Mja, jag är inte så bevandrad i hemligheterna med expansionskammare och avgaströmningar och så. Har därför lite svårt att just se det bara genom att titta på kröken...

. Men jag antar att det har att göra med något sådant?

Förresten, Calle, ditt elsystem fungerar förstås svinbra, inga tveksamheter där. Ville bara säga det med emfas på tacksamhet och beröm.

Har krökt och brutit några sjuor och provade ett väldigt yxigt sätt att justera skruven på; på bilden ser man en avbruten sjua instucken i en hel och provisoriskt säkrad med vävtejp. Men... det där funkade faktiskt väldigt bra, ska ta och försöka att svetsa ihop dem så.

Har kört Heinkel idag med min dotter och en kompis till henne så scootrarna fick vila. Tog med mig några entusiastfordon till sommarhuset, man vill ju gärna köra sina objekt när man är på semester, eller snarare, det är i synnerhet då man ska det. Därför blev det ett släp hit med det här gänget. Med en Citroën DS Break och en Citroën 2CV...

Fick engagerad hjälp igår och han var tacksamt nog varsam med spärrhandtag och skruvmejsel. Notera också den tunna gamla förgasarfot-packningen mellan verktygen.
Har inte provat att dra ut choken, med det verkar ju vara Sito Plus-blåset som spökar, och jag ska således låta luftskruven vara i det läget den är nu (kanske skruva in den lite mer) skruva upp mixerröret (jag är dock inte helt säker vilket rör det är) för att se vad det har för effekt.