Dagens scooterbild (fyll på med bilder!)

Bilder på egna hojar läggs med fördel upp här.
Post Reply
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

Vagt scooter-, eller åtminstone Piaggio-, relaterad bild:

Image

Ahahahaha :D
Svint1
Lärling
Lärling

Post by Svint1 »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br />Härliga bilder, Svint1! Hur många blev ni? Där var en hel del smallframes såg jag. Kul!

Den här bilden på tre jämnslitna Touringar är riktigt skön:

http://www.flickr.com/photos/svint1/544196292/

/ Fredrik
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Heisann Fredrik!

Jeg tror vi var rundt 160-70 scootere og noen flere deltakere.
-kjempestemning!

Og ja, det var en del smallframes, den ene hissigere enn den andre:P

Ellers var de Touringene nydelige med en utrolgi fin patina! -så man skal ikke se bort fra at Svint1 kjøper enda en Touring om jeg finner en med rett patina...

Uansett kjekt med reservescooter når Bastard'en bryter sammen... :oops:

www.vespatouring.blogspot.com

http://www.youtube.com/watch?v=GGXcM9evUpo
primavera133
Administrator
Administrator

Post by primavera133 »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Klingen</i>

Jonas, kör du combo-stöd, central/sidstöd?
Funkar det bra?
// Klingen

Ja och nej. Sidostödet är för långt för Rallyn då det är gjort för en PX. Skulle kunna kapa det men då blir det en smal spjutspets ner i backen istället... Dessutom fick jag kapa bort fjäderfästet för att få på centralstödet (bra att ha vid tankning om inte annat) så sidostödet fäller upp sig själv vid minsta stöt. Går inte att lämna hojen med andra ord. Varje gång jag gjort det har det slutat med hack i lacken på sidokåpan... Men ska man inte gå så många steg bort ser det ju bra ut:oops:

/JM

--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."
Philip K. Dick (1928-1982)
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

Idag satte jag på enkelsadel istället för långsadel på en av mina Vespa 50. Var givetvis tvungen att ta en provrunda i staden med den nya sadeln. Fler bilder ("före och efter") finns i denna tråd:

http://www.scooterklubben.com/forum/top ... hichpage=2

Image

Image

Image

Image

/ Fredrik
Hakanander
Nybörjare
Nybörjare

Post by Hakanander »

Hej,
Verkligen snygg GS du har Federico. Kan du inte ladda upp lite fler bilder?
Jag konstaterar att jag valde fel grå nyans på min GL, nu när jag sett din gråa !

Håkan

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by primavera133</i>
<br />Image

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Två brutalsnygga scootrar! Sidostöd är helt klart grejen att ha! Vad är den vänstra för modell? Din Rally är en av mina våta drömmar... :)[quote]

Den grå är min LowRider GS160 Mk1

Federico
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Helt otroligt, min Bajaj Nice går i Warp 5, bara 3 minuter från verkstaden till Göteborg! (sorry kass mobilbild)
Image
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by calle</i>
<br />Helt otroligt, min Bajaj Nice går i Warp 5, bara 3 minuter från verkstaden till Göteborg! (sorry kass mobilbild)
http://i50.photobucket.com/albums/f325/ ... 132.jpg<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Jösses, warp 5 är allt bra snabbt! Undrar om restaurangen serverar rått kött eller råttkött? (Hunden på trottoaren ser allt litet sugen ut). Snygg Bajaj! :)

/ Fredrik
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Inga åk-bilder, då det har regnat sjukt idag, samt att jag ännu inte har MC-kort. Men i brist på allt gott sattes det idag dit nytt Piaggio-märke, nya lister och ny ljuddämpare.

Image

Image
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Jösses, warp 5 är allt bra snabbt! Undrar om restaurangen serverar rått kött eller råttkött? (Hunden på trottoaren ser allt litet sugen ut). Snygg Bajaj! :)
Javisst!
Jag är mer undrande om kanske hunden på trotoaren går att hitta på menyn?
Tack, en tidig Bajaj Nice är nästintill identisk med Veloce, bara väldigt få utseendemässiga skillnader.
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Tack Håkan!

ska försöka få några nya bilder nu i veckan.

färgen är volvo från 1968-69 och fanns på 140,164 och 1800, den heter "dark grey 98" och var inte den vanligaste färgen de åren.

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Hakanander</i>
<br />Hej,
Verkligen snygg GS du har Federico. Kan du inte ladda upp lite fler bilder?
Jag konstaterar att jag valde fel grå nyans på min GL, nu när jag sett din gråa !

Håkan

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by primavera133</i>
<br />Image

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Två brutalsnygga scootrar! Sidostöd är helt klart grejen att ha! Vad är den vänstra för modell? Din Rally är en av mina våta drömmar... :)[quote]

Den grå är min LowRider GS160 Mk1

Federico

Federico
Terraplane Blues

En kompis torrkörde en av mina Vespa 50 igår. Det gick väl sådär halvbra, kan man säga... :P

Image

/ Fredrik
primavera133
Administrator
Administrator

Post by primavera133 »

Radical cutdown?

/JM

--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."
Philip K. Dick (1928-1982)
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by primavera133</i>
<br />Radical cutdown?

/JM<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Ja, det blev kanske lite väl mycket när man ser det så här i efterhand... :D

/ Fredrik
Terraplane Blues

Idag blev det först en eftermiddagsrunda på landet med min Vespa 50. Inte bara solen tittade fram, utan även en flock nyfikna får. Jag fick ryta till ordentligt efter ett tag, eftersom de började bita och slicka överallt. De känner troligtvis inte till devisen "se men inte röra". Fårskallar!

Image

Image

Image

Image

Sedan blev det plötsligt även en kvällstur då en kompis kom förbi med sin sprillans nya kinascooter, en Qingqi 125. Ett klart nerköp från Honda Super Blackbird som han ägde för några dagar sedan. Första dagen som kinascooterägare upptäckte han att tutan inte fungerade mer än i några timmar. Och han som har hånat mig för mina - ibland trilskande - italienska scootrar... :twisted:

Image

Image

Image

/ Fredrik
Bill Hicks
Lärling
Lärling

Post by Bill Hicks »

Har han lagt sin hjälm på din röda skönhet?
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bill Hicks</i>
<br />Har han lagt sin hjälm på din röda skönhet?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Nej, det där är min gamla hederliga Shoeihjälm från -91, som upplevt allt från vurpor till fruktansvärd damparfym som aldrig går ur. Nu är den nog inne på sin sista suck efter att även ha blivit lagad med silvertejp. Kanske dags att köpa ny? :P

/ Fredrik
JayJay
Entusiast
Entusiast

Post by JayJay »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mancino</i>
<br />Tog mig en tripp från Bromma till Skogskyrkogården för en kopp kaffe. På vägen hem stannade jag först på Mariatorget, sen på Västerbron för att skåda Stockholm under solnedgång. Bilder tagna med mobilen, därav kvaliteten.

Image

Fasen vilken grann bild, det är värsta reklamkänslan. Strax innan twilight. Mycket bra. Va är det för mobil förresten[8]/Jensa
Bengan
Lärling
Lärling

Post by Bengan »

Äntligen dax för sommarens första åktur!

Image

Image

-----------------------------------------------------
...det är inte personen i filmen som har skrivit brevet...
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bengan</i>
<br />Äntligen dax för sommarens första åktur!

http://img478.imageshack.us/img478/3926 ... 15blv3.jpg

http://img401.imageshack.us/img401/975/ ... 08byp9.jpg

...det är inte personen i filmen som har skrivit brevet...<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Grattis till det! Snygga bilder på riktigt fin PX. Den första bilden ger närmast skivomslagskänsla. Härlig tegelspricka i byggnaden!

/ Fredrik
Bengan
Lärling
Lärling

Post by Bengan »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bengan</i>
<br />Äntligen dax för sommarens första åktur!

http://img478.imageshack.us/img478/3926 ... 15blv3.jpg

http://img401.imageshack.us/img401/975/ ... 08byp9.jpg

...det är inte personen i filmen som har skrivit brevet...<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Grattis till det! Snygga bilder på riktigt fin PX. Den första bilden ger närmast skivomslagskänsla. Härlig tegelspricka i byggnaden!

/ Fredrik

Tack! Det var nog tyvärr lite för mörkt för att få skärpa i hela bilden. Eller kanske är det kamerans fel. För det kan ju inte vara fotografens fel ;-)

Bengan
Lärling
Lärling

Post by Bengan »

Lite lekstuga i Photoshop.

Image

fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

de e nåt visst me en px...:wink:
Häftig bild..:)
mavio
Lärling
Lärling

Post by mavio »

Image

Transmissionstuning på landet.

Image

Kurviga vägar med fickluddpålinsen-effekt.

Image

Här började jag inse viklurens svagheter.

lifes a drag till you rode one
Bengan
Lärling
Lärling

Post by Bengan »

På väg hem med nyinköpt projekt, en Sprint -67.

Image

Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bengan</i>
<br />På väg hem med nyinköpt projekt, en Sprint -67.

http://img171.imageshack.us/img171/1003 ... 278js5.jpg

Roligt!

Du tänker kanske slänga sadeln så långt det är möjligt, eller? 8)
Post Reply