Jag tog en svängom i mina kvarter och sprang förbi en konsthandel/galleri som hade en intressant och fin tavla i sitt fönster gjord av en Morgan Ekerås.
Zikes wrote:Jag tog en svängom i mina kvarter och sprang förbi en konsthandel/galleri som hade en intressant och fin tavla i sitt fönster gjord av en Morgan Ekerås.
fin akvarellteknik, jag kan bara inte låta bli att haka upp mig på hur tydligt det är vilket objektiv han använder till förlagefotot, kanske inte så tydligt på lambrettabilden men en del av de andra. Inget fel i att använda foto som förlaga, det gjorde säkert Franzén också men man tänker inte vidvinkel 28mm eller tele när man ser hans bilder.
Jag har så j*vla dåligt samvete för Lucy Vespa min Hot Rod Smallframe det känns som hon aldrig blir klar, egentligen inte så mycket att göra men ändå så långt borta. Dee-Dee Ducati tar det mesta av tiden inför sommaren men eftersom jag kommer att ha en Aprilia RSV4 att åka på så tar jag inte ut svängarna som planerat, sen är det ju den där Just-4-Fun Ciao som just nu får mig att le från öra till öra....
DP says: This picture got my Vespa juices flowing, god damn it....
DP wrote:Jag har så j*vla dåligt samvete för Lucy Vespa min Hot Rod Smallframe det känns som hon aldrig blir klar, egentligen inte så mycket att göra men ändå så långt borta. Dee-Dee Ducati tar det mesta av tiden inför sommaren men eftersom jag kommer att ha en Aprilia RSV4 att åka på så tar jag inte ut svängarna som planerat, sen är det ju den där Just-4-Fun Ciao som just nu får mig att le från öra till öra....
woodstock in da house:
men jag måste erkänna att Lucy har potential att bli något riktigt vackert
Jag var nog inte tydlig nog, bilden är INTE Lucy Vespa den hittade jag på Bubble Visors Blog, jag önskar att det var hon, visst Lucy Vespa är plåtren och kommer att så förbli dock med Hot Rod Pinstriping i rött & vitt....
DP says: Den Smallframen på bilden kommer att bli riktigt cool....
Barcelona. Såna här vespor ser man ibland, det sitter en slip ovanpå som på nåt sätt drivs av vespamotorn. Knivsliparen kommer till ett kvarter, för ett jävla liv och då kommer husmödrarna utspringandes med sina köksknivar. Spanien ligger kulturellt ljusår före oss.
DP wrote:Jag har så j*vla dåligt samvete för Lucy Vespa min Hot Rod Smallframe det känns som hon aldrig blir klar, egentligen inte så mycket att göra men ändå så långt borta. Dee-Dee Ducati tar det mesta av tiden inför sommaren men eftersom jag kommer att ha en Aprilia RSV4 att åka på så tar jag inte ut svängarna som planerat, sen är det ju den där Just-4-Fun Ciao som just nu får mig att le från öra till öra....
DP says: This picture got my Vespa juices flowing, god damn it....
Johnny Handsome wrote:/i/villetagnabilder092.jpg/]
Barcelona. Såna här vespor ser man ibland, det sitter en slip ovanpå som på nåt sätt drivs av vespamotorn. Knivsliparen kommer till ett kvarter, för ett jävla liv och då kommer husmödrarna utspringandes med sina köksknivar. Spanien ligger kulturellt ljusår före oss.
Precis som i Italien - bläddra tillbaka 47 sidor och kolla in den här posten:
Med anledning av gårdagens gloriösa seger över Chelsea finns det anledning att plocka fram mitt överdrag för reservhjul - 8 tum:
Skulle gissa att det rör sig om tidigt 1950-tal.
Skickar med en länk från 1954 när Lennart "Nacka" Skoglund spelade i laget:
Gammelvespan regbesiktigad och godkänd!
Besiktningsmannen garvade åt mitt kraftfulla framlyse och var tvungen att lägga sig på knä för att
kolla om det verkligen lyste därbak
Nu inväntas modern regplåt och sedan blir det åka av!
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr