Händer det nåt i garaget? Dokumentera gärna här!
ClausFox
Entusiast
Posts: 185 Joined: Mon 29 Dec 2008, 00:52
Location: Norway
Contact:
Post
by ClausFox » Sun 25 Jan 2009, 19:27
Svint1 wrote: ClausFox wrote: tøft sete
men tengte på bilde av Øyvind sitt
He he, regnet egentlig med det...
Men Federico sitt sete er også pent!
Mitt sete gidder jeg nok ikke å vise før det er helt klart...
hehe, ossen sete er det du har da? Sip Sport seat?
Vespa Popolino Sportique Supreme 1964
Vespa popolino 1960
Vespa 50s 1972 (X)
Vespa popolino 1963
Claus Henrik Sc.
Svint1
Lärling
Posts: 556 Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:
Post
by Svint1 » Sun 25 Jan 2009, 20:13
ClausFox wrote: Svint1 wrote: ClausFox wrote: tøft sete
men tengte på bilde av Øyvind sitt
He he, regnet egentlig med det...
Men Federico sitt sete er også pent!
Mitt sete gidder jeg nok ikke å vise før det er helt klart...
hehe, ossen sete er det du har da? Sip Sport seat?
Kanskje?
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
ClausFox
Entusiast
Posts: 185 Joined: Mon 29 Dec 2008, 00:52
Location: Norway
Contact:
Post
by ClausFox » Sun 25 Jan 2009, 22:01
hehe, det blir spendene å se vespan på bergens treffet nå
Vespa Popolino Sportique Supreme 1964
Vespa popolino 1960
Vespa 50s 1972 (X)
Vespa popolino 1963
Claus Henrik Sc.
Svint1
Lärling
Posts: 556 Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:
Post
by Svint1 » Thu 29 Jan 2009, 22:37
Skrekk og gru;
SIZE DOES MATTER!?!!?!!
Ja ja, idag kom Postmann Pat med beviset på at jo større, jo bedre;
35m Mikuni TM
Med denne nye gasseren fremstår den gamle 30mm Dellorto´en som relativt pusslete...
Ved siden av Malossi-sylinderen ser den nye gasseren ganske bra ut;
Men stor gasser krever selvfølgelig skikkelig innsug, så nå blir det tysker-reed;
Her skal nok Mr Dremel få kjørt seg;
Kommer tilbake med flere bilder når innsuget skal freses/tilpasses.
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
mavio
Lärling
Posts: 375 Joined: Wed 15 Oct 2003, 18:37
Contact:
Post
by mavio » Thu 29 Jan 2009, 23:53
Smutt! Men får du in den under kåpan?
/David
Svint1
Lärling
Posts: 556 Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:
Post
by Svint1 » Sun 08 Feb 2009, 22:46
Med ny stor gasser, så trengs det nytt stort innsug;
Men det ny innsuget går ikke like langt bak som det gamle (nytt er skissert sort for å viser åpningen)
Venstre strek er bakre begrensning på nytt innsug, mens høyre strek viser bakre begrensning på Malossi-insuget jeg kjørte med ifjor.
Blir litt arbeid med mr Dremel for å få bort flaten til dreieventilen og ordne skikkelig flow;
Nå blir spørsmålet hvor mye jeg tør slipe bort...
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
Svint1
Lärling
Posts: 556 Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:
Post
by Svint1 » Tue 28 Apr 2009, 21:51
Blokka er slipt, og reed-huset er montert;
Ser størrelsen på reed-huset best fra siden;
Forøvrig er det en S&S-clutch, som jeg synes er fantastisk å kjøre med!!
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
Truls
Entusiast
Posts: 188 Joined: Mon 12 Feb 2007, 22:52
Location: Sweden
Post
by Truls » Wed 29 Apr 2009, 00:03
Ingen bildar frå innsio av blokken mot reedhuset?
//Vespa saxomatkoppling till salu...
Ring efter kl...
Svint1
Lärling
Posts: 556 Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:
Post
by Svint1 » Wed 29 Apr 2009, 07:23
Truls wrote: Ingen bildar frå innsio av blokken mot reedhuset?
He he, tror jeg vet hva du sikter til...
Nei, ingen bilder desverre. Blir en "lett" løsning denne sesongen, så blir det sveising og styr neste vinter...
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
ClausFox
Entusiast
Posts: 185 Joined: Mon 29 Dec 2008, 00:52
Location: Norway
Contact:
Post
by ClausFox » Wed 29 Apr 2009, 09:05
hoho! for et insug! Blir ikke det litt trangt da?
Vespa Popolino Sportique Supreme 1964
Vespa popolino 1960
Vespa 50s 1972 (X)
Vespa popolino 1963
Claus Henrik Sc.
Svint1
Lärling
Posts: 556 Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:
Post
by Svint1 » Fri 01 May 2009, 19:25
Hei hvor det går!!
Har vært ute og kjørt litt idag, og steike for en effekt!
Ved ca 1/4 gass på de første gearene, så er framhjulet godt oppe i luften...
Draget er fantastisk gjennom hele registeret. Dvs, jeg har ikke turd å kjøre den helt ut på gearene, da den er litt hissig....
Ble godt skremt mer enn en gang!
Juhu for en sesong det skal bli!!!!
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
ClausFox
Entusiast
Posts: 185 Joined: Mon 29 Dec 2008, 00:52
Location: Norway
Contact:
Post
by ClausFox » Fri 01 May 2009, 19:46
Svint1 wrote: Hei hvor det går!!
Har vært ute og kjørt litt idag, og steike for en effekt!
Ved ca 1/4 gass på de første gearene, så er framhjulet godt oppe i luften...
Draget er fantastisk gjennom hele registeret. Dvs, jeg har ikke turd å kjøre den helt ut på gearene, da den er litt hissig....
Ble godt skremt mer enn en gang!
Juhu for en sesong det skal bli!!!!
Detta hørtes farlig ut! :O
Vespa Popolino Sportique Supreme 1964
Vespa popolino 1960
Vespa 50s 1972 (X)
Vespa popolino 1963
Claus Henrik Sc.
Svint1
Lärling
Posts: 556 Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:
Post
by Svint1 » Thu 28 May 2009, 19:33
Da var omsider salen for 2009 klar;
Ikke noe revolusjonerende ved et SIP Evo Sportsseat, men det er jo detaljene som gjør helheten;
Må si meg fornøyd med hvordan låsen ble integrert i salen.
Treffes vi i Bergen neste helg??
http://www.classicscooterrun.no/
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
ClausFox
Entusiast
Posts: 185 Joined: Mon 29 Dec 2008, 00:52
Location: Norway
Contact:
Post
by ClausFox » Thu 28 May 2009, 21:37
Nice! men synes da carbon er finere da
men låsenen din er mere gjennomført enn den på min
Vespa Popolino Sportique Supreme 1964
Vespa popolino 1960
Vespa 50s 1972 (X)
Vespa popolino 1963
Claus Henrik Sc.
Svint1
Lärling
Posts: 556 Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:
Post
by Svint1 » Sun 05 Jul 2009, 22:38
En aldri så liten bom-gearing;
(sjekk 2. gear)
Ordet tannpuss får ny betydning;
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
Svint1
Lärling
Posts: 556 Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:
Post
by Svint1 » Sun 13 Sep 2009, 18:40
Hei igjen!
Bastard´en har fungert ganske så prikkfritt etter gear-raset, så nå er det på tide å planlegge vinterens oppdatering...
I og med at jeg har Tante Rød og Night Rider å kjøre, så kan Bastard´en tunes enda mer, og gjøres enda mindre til å stole på...
Derfor;
Ny blokk kjøpt;
Sveist for størst mulig innsug;
Og ellers portet og polert for Malossi;
Så det blir å flytte over innmaten fra gamle-motoren til Bastard´en.
Satser på litt mer effekt i allefall....
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
Truls
Entusiast
Posts: 188 Joined: Mon 12 Feb 2007, 22:52
Location: Sweden
Post
by Truls » Mon 14 Sep 2009, 10:48
Øyvind.
det er ikke der strypningen ligger!
//Vespa saxomatkoppling till salu...
Ring efter kl...
Svint1
Lärling
Posts: 556 Joined: Wed 22 Jun 2005, 11:24
Location: Norway
Contact:
Post
by Svint1 » Mon 14 Sep 2009, 10:58
Truls wrote: Øyvind.
det er ikke der strypningen ligger!
He he, ikke så mye det nei.
Men om du hadde sett blokka jeg bruker nå, så er dette et framskritt...
Pluss at jeg har fått meg en reserveblokk!
1965 Vespa 180 SuperSport (Quattrini M244)
1971 Vespa 90 Racer (Quattrini M1L60 RR)
1987 Vespa PX200GS (Polini 208)
Truls
Entusiast
Posts: 188 Joined: Mon 12 Feb 2007, 22:52
Location: Sweden
Post
by Truls » Mon 14 Sep 2009, 11:06
jeg mener at jeg ikke tror du tjener noe på å bytte till denne blokken.
pakningsflaten går jo utenfor s&s reeden og du tjener vel egentlig bare dødvolum i veivhuset.
om du porter blokken slik som s&s anbefaler til denne reeden så er det ikke så mye mer du kan gjøre på insugssiden uten å bytte til enda større reed og større forgasser enn du har nå.
//Vespa saxomatkoppling till salu...
Ring efter kl...