Angående diplom m m i tävlingen.

Här handlar det om utseende och stil på våra scootrar. Är det mest krom som vinner eller ska det vara race-stuk?
Terraplane Blues

Angående diplom m m i tävlingen.

Post by Terraplane Blues »

Hej!

Först och främst: grattis och tack till samtliga deltagare för 12 fantastiska scootermodellbyggen! Vi gör väl om det igen nästa år? :)

Angående diplomen till deltagarna kan jag meddela att dessa kommer att skickas ut så fort det är möjligt. Det återstår individuella detaljer såsom namn och placering, varefter de skickas vidare för signering av Fritte och Vespaco. Det är alltså ett par stationer kvar för diplomen, så vänligen håll ut! :D (Kanske ni har dem någon gång i nästa vecka, vem vet?).

Likaså dröjer det en kort tid med tavlan, vilket jag har för mig att andrapristagaren skulle få i pris. Det återstår ännu ett par detaljer för att den ska kunna skickas iväg, men det är min förhoppning att det ska kunna ske inom en överskådlig framtid.

Scooterhälsningar

/ Fredrik
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Ja, håll er lugna med tidtabellen alla diplomstagare! Beroende på hur överlåtandet kommer att ske så finns det risk att det sista postningen (jag postar dem som sista i kedjan) sker först i februari. Och jag kommer att behöva allas adresser, annars blir det jobbigt att få iväg dem! 8)
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
<br />Ja, håll er lugna med tidtabellen alla diplomstagare! Beroende på hur överlåtandet kommer att ske så finns det risk att det sista postningen (jag postar dem som sista i kedjan) <font color="red"><b>sker först i februari</b></font id="red">. Och jag kommer att behöva allas adresser, annars blir det jobbigt att få iväg dem! 8)<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Oj, vilken optimist! :D Hur vet du att du har diplomen hos dig redan i februari? Försöker du stressa upp mig? Lycka till... :wink:

Scooterhälsningar

/ Fredrik
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Kanske ni har dem någon gång i nästa vecka, vem vet?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Jamen, du stressade mig alldeles massor med ovan inslag! Var det ett TF skämt? :oops: Puh, ett lättnadens suck i så fall!
Terraplane Blues

Fråga:

<b><font color="red">Vill övriga utanför placering 1 - 3 ha sin placering och poäng inskrivet på diplomet?</font id="red"></b>

Några andra synpunkter? I övrigt hoppas och tror jag att ni kommer att gilla det specialkonstruerade diplomet ni kommer att få så småningom... :)

EDIT: Annars kan jag helt sonika skriva "placering 4" på alla utanför prispallen, om ni vill?

/ Fredrik
topps
Lärling
Lärling

Post by topps »

Ja visst
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<b><font color="red">Vill övriga utanför placering 1 - 3 ha sin placering och poäng inskrivet på diplomet?</font id="red"></b>
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Jag tycker det räcker att placeringen står på de tre första. I varje fall ska det inte stå placering 4 på resten.

/Jörgen

"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Hur skulle det vara med texten "Xxx deltog i tävlingen" utan placeringstext. Vi hade ju ursprungligen tänkt oss "delad 4:de plats", men nu när poängen visades så tycker jag vi skippar placeringsomnämninngen om man inte fick 1-3 pris. I annat fall kan vi också meddela poäng och samtligas skonummer. Onödigt alltså. Eftersom tävlingen verkar få uppföljare, så kunde datumet nämnas. Eventuellt hedersomnämnandet "i SSK:s första modelltävling". :P
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
<br />Hur skulle det vara med texten <b><font color="red">"Xxx deltog i tävlingen" </font id="red"></b>utan placeringstext. Vi hade ju ursprungligen tänkt oss "delad 4:de plats", men nu när poängen visades så tycker jag vi skippar placeringsomnämninngen om man inte fick 1-3 pris. I annat fall kan vi också meddela poäng och samtligas skonummer. Onödigt alltså. Eftersom tävlingen verkar få uppföljare, så kunde datumet nämnas. Eventuellt hedersomnämnandet "i SSK:s första modelltävling". :P<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Det verkar som om du har druckit Madeira ikväll... :D Vem är Xxx? Och har du redan glömt att jag skrev diplomet på swahili istället för svenska? Varför ska vi skippa placeringsomnämningen bara för att poängen visades - det är väl helt oavhängigt och irrelevant i sammanhanget?

<b><font color="red">Jag gör så här: varje deltagare utanför placering 1 - 3 skriver huruvida den vill ha sin placering på diplomet eller ej i denna tråd under morgondagen, tisdag 23/1. De som inte gör något val bestämmer jag åt. Okej, Vespaco - den som vill får gärna ange sitt skonummer... </font id="red"></b>:)

/ Fredrik
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Jag, Mancino, och Alfie vill båda ha det skrivet på diplomet... roligt!
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Vem skickar man sin adress till?
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mancino</i>
<br />Vem skickar man sin adress till?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Det går bra att skicka den till:

Petter Niklasson
Pillesnoppvägen 1
712 35 Ballefjongberga

(Ärligt talat tror jag att Vespaco får reda ut detta, då hon är den sista länken i kedjan av personer som kommer att hantera diplomen).

/ Fredrik
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mancino</i>
<br />Vem skickar man sin adress till?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Det går bra att skicka den till:

Petter Niklasson
Pillesnoppvägen 1
712 35 Ballefjongberga

ha ha ha !!!
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Jaja, vill folk ha placering utskriven så låt gå då! Jag bara hänvisade till tävlingsarrangörernas ursprungliga funderingar. Men de skrotades tydligen totalt.

Precis som TF skriver så är det jag som behöver namn och adress. Skicka dem till mig via profilen så ser jag samtidigt vem det gäller och för att förhindra att avundsjuka icke-deltagare försöker sno sig ett snoffsigt och unikt swahilidiplom!
Terraplane Blues

Det här kanske verkar konstigt, men jag behöver veta vilket <b><font color="red">kön </font id="red"></b>deltagaren "Skooter" har. Ni andra tror jag att jag har koll på. Är ni osäkra själva kan ni be någon om hjälp att titta efter och könsbestämma er. Har ni bytat kön under tävlingsperioden, vänligen rapportera det här då det är av största vikt. Tack på förhand! :)

/ Fredrik
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<br />Det här kanske verkar konstigt, men jag behöver veta vilket <b><font color="red">kön </font id="red"></b>deltagaren "Skooter" har. Ni andra tror jag att jag har koll på. Är ni osäkra själva kan ni be någon om hjälp att titta efter och könsbestämma er. Har ni bytat kön under tävlingsperioden, vänligen rapportera det här då det är av största vikt. Tack på förhand! :)

/ Fredrik
"Skooter" e en tös!
Alfie
Nybörjare
Nybörjare

Post by Alfie »

[quote]<i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br />Det här kanske verkar konstigt, men jag behöver veta vilket <b><font color="red">kön </font id="red"></b>deltagaren "Skooter" har. Ni andra tror jag att jag har koll på. Är ni osäkra själva kan ni be någon om hjälp att titta efter och könsbestämma er. Har ni bytat kön under tävlingsperioden, vänligen rapportera det här då det är av största vikt. Tack på förhand! :)[quote]

Jag som känt mig lite osäker den senaste tiden ska be min sambo Mancino om hjälp. Tack för förslaget! :)

/Alfie
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Vad är det hittar på nu igen, TF? Jag tycker mig inte komma ihåg att diplomet hade något könsbetonat? Eller gäller det swahilisk rättstavning kanske? :) Hmm, kan jag få guldkant på mitt diplom? :)
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

<br />Det här kanske verkar konstigt, men jag behöver veta vilket <b><font color="red">kön </font id="red"></b>deltagaren "Skooter" har. <hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Tips: Om du går in på Skooters profil kan du se ett porträtt.

/Jörgen

"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
Terraplane Blues

<br />Vad är det hittar på nu igen, TF? Jag tycker mig inte komma ihåg att diplomet hade något könsbetonat? Eller gäller det swahilisk rättstavning kanske? :) Hmm, kan jag få guldkant på mitt diplom? :)<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">He-he, jag har ändrat diplomet en hel del sedan ni fick titta på det, även om det visst fanns könsbetonade detaljer redan då... Vem vet, kanske det döljer sig en och annan uppseendeväckande överraskning på det nya diplomet? (Han hittar ju på en del hyss, den där TF) :wink: Visst, vi ordnar det där med guldkant på ditt diplom, snäckan! :)

/ Fredrik
Terraplane Blues

Jag gör så här:

På diplom för placering 1 - 3 skriver jag ut placering samt poäng.

På Mancinos, Alfies och Topps diplom skriver jag ut den faktiska palceringen samt poäng.

På Bergfors diplom skriver jag <u>inte</u> ut varken placering eller poäng.

<font color="red">På alla övrigas diplom skriver jag "placering 4" men ingen poäng.</font id="red">

OK? (Ni har på er fram till 12.00 idag att opponera er, sen är det kört!)

Scooterhälsningar

/ Fredrik
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Ett "Bergfors-diplom" åt mig också i så fall! Alltså ingen placering och inga poäng. Med guldkant. :)
Terraplane Blues

<br />Ett "Bergfors-diplom" åt mig också i så fall! Alltså ingen placering och inga poäng. Med guldkant. :)<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Ett styck Bergfors-diplom till, det är uppfattat! Vill du kan jag även göra ett med "placering 1" till dig. Det är ju aldrig fel att ha ett på jobbet också... :)

EDIT: Det är bara att hoppas att definitionen av "Bergfors-diplom" inte hinner revideras innan kl 12. Han kanske ändrar sig innan dess och vill ha med skonummer, pe*islängd m m - vem vet?

/ Fredrik
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Vilket härligt erbjudande, TF! Men min moralkänsla hindrar mig. Det är förresten jättejobbigt med en sådan svårutrotad moralkänsla, den gör vissa roligheter mycket jobbigare. Men det är väl bara att leva med det, antar jag... 8) Men jag kan gotta mig på tanken en lång, lång tid framöver!

Jag har lyckligtvis nämt definitionen i mitt första svar! :D
Terraplane Blues

<br />Men min moralkänsla hindrar mig. Det är förresten jättejobbigt med en sådan svårutrotad moralkänsla, den gör vissa roligheter mycket jobbigare. Men det är väl bara att leva med det, antar jag... 8) <hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Jag vet precis hur du menar! Även om det kanske är svårt att tro vissa gånger, lider jag av precis samma sak. Samvete och moral ligger som ett oerhört betungande ok över ens axlar jämnt och ständigt. Gissar att ens föräldrar var alltför noggranna i sin barnuppfostran och kanske t o m läste makarna Myrdals skrivna sörja alldeles för ingående och bokstavligt? Allting vore betydligt enklare om man var samvetslös och skrupelfri, t ex som vår italienska scooterkollega Cippolino/Alessandro. Jag ska bannemig träna fram mer psykopatiska drag... :twisted:

/ Fredrik, snart psykopat...
Post Reply