F O T O T Ä V L I N G ! (Röstningsperiod 1-10/9, se sid 1)

Bilder på egna hojar läggs med fördel upp här.
Post Reply
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

vespaco wrote: I reglerna står inget om man får rösta på sig själv. Den får man väl inte, eller?
Nä, det borde man väl inte få göra.
blizzy
Lärling
Lärling

Post by blizzy »

Mancino wrote:
vespaco wrote: I reglerna står inget om man får rösta på sig själv. Den får man väl inte, eller?
Nä, det borde man väl inte få göra.
verkligen inte!!!!!!!Jag har röstat,men inte på mej själv!Det borde vara STRÄNGT FÖRBJUDET!!!
Vespa 50 R-1980
Vespa GS 150-1958
Honda lead-2008
http://www.vespapiaggo.n.nu/
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

blizzy wrote:STRÄNGT FÖRBJUDET!!!
"WORD" och inga visor....
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

välj själv efter eget tycke och egen moral!
det kommer säkerligen in såpass mycket röster att egenröstande inte har någon direkt avgörande betydelse.

Det har redan inkommit såpass mycket röster att den barriären verkar passerad.
blizzy
Lärling
Lärling

Post by blizzy »

calle wrote:välj själv efter eget tycke och egen moral!
det kommer säkerligen in såpass mycket röster att egenröstande inte har någon direkt avgörande betydelse.

Det har redan inkommit såpass mycket röster att den barriären verkar passerad.
jamen,d har väl med principen att göra,d blir ju jäv även om d handlar om promille.
Vespa 50 R-1980
Vespa GS 150-1958
Honda lead-2008
Bengan
Lärling
Lärling

Post by Bengan »

blizzy wrote:jamen,d har väl med principen att göra,d blir ju jäv även om d handlar om promille.
Inte tjafsa, domaren bestämmer!
Paka
Trollkarl
Trollkarl

Post by Paka »

Röstningen blir självklart offentlig sedan. Då kan man skratta åt dem som röstade på sig själv...
/P
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

calle wrote:ettan och tvåan i nuläget är ganska givna tycker jag...
Hur statistiskt säkerställt är det då? Forumet har över 1000 röstberättigade medlemmar... :wink:
calle wrote:Vad sägs om ett delresultat den 5 september?
Buuu! Risken är att resterande röstare påverkas av den informationen och röstar därefter :yuck: (Grönt lejon)
calle wrote:Kom igen, rösta på! alla forumets medlemmar har rätt att rösta!
Finns det någon möjlighet att bäste herr tävlingsledaren skulle kunna upptäcka röstfusk om man använder en alternativ profil? Jag kanske ska damma av mina (minst) tio olika profiler? Skojar bara...kanske... :grin:
Bengan wrote:Nä, man kan väl inte rösta på sig själv?!
Jodå, klart man kan - jag röstade på mig själv som 1:a, 2:a och 3:a. Jag vägrade rösta på någon annans bild och avstod därför att ange fler placeringar än de tre första - man är väl inte dum! :grin: (Nä, jag skojar bara nu...klart att jag inte röstade på mig själv! Det borde bli en snigel på ögat på de som gör det).
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Finns det någon möjlighet att bäste herr tävlingsledaren skulle kunna upptäcka röstfusk om man använder en alternativ profil?
Kanske... he he

F.Ö. så med denna fototävling är det för mig svårt och tidskrävande att upptäcka om man röstar på sig själv, om det skulle vara enkelt då kunde vi haft en regel mot det.

Om jag inte skulle gjort ett enkelt upplägg så skulle inte i allafall jag hållt i denna tävling!

Så kom igen, låt de som röstar på sig själv få göra det om de vill efter eget tycke och moral och låt det bli glada tongångar och låt oss berömma alla fina bidrag istället!

/Calle
Terraplane Blues

calle wrote:F.Ö. så med denna fototävling är det för mig svårt och tidskrävande att upptäcka om man röstar på sig själv, om det skulle vara enkelt då kunde vi haft en regel mot det.

Om jag inte skulle gjort ett enkelt upplägg så skulle inte i allafall jag hållt i denna tävling!

Så kom igen, låt de som röstar på sig själv få göra det om de vill efter eget tycke och moral och låt det bli glada tongångar och låt oss berömma alla fina bidrag istället!

/Calle
Självklart ska inte en fototävling vara alltför omfattande och krävande när någon har vänligheten att hålla i trådarna och lägga ner en stor del av sin tid. Jag tycker det är helt okej om någon nu vill rösta på sig själv. Från mitt perspektiv och personliga uppfattningar, skulle det iallafall för mig vara omöjligt att göra det. Jag bestämde mig från början att rösta på de 8 bilder jag verkligen tyckte var allra finast, med begränsningen att jag inte skulle rösta på mer än en bild per person. Således blev det 8 bilder från 8 personer för att skapa variation. Jag tycker var och en avgör hur och på vem den röstar.

All cred till Calle för hans fina insatser med organisationen kring tävlingen! Tack!
Terraplane Blues

Bara ett förslag: för att stilla alla nyfikna kunde man presentera den bild som innehar postition 8 när det är 8 dagar kvar, position 7 när det är 7 dagar kvar o s v. På så sätt röjer man inte toppen förrän de sista dagarna och de som är på de "sämre" placeringarna ges efterhand möjlighet att röstas upp allteftersom de har presenterats. Vad tycks?
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Terraplane Blues wrote:
Bara ett förslag: för att stilla alla nyfikna kunde man presentera den bild som innehar postition 8 när det är 8 dagar kvar, position 7 när det är 7 dagar kvar o s v. På så sätt röjer man inte toppen förrän de sista dagarna och de som är på de "sämre" placeringarna ges efterhand möjlighet att röstas upp allteftersom de har presenterats. Vad tycks?
Enligt mig ett intressant och ganska roligt upplägg, så varför inte...
Terraplane Blues

Mancino wrote:
Terraplane Blues wrote:
Enligt mig ett intressant och ganska roligt upplägg, så varför inte...
Tycker jag också! Inga andra som har synpunkter på detta, eller har förslag på hur den tio dagar långa väntetiden kan göra tävlingen mer spännande?
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Enkelt att genomföra, men nu är plats 5 - 8 ganska lösa än så länge...
så listan 5 - 8 kommer då säkert att revideras efter hand.

Så om majoriteten vill ha reda på vem som har plats 8 så meddelar jag gärna det!

/C
Terraplane Blues

calle wrote:Enkelt att genomföra, men nu är plats 5 - 8 ganska lösa än så länge...så listan 5 - 8 kommer då säkert att revideras efter hand.

/C
Det gör inget, som jag ser det. Snarare bara bra, då kommande röstare kan styra dessa placeringar uppåt eller neråt, allt efter vad de tycker om den aktuella bildens nuvarande placering. Men som sagt, det är bra om fler säger sin mening i detta ärende. Tala ut eller kom med nya idéer, folk! :smile:
blizzy
Lärling
Lärling

Post by blizzy »

låt det vara bara,vi får ju se den 10:e hur det blev,vi får vänta helt enkelt,som barnen får göra på julafton.förresten så löste jag fastsättningen på bakbromsen,gjorde en likadan som satt på framhjulet,lite kraftigare bara.tack ändå för tillmötesgåendet!
Terraplane Blues wrote:
calle wrote:Enkelt att genomföra, men nu är plats 5 - 8 ganska lösa än så länge...så listan 5 - 8 kommer då säkert att revideras efter hand.

/C
Det gör inget, som jag ser det. Snarare bara bra, då kommande röstare kan styra dessa placeringar uppåt eller neråt, allt efter vad de tycker om den aktuella bildens nuvarande placering. Men som sagt, det är bra om fler säger sin mening i detta ärende. Tala ut eller kom med nya idéer, folk! :smile:
Vespa 50 R-1980
Vespa GS 150-1958
Honda lead-2008
Terraplane Blues

blizzy wrote:låt det vara bara,vi får ju se den 10:e hur det blev,vi får vänta helt enkelt,som barnen får göra på julafton.förresten så löste jag fastsättningen på bakbromsen,gjorde en likadan som satt på framhjulet,lite kraftigare bara.tack ändå för tillmötesgåendet!
Ja, det kanske är trevligare att vänta fram till julafton (den 10/9). Som liten tjuvkikade jag dock alltid i paketen ett par dagar före tomten skulle komma. Ful ovana som jag måste lägga av med, så låt oss hålla tävlingsresultaten hemliga fem dagar till då... :cry:

Kul att det ordnade sig med bakbromsen! Vajern skall egentligen vara säkrad och bilda en ögla med en kopparhylsa som kläms ihop. Funkar fint utan också.
blizzy
Lärling
Lärling

Post by blizzy »

funkade klockrent!Provkörde idag den gröna skönheten,skitkul!Nu förstår jag varför ni e så kära i era vespor!Jag blev nykär idag!Nu till skysteringarna,hur hårt ska jag spänna vxlvajrarna?
Terraplane Blues wrote:
blizzy wrote:låt det vara bara,vi får ju se den 10:e hur det blev,vi får vänta helt enkelt,som barnen får göra på julafton.förresten så löste jag fastsättningen på bakbromsen,gjorde en likadan som satt på framhjulet,lite kraftigare bara.tack ändå för tillmötesgåendet!
Ja, det kanske är trevligare att vänta fram till julafton (den 10/9). Som liten tjuvkikade jag dock alltid i paketen ett par dagar före tomten skulle komma. Ful ovana som jag måste lägga av med, så låt oss hålla tävlingsresultaten hemliga fem dagar till då... :cry:

Kul att det ordnade sig med bakbromsen! Vajern skall egentligen vara säkrad och bilda en ögla med en kopparhylsa som kläms ihop. Funkar fint utan också.
Vespa 50 R-1980
Vespa GS 150-1958
Honda lead-2008
Terraplane Blues

blizzy wrote:funkade klockrent!Provkörde idag den gröna skönheten,skitkul!Nu förstår jag varför ni e så kära i era vespor!Jag blev nykär idag!Nu till skysteringarna,hur hårt ska jag spänna vxlvajrarna?
Kul! :grin:

Bara ett framtida tips: folk blir ledsna och ibland upprörda om man snackar för mycket "off-topic" i trådarna (jag är själv inte den bästa att hålla mig till denna regel alltid). Prova först att söka i sökfunktionen om du undrar något. Annars kan man alltid starta en tråd och fråga i rätt avdelning, d v s i ditt fall smallframe-avdelningen. Jag kommer att hjälpa dig där om du inte hittar lämplig information i sökfunktionen. Lycka till!
Terraplane Blues

Fråga till tävlingsledningen:

Kungöres tävlingsresultatet idag, den 10:e september, eller är det morgondagen som gäller? På tävlingssidan står det nämligen att "Röstningsperiod är från och med nu till den 10 september". Det kan uppfattas som att röstningen sker fram till att den 10 september inträder, vilket har passerats med ett antal timmar i skrivande stund. Man är ju allt bra nyfiken nu... :grin:
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Oh, otydligt skrivet.

Jag meddelar resultat imorgon, precis när den 10:e har passerat.

Kom in några röster igår som skall läggas in också, hinner ej idag.

/Calle
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Hej!

Resultat kommer här;
1: 13_03
2: 23_01
3: 07_01
4: 18_01
5: 07_03
6: 05_01
7: 01_01
Delad 8:e plats:
8: 07_02
8: 13_01
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Första plats, bild av Jonas Janfelt:
Image

Andra plats, bild av Fredrik Fogelqvist:
Image

Tredje plats, bild av Fredrik Olsson AKA Terraplane Blues:
Image

Fjärde plats, bild av Erik Persson:
Image

Femte plats, bild av Fredrik Olsson:
Image

Sjätte plats, bild av Peter Sundfeldt:
Image

Sjunde plats, bild av Calle Krokstäde:
Image

Åttonde plats, bild av Fredrik Olsson:
Image

Åttonde plats, bild av Jonas Janfelt:
Image
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Och här kommer röstningsresultatet:
Image
Terraplane Blues

calle wrote:Hej!

Resultat kommer här;
1: 13_03
2: 23_01
3: 07_01
4: 18_01
5: 07_03
6: 05_01
7: 01_01
Delad 8:e plats:
8: 07_02
8: 13_01
Jättekul att Jonas J vann med sin minst sagt spektakulära och mycket vackra scooterbild - grattis Jonas! :grin: (Du lovade att berätta hur du tog bilden, Jonas - väntar med spänning!). Misstänkte hela tiden att den fina bilden med den vackert gröna Touringen i skogen kunde komma från Federico - mycket snyggt fotat, Federico! :grin: (Berätta gärna med vilken utrustning, förresten!). Själv är jag helt överväldigad över ha den äran att ta hem tredjeplatsen och få med övriga två bilder på poängplats i ett sådant starkt startfält. Jättekul! :grin: Tack alla som röstade! :wink:

En stor eloge till tävlingsledare Calle också, som inte bara knäppte snygga bilder, utan arrangerade och skötte allt kring tävlingen på bästa vis! Leve Bajajkungen - han leve: hurra, hurra, hurra, hurra! :grin:
Post Reply