En indier för USA till Sverige

Händer det nåt i garaget? Dokumentera gärna här!
OlleM
Entusiast
Entusiast

Post by OlleM »

Senaste pep-rapporten är två dagar gammal. Har du några nya erfarenheter? Nyfikenheten är stor. :-?
/OlleM
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Mikael Persbrandts. Brukar stå här på Södermalm av någon anledning. Är väl typ den enda GT-R Specialen i Sverige?

/G
Peter Sundfeldt wrote: Såg för övrigt en i Göteborg i går, på väg i nya Nissan GT-R ned till Falkenbergs Motorbana för att köra och spela in där. Vilken dj-a bil GT-R:n är! Otroligt snabb, stabil och aerodynamiskt effektiv.
Image
Nu är det väldigt långt i från ämnet, men vad faen, det är min tråd och det handlar ju om härliga fordon!
==============================
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
Peter Sundfeldt
Lärling
Lärling

Post by Peter Sundfeldt »

OlleM wrote:Senaste pep-rapporten är två dagar gammal. Har du några nya erfarenheter? Nyfikenheten är stor. :-?
Nja, har inte legat fullt, slagit av och kollat tändstiftet än, om det är det du menar, men själva monteringen och det faktum att den är byggd från en originaldämpare gör just den parametern väldigt enkel. Inga fjädrar och dåliga passformar som bökar och spökar.
I övrigt går den väldigt skönt på höga varv och vill inte sluta. Men om Truls läser detta tycker han nog att jag bestycka nedåt... och det ska jag prova snart!
Hedge wrote:Mikael Persbrandts. Brukar stå här på Södermalm av någon anledning. Är väl typ den enda GT-R Specialen i Sverige? /G
Jo, just det där exemplaret fick han levererat några dagar efter min provkörning, det vet jag, och det är en "vanlig" GT-R. Men är det inte en Spec V du tänker på? Den lättade och lite starkare versionen som kom strax efteråt? http://www.teknikensvarld.se/nyheter/08 ... /index.xml
/Peter Sundfeldt

1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
Hedge
Trollkarl
Trollkarl

Post by Hedge »

Se där. Då for en annan tidning med osanning, för de slkrev att det var en Spec-V. Jajaja. Det är en bil man lägger märke till iallfall, inte minst pga de gigantiska bromsskivorna... ;)

/G
Peter Sundfeldt wrote:
OlleM wrote:Senaste pep-rapporten är två dagar gammal. Har du några nya erfarenheter? Nyfikenheten är stor. :-?
Nja, har inte legat fullt, slagit av och kollat tändstiftet än, om det är det du menar, men själva monteringen och det faktum att den är byggd från en originaldämpare gör just den parametern väldigt enkel. Inga fjädrar och dåliga passformar som bökar och spökar.
I övrigt går den väldigt skönt på höga varv och vill inte sluta. Men om Truls läser detta tycker han nog att jag bestycka nedåt... och det ska jag prova snart!
Hedge wrote:Mikael Persbrandts. Brukar stå här på Södermalm av någon anledning. Är väl typ den enda GT-R Specialen i Sverige? /G
Jo, just det där exemplaret fick han levererat några dagar efter min provkörning, det vet jag, och det är en "vanlig" GT-R. Men är det inte en Spec V du tänker på? Den lättade och lite starkare versionen som kom strax efteråt? http://www.teknikensvarld.se/nyheter/08 ... /index.xml
Stahlblech Fahrer vereinigt euch!
OlleM
Entusiast
Entusiast

Post by OlleM »

Hej Peter,
Har du några ytterligare erfarenheter om pep-plus 2.0 som du kan delge oss?
mvh
/Olle
Peter Sundfeldt
Lärling
Lärling

Post by Peter Sundfeldt »

OlleM wrote:Har du några ytterligare erfarenheter om pep-plus 2.0 som du kan delge oss?
Sorry, Olle, har missat att du har frågat. Nja, inga nya, förutom att jag trivs med det och jag varje gång jag kör Stella tänker att "nu borde jag köra lite bestyckningstest..." Men inte då. Fast det måste jag ju göra!
/Peter Sundfeldt

1958 TV175
1959 Touring GL 150 (200)
1964 Li 125 Special (256)
1965 TV 175 (200)
1970 DL125 (200)
Post Reply