1960 Vespa Touring -UPDATE-

Händer det nåt i garaget? Dokumentera gärna här!
ClausFox
Entusiast
Entusiast
Posts: 185
Joined: Mon 29 Dec 2008, 00:52
Location: Norway
Contact:

Post by ClausFox »

Svint1 wrote:
ClausFox wrote:tøft sete ;) men tengte på bilde av Øyvind sitt :grin:
He he, regnet egentlig med det...

Men Federico sitt sete er også pent!

Mitt sete gidder jeg nok ikke å vise før det er helt klart... ;)

hehe, ossen sete er det du har da? Sip Sport seat? :smile:
Vespa Popolino Sportique Supreme 1964
Vespa popolino 1960
Vespa 50s 1972 (X)
Vespa popolino 1963

Claus Henrik Sc.
Svint1
Lärling
Lärling
Posts: 556
Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:

Post by Svint1 »

ClausFox wrote:
Svint1 wrote:
ClausFox wrote:tøft sete ;) men tengte på bilde av Øyvind sitt :grin:
He he, regnet egentlig med det...

Men Federico sitt sete er også pent!

Mitt sete gidder jeg nok ikke å vise før det er helt klart... ;)

hehe, ossen sete er det du har da? Sip Sport seat? :smile:
Kanskje? ;)
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
ClausFox
Entusiast
Entusiast
Posts: 185
Joined: Mon 29 Dec 2008, 00:52
Location: Norway
Contact:

Post by ClausFox »

hehe, det blir spendene å se vespan på bergens treffet nå ;)
Vespa Popolino Sportique Supreme 1964
Vespa popolino 1960
Vespa 50s 1972 (X)
Vespa popolino 1963

Claus Henrik Sc.
Svint1
Lärling
Lärling
Posts: 556
Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:

Post by Svint1 »

Skrekk og gru; SIZE DOES MATTER!?!!?!!

Ja ja, idag kom Postmann Pat med beviset på at jo større, jo bedre;
Image
35m Mikuni TM

Med denne nye gasseren fremstår den gamle 30mm Dellorto´en som relativt pusslete...

Ved siden av Malossi-sylinderen ser den nye gasseren ganske bra ut;
Image

Men stor gasser krever selvfølgelig skikkelig innsug, så nå blir det tysker-reed;
Image

Her skal nok Mr Dremel få kjørt seg;
Image

Kommer tilbake med flere bilder når innsuget skal freses/tilpasses.
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
mavio
Lärling
Lärling
Posts: 375
Joined: Wed 15 Oct 2003, 18:37
Contact:

Post by mavio »

Smutt! Men får du in den under kåpan?
/David
Svint1
Lärling
Lärling
Posts: 556
Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:

Post by Svint1 »

Med ny stor gasser, så trengs det nytt stort innsug;
Image

Men det ny innsuget går ikke like langt bak som det gamle (nytt er skissert sort for å viser åpningen)
Image
Venstre strek er bakre begrensning på nytt innsug, mens høyre strek viser bakre begrensning på Malossi-insuget jeg kjørte med ifjor.

Blir litt arbeid med mr Dremel for å få bort flaten til dreieventilen og ordne skikkelig flow;
Image

Nå blir spørsmålet hvor mye jeg tør slipe bort... :evil:
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
Svint1
Lärling
Lärling
Posts: 556
Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:

Post by Svint1 »

Blokka er slipt, og reed-huset er montert;
Image

Ser størrelsen på reed-huset best fra siden;
Image

Forøvrig er det en S&S-clutch, som jeg synes er fantastisk å kjøre med!!
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
Truls
Entusiast
Entusiast
Posts: 188
Joined: Mon 12 Feb 2007, 22:52
Location: Sweden

Post by Truls »

Ingen bildar frå innsio av blokken mot reedhuset?
//Vespa saxomatkoppling till salu...
Ring efter kl...
Svint1
Lärling
Lärling
Posts: 556
Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:

Post by Svint1 »

Truls wrote:Ingen bildar frå innsio av blokken mot reedhuset?
He he, tror jeg vet hva du sikter til...

Nei, ingen bilder desverre. Blir en "lett" løsning denne sesongen, så blir det sveising og styr neste vinter...
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
ClausFox
Entusiast
Entusiast
Posts: 185
Joined: Mon 29 Dec 2008, 00:52
Location: Norway
Contact:

Post by ClausFox »

hoho! for et insug! Blir ikke det litt trangt da?
Vespa Popolino Sportique Supreme 1964
Vespa popolino 1960
Vespa 50s 1972 (X)
Vespa popolino 1963

Claus Henrik Sc.
Svint1
Lärling
Lärling
Posts: 556
Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:

Post by Svint1 »

Hei hvor det går!! :evil:

Har vært ute og kjørt litt idag, og steike for en effekt!

Ved ca 1/4 gass på de første gearene, så er framhjulet godt oppe i luften...

Draget er fantastisk gjennom hele registeret. Dvs, jeg har ikke turd å kjøre den helt ut på gearene, da den er litt hissig....

Ble godt skremt mer enn en gang!

Juhu for en sesong det skal bli!!!! :evil: :evil: :evil: :evil:
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
ClausFox
Entusiast
Entusiast
Posts: 185
Joined: Mon 29 Dec 2008, 00:52
Location: Norway
Contact:

Post by ClausFox »

Svint1 wrote:Hei hvor det går!! :evil:

Har vært ute og kjørt litt idag, og steike for en effekt!

Ved ca 1/4 gass på de første gearene, så er framhjulet godt oppe i luften...

Draget er fantastisk gjennom hele registeret. Dvs, jeg har ikke turd å kjøre den helt ut på gearene, da den er litt hissig....

Ble godt skremt mer enn en gang!

Juhu for en sesong det skal bli!!!! :evil: :evil: :evil: :evil:
Detta hørtes farlig ut! :O
Vespa Popolino Sportique Supreme 1964
Vespa popolino 1960
Vespa 50s 1972 (X)
Vespa popolino 1963

Claus Henrik Sc.
Svint1
Lärling
Lärling
Posts: 556
Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:

Post by Svint1 »

Da var omsider salen for 2009 klar;
Image

Ikke noe revolusjonerende ved et SIP Evo Sportsseat, men det er jo detaljene som gjør helheten;
Image

Må si meg fornøyd med hvordan låsen ble integrert i salen.
Image

Treffes vi i Bergen neste helg?? http://www.classicscooterrun.no/
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
ClausFox
Entusiast
Entusiast
Posts: 185
Joined: Mon 29 Dec 2008, 00:52
Location: Norway
Contact:

Post by ClausFox »

Nice! men synes da carbon er finere da :grin:
men låsenen din er mere gjennomført enn den på min :sad:
Vespa Popolino Sportique Supreme 1964
Vespa popolino 1960
Vespa 50s 1972 (X)
Vespa popolino 1963

Claus Henrik Sc.
Svint1
Lärling
Lärling
Posts: 556
Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:

Post by Svint1 »

En aldri så liten bom-gearing;
Image
(sjekk 2. gear)
Image

Ordet tannpuss får ny betydning;
Image
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
Svint1
Lärling
Lärling
Posts: 556
Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:

Post by Svint1 »

Hei igjen!

Bastard´en har fungert ganske så prikkfritt etter gear-raset, så nå er det på tide å planlegge vinterens oppdatering...

I og med at jeg har Tante Rød og Night Rider å kjøre, så kan Bastard´en tunes enda mer, og gjøres enda mindre til å stole på...

Derfor;
Ny blokk kjøpt;
Image

Image

Sveist for størst mulig innsug;
Image

Og ellers portet og polert for Malossi;
Image

Så det blir å flytte over innmaten fra gamle-motoren til Bastard´en.

Satser på litt mer effekt i allefall.... :twisted:
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
Truls
Entusiast
Entusiast
Posts: 188
Joined: Mon 12 Feb 2007, 22:52
Location: Sweden

Post by Truls »

Øyvind.

det er ikke der strypningen ligger!
//Vespa saxomatkoppling till salu...
Ring efter kl...
Svint1
Lärling
Lärling
Posts: 556
Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:

Post by Svint1 »

Truls wrote:Øyvind.

det er ikke der strypningen ligger!
He he, ikke så mye det nei.

Men om du hadde sett blokka jeg bruker nå, så er dette et framskritt...

Pluss at jeg har fått meg en reserveblokk! ;)
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
Truls
Entusiast
Entusiast
Posts: 188
Joined: Mon 12 Feb 2007, 22:52
Location: Sweden

Post by Truls »

jeg mener at jeg ikke tror du tjener noe på å bytte till denne blokken.

pakningsflaten går jo utenfor s&s reeden og du tjener vel egentlig bare dødvolum i veivhuset.

om du porter blokken slik som s&s anbefaler til denne reeden så er det ikke så mye mer du kan gjøre på insugssiden uten å bytte til enda større reed og større forgasser enn du har nå.
//Vespa saxomatkoppling till salu...
Ring efter kl...
Post Reply