<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Thomas</i>
<br />Jag har slipat till brytarspetsarna torkat bort lite smuts och låtit svänhjulet legat av ett dyng(för ev fukt)drog lite i kablarna,ja dom är dåligt lödda typ lepra och inget är bytt vad jag vet sen 67.
Satte tebak alle samman igen och startar på första kicken...
Åkte ner till EM och då kom problemet tillbaka.
På 3an,och fulltös över älvsborgsbron(tort och fint väder).
Em menade på att kondensatorn och brytaspetsar var nog att
byta och ev en extern spole.
Nu har jag köpt nya pryttlar kondensator
nya brytarspetsar gummituber till kablarna som ska hålla smuts fukt och vatten borta från att komma i sväng hjulet.
Jag ska nog löda om kablar åxå....
Vet någon vilken grov lek det ska vara på dom..?
Kan jag ta vilka som hälst..koppar som koppar.?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Kom ihåg att ställa in tändningen ordentligt. om du inte vet hur så bör det finnas beskrivet här på forumet. En bra första chansning kan vara att dokumentera hur den befintliga brytarspetsen är monterad innan du byter ut den. (det finns tänder på sidan som markerar inställning).
meddela gärna hur det går, även om det hjälpte.
MVH
Crispin