Idag har jag .............

Händer det nåt i garaget? Dokumentera gärna här!
User avatar
ajez
Entusiast
Entusiast
Posts: 124
Joined: Mon 29 Aug 2011, 07:02
Location: Kristianstad

Re: Idag har jag .............

Post by ajez »

Börjat mejsla fram ett 21taggars bakdrev till min skoterett (behöver detta för att omvandla varv till fart).
Recept: 1st industri kedjehjul för 1/2-3/16 kedja
1 st svarv (inkl svarvkunnig släkting)
Bilder kommer!
/Andreas
Vespoholic
Entusiast
Entusiast
Posts: 117
Joined: Wed 23 Nov 2011, 16:03

Re: Idag har jag .............

Post by Vespoholic »

...bytt drev i kopplingen till 24 kuggar.
User avatar
ajez
Entusiast
Entusiast
Posts: 124
Joined: Mon 29 Aug 2011, 07:02
Location: Kristianstad

Re: Idag har jag .............

Post by ajez »

Gjort en tavla till junior!
Attachments
image.jpg
image.jpg (81.63 KiB) Viewed 13668 times
Lone Wolf
Nybörjare
Nybörjare
Posts: 28
Joined: Sun 03 Mar 2013, 12:24

Re: Idag har jag .............

Post by Lone Wolf »

Lagat ett smallframeblock som fått sig en tryckare från en sten, kanske.....
Attachments
IMG_1301.jpg
(327.1 KiB) Downloaded 34 times
User avatar
Johnny L
Entusiast
Entusiast
Posts: 241
Joined: Thu 31 Aug 2006, 12:43
Location: Hjärup, Sweden

Re: Sv: Idag har jag .............

Post by Johnny L »

Inventerat släktlagrade PX-delar för att insupa inspiration till drömmar om framtida projekt. Köpt i delar - motorn snurrar bra i min Touring.
Nu står ramen åtminstone inte längre på framlyktan som den gjort de senaste åren.
uploadfromtaptalk1405598742347.jpg
(63.66 KiB) Downloaded 26 times
EDIT: FYI, inget verkar saknas än så länge...
mvh
Johnny, Hjärup

Touring 200 -59
PX 200 -84 (donatorn)
Fluffy
Nybörjare
Nybörjare
Posts: 26
Joined: Mon 15 Jun 2009, 21:15
Location: Norrköping, Sverige

Re: Idag har jag .............

Post by Fluffy »

Tyvärr ingen bild, men jag har fått tummen ur & bytt växelvajrar + höljen.
Jäklar va mycket enklare det blev att köra :)

Nu använder jag ju tyvärr inte vespan så regelbundet, men de senaste åren har jag fått vara ganska bestämd för att kunna växla. D.v.s. ofta få vara lite hårdhänt och ibland använda bägge händerna.
Det gör ju att 2:ans växel oftast åker i från start och så får man planera körningen för att slippa växla.
Nu senast på Cannonball Run slutade det med att jag inte ens fick ur växeln alls :/

Nu hade jag ett par uppsättningar teflonhöljen liggande, men som vanligt när jag handlar från SIP så passar det lite sådär.. Den här gången betydde det 6cm förkorta höljen, så jag fick skarva lite med bitar från de gamla. Nåja, såååå nu glider växlarna i hur lätt som helst =)

Så jäkla gött att ta vespan till jobbet idag & kunna växla hur mycket som helst :)
Gerry Lindell
Kör Vespa 150 VL3 Struzzo... (1956-1957)
Post Reply