tjugonde året i rad. Den danska medelålders damen som ägde ekipaget skulle delta i mopedrally samt Concours de Charme som anordnades där. Vet inte hur det gick för dem (vi var tvungna att ila iväg till dragracingtävlingar som olyckligtvis krockade med arrangemanget).Ronnie wrote:Mycket mysigt! I vilket sammanhang var den där?
Aha, så det var kaffereklam de hade dekorerat vespan med!? Italienskt i all ära, men det kan väl ändå inte vara godare än Zoegas Skånerost?victor wrote:Sålde kaffe?
Mvh
/ Fredrik
Mina föräldrar berömmer Skånerosten, väcker säkert gamla goda Skåneminnen. Själv dricker jag inte alls kaffe, är en teist.victor wrote:Lämnar det okommenteratWoodstock wrote:Aha, så det var kaffereklam de hade dekorerat vespan med!? Italienskt i all ära, men det kan väl ändå inte vara godare än Zoegas Skånerost?victor wrote:Sålde kaffe?

Tvi vale för teblask! Du är en katt bland hermelinerna, landsmaninna med det folk som dricker mest kaffe i världen och allt...vespaco wrote:Mina föräldrar berömmer Skånerosten, väcker säkert gamla goda Skåneminnen. Själv dricker jag inte alls kaffe, är en teist.victor wrote:Lämnar det okommenteratWoodstock wrote: Aha, så det var kaffereklam de hade dekorerat vespan med!? Italienskt i all ära, men det kan väl ändå inte vara godare än Zoegas Skånerost?

Mvh
/ Fredrik
Te är faktiskt riktigt gott om man inte dricker det för ofta. Sist jag drack te var 1978Woodstock wrote:Tvi vale för teblask! Du är en katt bland hermelinerna, landsmaninna med det folk som dricker mest kaffe i världen och allt...vespaco wrote:Mina föräldrar berömmer Skånerosten, väcker säkert gamla goda Skåneminnen. Själv dricker jag inte alls kaffe, är en teist.victor wrote: Lämnar det okommenterat![]()
Mvh
/ Fredrik

/putte
PS - Grymma bilder på det danska ekipaget. Jag önskar att jag kunde åstadkomma den typen av bilder men jag kommer inte i närheten av din känsla för fotografi.
Jodå, te kan faktiskt vara gott. Fick prova grönt te för första gången förra året och det var...hmm...inte helt fel.puttepj wrote:Te är faktiskt riktigt gott om man inte dricker det för ofta. Sist jag drack te var 1978
/putte
PS - Grymma bilder på det danska ekipaget. Jag önskar att jag kunde åstadkomma den typen av bilder men jag kommer inte i närheten av din känsla för fotografi.
Tackar ödmjukast för de vänliga orden, men i ärlighetens namn är det kameran som utför merparten av jobbet...

Vadå, du badar inte bastu, dricker inte Koskenkorva till frukost och viftar inte med kniven på fyllan, eller vad?vespaco wrote:Mjau! Har alltid hört till en minoritet i detta land!

Mvh
/ Fredrik