Scooterspotting IRL

Har du en fråga som inte riktigt passar in någonstans? Posta den här!
Chris_Crocko
Nybörjare
Nybörjare

Värme i kylan

Post by Chris_Crocko »

Här är man ganska stolt över att man faktiskt fortfarande lät vespan göra vad dem är byggd för när man var ute och körde den 27/11 under sin första säsong med vespa. När man pressar sig fram 2 mil enkel väg så biter det rätt friskt i kinderna med öppen hjälm men i brist på snygg kruka med visir så får utseendet gå före :)

I fredags så blev man ju glad över att se en lika entusiastisk vespa broder på en lagom patinerad primmy när jag kom farandes över västerbron, undrar lite stilla vem det var på en grå med reg ___417.
Hur som så skall det väl hinnas med nån tur i December för att runda av året i stil.

Chris
Natanael Derwinger
Nybörjare
Nybörjare

Post by Natanael Derwinger »

Jo nog körde jag med öppen hjälm. Frost i näshåren är klädsamt.
Det är dessutom en easy rider-hjälm (stars and stripes), men visst, det var mörkt...
Jag köpte hjälmen när jag jobbade på gärdet och varje dag körde förbi amerikanska ambassaden.
Jag brukade sakta ner, gjöra honör mot flaggan och vinka glatt till vakterna. Efter tre månader så var det en av dem som hejade tillbaka.
Jag antar att jag finns arkiverad i deras filmarkiv under rubriken, typ galen ev attentatsman.
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Bara att undvika lambrettapubben lite nu när du misstagit en PX för en Lambretta :)
eller inte...

Tror USA skiter blankt i Sveriges invånare, ingen direkt hotbild, om du inte har turban förstås.
Bara det är gjord av plåt så....
klinkhammer
Lärling
Lärling

Post by klinkhammer »

Bara att undvika lambrettapubben lite nu när du misstagit en PX för en Lambretta
eller inte...
Ja, jag kryper bara tillbaks under stenen... :oops:
GS150 Corsa
GS 160 -64
Touring -59
"Sist men icke minst - låt Er goda vän VESPAN utföra något. Det tycker den om. Den är byggd för det."
klinkhammer
Lärling
Lärling

Post by klinkhammer »

Väcker liv i tråden...

Jag såg Paka på Centralbron i morse på vit GS.
GS150 Corsa
GS 160 -64
Touring -59
"Sist men icke minst - låt Er goda vän VESPAN utföra något. Det tycker den om. Den är byggd för det."
Woodstock

Post by Woodstock »

Vinröd PX 125/200 siktad i korsningen John Ericssons väg/Nobelvägen vid Dalaplan i Malmö strax efter kl 19, med förare som tittade mer bakåt än framåt av någon anledning...

Mvh

/ Fredrik
Loose Lips City Punk
Entusiast
Entusiast

Re: Scooterspotting IRL

Post by Loose Lips City Punk »

Är på jobb i Uddevalla och promenerade ikväll strandpromenaden. Mötte en röd PX med son eller dotter bakpå..?
Trevlig stad förresten....
------------
Vespa Sprint 200 -66
Lambretta Li 150 -60
Vespa GL 200 -62 (såld)
Vespa V 70 R - 75 (såld)
Vespa PX 200 -85 x 2 (sålda)
Vespa Primavera -68 (såld)
Ola Lång
Chefsmontörn

Post by Ola Lång »

-9,5 i morse och extra långkalsong på. Möter då den hårige linköpingsknutten Stefan B på sin PX på väg till jobbet, han kör iförd potthjälm och solglas som vanligt....
Autisa -Trimcylindern för bakåtsträvare som vill åka lika fort som förr
Woodstock

Post by Woodstock »

Lilametallic Vespa 50 iakttagen för en timme sedan, körandes på Föreningsgatan och svängde in på Bolagsgatan på Lugnet i Malmö. Har aldrig sett den tidigare - såg riktigt fin ut.

Mvh

/ Fredrik
Post Reply