Börjat mejsla fram ett 21taggars bakdrev till min skoterett (behöver detta för att omvandla varv till fart).
Recept: 1st industri kedjehjul för 1/2-3/16 kedja
1 st svarv (inkl svarvkunnig släkting)
Bilder kommer!
/Andreas
Idag har jag .............
-
- Entusiast
Re: Idag har jag .............
...bytt drev i kopplingen till 24 kuggar.
Gjort en tavla till junior!
- Attachments
-
- image.jpg (81.63 KiB) Viewed 13668 times
Lagat ett smallframeblock som fått sig en tryckare från en sten, kanske.....
- Attachments
-
- IMG_1301.jpg
- (327.1 KiB) Downloaded 34 times
Re: Sv: Idag har jag .............
Inventerat släktlagrade PX-delar för att insupa inspiration till drömmar om framtida projekt. Köpt i delar - motorn snurrar bra i min Touring.
Nu står ramen åtminstone inte längre på framlyktan som den gjort de senaste åren.
EDIT: FYI, inget verkar saknas än så länge...
Nu står ramen åtminstone inte längre på framlyktan som den gjort de senaste åren.
EDIT: FYI, inget verkar saknas än så länge...
mvh
Johnny, Hjärup
Touring 200 -59
PX 200 -84 (donatorn)
Johnny, Hjärup
Touring 200 -59
PX 200 -84 (donatorn)
Tyvärr ingen bild, men jag har fått tummen ur & bytt växelvajrar + höljen.
Jäklar va mycket enklare det blev att köra
Nu använder jag ju tyvärr inte vespan så regelbundet, men de senaste åren har jag fått vara ganska bestämd för att kunna växla. D.v.s. ofta få vara lite hårdhänt och ibland använda bägge händerna.
Det gör ju att 2:ans växel oftast åker i från start och så får man planera körningen för att slippa växla.
Nu senast på Cannonball Run slutade det med att jag inte ens fick ur växeln alls
Nu hade jag ett par uppsättningar teflonhöljen liggande, men som vanligt när jag handlar från SIP så passar det lite sådär.. Den här gången betydde det 6cm förkorta höljen, så jag fick skarva lite med bitar från de gamla. Nåja, såååå nu glider växlarna i hur lätt som helst =)
Så jäkla gött att ta vespan till jobbet idag & kunna växla hur mycket som helst
Jäklar va mycket enklare det blev att köra

Nu använder jag ju tyvärr inte vespan så regelbundet, men de senaste åren har jag fått vara ganska bestämd för att kunna växla. D.v.s. ofta få vara lite hårdhänt och ibland använda bägge händerna.
Det gör ju att 2:ans växel oftast åker i från start och så får man planera körningen för att slippa växla.
Nu senast på Cannonball Run slutade det med att jag inte ens fick ur växeln alls

Nu hade jag ett par uppsättningar teflonhöljen liggande, men som vanligt när jag handlar från SIP så passar det lite sådär.. Den här gången betydde det 6cm förkorta höljen, så jag fick skarva lite med bitar från de gamla. Nåja, såååå nu glider växlarna i hur lätt som helst =)
Så jäkla gött att ta vespan till jobbet idag & kunna växla hur mycket som helst

Gerry Lindell
Kör Vespa 150 VL3 Struzzo... (1956-1957)
Kör Vespa 150 VL3 Struzzo... (1956-1957)