/OlleM
Peter Sundfeldt wrote: Såg för övrigt en i Göteborg i går, på väg i nya Nissan GT-R ned till Falkenbergs Motorbana för att köra och spela in där. Vilken dj-a bil GT-R:n är! Otroligt snabb, stabil och aerodynamiskt effektiv.
Nu är det väldigt långt i från ämnet, men vad faen, det är min tråd och det handlar ju om härliga fordon!
Nja, har inte legat fullt, slagit av och kollat tändstiftet än, om det är det du menar, men själva monteringen och det faktum att den är byggd från en originaldämpare gör just den parametern väldigt enkel. Inga fjädrar och dåliga passformar som bökar och spökar.OlleM wrote:Senaste pep-rapporten är två dagar gammal. Har du några nya erfarenheter? Nyfikenheten är stor.![]()
Jo, just det där exemplaret fick han levererat några dagar efter min provkörning, det vet jag, och det är en "vanlig" GT-R. Men är det inte en Spec V du tänker på? Den lättade och lite starkare versionen som kom strax efteråt? http://www.teknikensvarld.se/nyheter/08 ... /index.xmlHedge wrote:Mikael Persbrandts. Brukar stå här på Södermalm av någon anledning. Är väl typ den enda GT-R Specialen i Sverige? /G
Peter Sundfeldt wrote:Nja, har inte legat fullt, slagit av och kollat tändstiftet än, om det är det du menar, men själva monteringen och det faktum att den är byggd från en originaldämpare gör just den parametern väldigt enkel. Inga fjädrar och dåliga passformar som bökar och spökar.OlleM wrote:Senaste pep-rapporten är två dagar gammal. Har du några nya erfarenheter? Nyfikenheten är stor.![]()
I övrigt går den väldigt skönt på höga varv och vill inte sluta. Men om Truls läser detta tycker han nog att jag bestycka nedåt... och det ska jag prova snart!Jo, just det där exemplaret fick han levererat några dagar efter min provkörning, det vet jag, och det är en "vanlig" GT-R. Men är det inte en Spec V du tänker på? Den lättade och lite starkare versionen som kom strax efteråt? http://www.teknikensvarld.se/nyheter/08 ... /index.xmlHedge wrote:Mikael Persbrandts. Brukar stå här på Södermalm av någon anledning. Är väl typ den enda GT-R Specialen i Sverige? /G
Sorry, Olle, har missat att du har frågat. Nja, inga nya, förutom att jag trivs med det och jag varje gång jag kör Stella tänker att "nu borde jag köra lite bestyckningstest..." Men inte då. Fast det måste jag ju göra!OlleM wrote:Har du några ytterligare erfarenheter om pep-plus 2.0 som du kan delge oss?