Här är man ganska stolt över att man faktiskt fortfarande lät vespan göra vad dem är byggd för när man var ute och körde den 27/11 under sin första säsong med vespa. När man pressar sig fram 2 mil enkel väg så biter det rätt friskt i kinderna med öppen hjälm men i brist på snygg kruka med visir så får utseendet gå före
I fredags så blev man ju glad över att se en lika entusiastisk vespa broder på en lagom patinerad primmy när jag kom farandes över västerbron, undrar lite stilla vem det var på en grå med reg ___417.
Hur som så skall det väl hinnas med nån tur i December för att runda av året i stil.
Jo nog körde jag med öppen hjälm. Frost i näshåren är klädsamt.
Det är dessutom en easy rider-hjälm (stars and stripes), men visst, det var mörkt...
Jag köpte hjälmen när jag jobbade på gärdet och varje dag körde förbi amerikanska ambassaden.
Jag brukade sakta ner, gjöra honör mot flaggan och vinka glatt till vakterna. Efter tre månader så var det en av dem som hejade tillbaka.
Jag antar att jag finns arkiverad i deras filmarkiv under rubriken, typ galen ev attentatsman.
Vinröd PX 125/200 siktad i korsningen John Ericssons väg/Nobelvägen vid Dalaplan i Malmö strax efter kl 19, med förare som tittade mer bakåt än framåt av någon anledning...
-9,5 i morse och extra långkalsong på. Möter då den hårige linköpingsknutten Stefan B på sin PX på väg till jobbet, han kör iförd potthjälm och solglas som vanligt....
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
Lilametallic Vespa 50 iakttagen för en timme sedan, körandes på Föreningsgatan och svängde in på Bolagsgatan på Lugnet i Malmö. Har aldrig sett den tidigare - såg riktigt fin ut.