SCOOTERMODELLTÄVLINGEN

Här handlar det om utseende och stil på våra scootrar. Är det mest krom som vinner eller ska det vara race-stuk?
Post Reply
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Jag måste säga att folk har haft härlig fantasi! Helt fantastiska modeller, det blir ju helt vansinnigt svårt att rösta när alla är så bra! Och vissa modeller gör att man blir hungrig... :D

Bravissimo alla och speciellt extra bravissimo till Fritte som fått extraknäcka med bilderna!
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by topps</i>
<br />Det kanske ska vara en sepparat tävling där man gissar vem som har gjort vad 8)

Fast den kanske är lite för lätt.....

Nej nu tycker jag det är fritt fram att kommentera modellerna i dom olika trådarna!

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
<b><font color="green">fritt fram att kommentera modellerna i dom olika trådarna! Gissa gärna vem som har gjort vad på respektive trådar! Bara jag vet....</font id="green"></b>8)
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br />Kort fråga angående röstningsförfarandet:

Är det tillåtet att rösta på sig själv?

Scooterhälsningar

/ Fredrik
Vissst........

Hur skulle det vara om man inte skulle få rösta på sig själv? Det blir enklare att dela ut de få poäng man har rätt att dela ut, om man inte behöver trixa med poäng åt sig själv.
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

Vore kul med lite mer info om byggena.
Vad är t.ex den superglossiga nr 8 gjord av för mtrl?

Ett par tre stycken tror jag nog är rätt enkla att gissa tillverkare på för övrigt, ska bli kul att se om det stämmer.

Mvh // Bobo
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />Vore kul med lite mer info om byggena.
Vad är t.ex den superglossiga nr 8 gjord av för mtrl?

Ett par tre stycken tror jag nog är rätt enkla att gissa tillverkare på för övrigt, ska bli kul att se om det stämmer.

Mvh // Bobo
<b><font color="teal">Sätt igång & gissa!</font id="teal"></b>:):D:):D
Alfie
Nybörjare
Nybörjare

Post by Alfie »

Åh vad roligt att få se alla fina scooters. Hur sjutton ska man kunna rösta? Det underlättar att man får välja tre men att rangordna dem?
: (
Ja man har ju några dagar på sig...
Mycket roligt i alla fall och fram för mer pysseltävlingar!
/Alfie
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>

Scooterhälsningar

/ Fredrik
Vissst........

Hur skulle det vara om man inte skulle få rösta på sig själv? Det blir enklare att dela ut de få poäng man har rätt att dela ut, om man inte behöver trixa med poäng åt sig själv.

<font color="teal"><b>Man får, men man behöver inte....</b></font id="teal">:):D:):D
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>

Scooterhälsningar

/ Fredrik
Vissst........

<font color="teal"><b>Man får, men man behöver inte....</b></font id="teal">:):D:):D
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Min personliga åsikt är att man INTE ska få rösta på sig själv. Det kanske är idé att skapa en "röstningstråd" med klara(re) direktiv? Även om det tillåts att rösta på sig själv kommer åtminstone inte jag att utnyttja den osportsliga möjligheten.

/ Fredrik
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
Min personliga åsikt är att man INTE ska få rösta på sig själv. Det kanske är idé att skapa en "röstningstråd" med klara(re) direktiv? Även om det tillåts att rösta på sig själv kommer åtminstone inte jag att utnyttja den osportsliga möjligheten.

Om tillräckligt många icke-byggare röstar, kommer påverkan från egenröster att bli försumbar.

/Jörgen

"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>

Scooterhälsningar

/ Fredrik
Vissst........

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Min personliga åsikt är att man INTE ska få rösta på sig själv. Det kanske är idé att skapa en "röstningstråd" med klara(re) direktiv? Även om det tillåts att rösta på sig själv kommer åtminstone inte jag att utnyttja den osportsliga möjligheten.

/ Fredrik
<b><font color="teal">Mig kvittar det, men då de andra 2 tredjedelarna verkar vara mot egenröster, så blir det så!
Jag sänder över en lista till Bobo den 20:e så han kan annulera alla egenröster!</font id="teal"></b>
Terraplane Blues

En stilla undran: vad hände med de fem anmälda som inte har lämnat ett bidrag? Är fler bidrag att vänta, eller kan man börja rösta nu?

EDIT: Jag har röstat nu! För mig fanns det bara en förstapristagare, så det var inget svårt val. Däremot fanns det flera kandidater till andra- och tredjepris. Helst skulle jag vilja rösta på samtliga scootrar, men jag är dock säker på att jag slutligen valde rätt :)

/ Fredrik
Alfie
Nybörjare
Nybörjare

Post by Alfie »

Ang. "För att få rösta räcker det med att vara registrerad på forumet före 1:a dec. 2006."
Gäller det även om man deltar i tävlingen? :cry:
Jag har inte varit forumsmedlem så länge nämligen, och vill gärna vara med och rösta. :oops:
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Alfie</i>
<br />Ang. "För att få rösta räcker det med att vara registrerad på forumet före 1:a dec. 2006."
Gäller det även om man deltar i tävlingen? :cry:
Jag har inte varit forumsmedlem så länge nämligen, och vill gärna vara med och rösta. :oops:

<b><font color="teal">Nejdå, det stod tidigare att det inte gäller deltagare, men det har kommit bort i hanteringen. Rösta på bara!!</font id="teal"></b>:):D:):D
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

<br />En stilla undran: vad hände med de fem anmälda som inte har lämnat ett bidrag? Är fler bidrag att vänta, eller kan man börja rösta nu?

EDIT: <font size="3">Jag har röstat nu!</font id="size3"> För mig fanns det bara en förstapristagare, så det var inget svårt val. Däremot fanns det flera kandidater till andra- och tredjepris. Helst skulle jag vilja rösta på samtliga scootrar, men jag är dock säker på att jag slutligen valde rätt :)

/ Fredrik

Fast jag har inte sett din röst ännu, eftersläpning?

Jag kommer göra så att jag bekräftar alla röster med ett mail tillbaka så att alla kan vara säkra på att det har fungerat.

// Bobo
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<b><font color="teal">Att inte någon funderat på om några har lämnat in flera tävlingsbidrag, reglerna tillät det...</font id="teal"></b>:wink::):D
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

<br /><b><font color="teal">Att inte någon funderat på om några har lämnat in flera tävlingsbidrag, reglerna tillät det...</font id="teal"></b>:wink::):D

Vadå... är det inte Fredrik som gjort allihop????

// Bobo
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />
Jag kommer göra så att jag bekräftar alla röster med ett mail tillbaka så att alla kan vara säkra på att det har fungerat.

// Bobo

<font color="teal"><b>Snyggt! Har någon röstat ännu?</b></font id="teal">:?::):?:
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />

// Bobo

<font color="teal"><b>Snyggt! Har någon röstat ännu?</b></font id="teal">:?::):?:

Ja, en röst har kommit in och den är just bekräftad, har dessutom knåpat ihop en högst primitiv Excelfil för att hålla reda på ställningen så nu är det som sagt bara att rösta på.

// Bobo
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Ska sova lite på saken tänkte jag. Är ju helt förstummad av allas fina verk.
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mancino</i>
<br />Ska sova lite på saken tänkte jag. Är ju helt förstummad av allas fina verk.

Visst är det imponerande!:):D:):D
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Vilka otroligt fina byggen!
...alla har charm och kärlek inbyggda i varje atom.
så pinsamt :oops: att jag anmälde mig utan att skicka in bidrag...men så är livet ibland.
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Trist Calle, då jag trodde på ett mirakel från dig... vet inte riktigt varför, eller?

Det blev läskigt tyst här på forumet, vad hände?
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Det blev läskigt tyst här på forumet, vad hände?
- tack!
- hade helt enkelt aldeles för mycket att göra på jobbet och privat...så fick prioritera bort lite saker...trist.
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by calle</i>
<br />Vilka otroligt fina byggen!
så pinsamt :oops: att jag anmälde mig utan att skicka in bidrag...men så är livet ibland.

Hmmm... eftersom ingen slutlig deltagarlista publicerats (mej veterligen) så skulle detta kunna vara en av dom snyggaste "rökridåerna" hittills. Här doftar tvåtaktsrök.

// Bobo
Terraplane Blues

<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by calle</i>
<br />Vilka otroligt fina byggen!
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Hmmm... eftersom ingen slutlig deltagarlista publicerats (mej veterligen) så skulle detta kunna vara en av dom snyggaste "rökridåerna" hittills. Här doftar tvåtaktsrök.

// Bobo
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Jag är inne på exakt samma linje, mr Holmes! Folk gör sig till in absurdum för att dölja eventuellt deltagande i tävlingen har jag märkt. Dagens hetaste tips: begrunda Calles uttalande ovan och gå sedan in på scootermodell nr 3. Ytterligare kommentarer överflödiga. Punkt slut!

PS. Jag kan se till att ordna ett hedersdiplom till herr Bobo också. Om han avstår att spekulera åt vissa håll, vill säga. Tänka sig ett hedersdiplom hemma på väggen med texten "Hedersdiplom till agent Bobo". Det är du värd efter alla fruktlösa och fruktansvärda anklagelser till höger och vänster. Fundera på det, käre Bobo... :wink: DS.

/ Fredrik
Post Reply