stålull VS ljuddämparull
stålull VS ljuddämparull
Hittade billig stålull utan "tvål" i på Götgatan och tänkte att den kan jag använda i min hemgjorda ljuddämpare. Finns det nån med erfarenhet av stålull? Funkar det eller är det värdelöst?
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by thyme</i>
<br />Hittade billig stålull utan "tvål" i på Götgatan och tänkte att den kan jag använda i min hemgjorda ljuddämpare. Finns det nån med erfarenhet av stålull? Funkar det eller är det värdelöst?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
det brinner upp om du har en ljuddämpare som blir väldigt varm. tror mer på sådna disksvampar isåfall, dom har lite grövre metalltrådar. Men testa! annars finns det nog dämparull hos någon mc-butik.
Vad är det för modell som du har ljuddämparen på?
vespa-pa-pa-pa-pa
Federico
<br />Hittade billig stålull utan "tvål" i på Götgatan och tänkte att den kan jag använda i min hemgjorda ljuddämpare. Finns det nån med erfarenhet av stålull? Funkar det eller är det värdelöst?
det brinner upp om du har en ljuddämpare som blir väldigt varm. tror mer på sådna disksvampar isåfall, dom har lite grövre metalltrådar. Men testa! annars finns det nog dämparull hos någon mc-butik.
Vad är det för modell som du har ljuddämparen på?
vespa-pa-pa-pa-pa
Federico
piaggio typhoon automat "plastscooter" med aftermarket system . Den går mycket bra men jag vill åka så tyst som möjligt och tänkte bygga på en "extension" på det befintliga systemet. Läste på leoVince,s hemsida att ett av deras system hade Rockwool i sig. Undrar om det är likadant rockwool man använder som hus-isolering.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by thyme</i>
<br />Undrar om det är likadant rockwool man använder som hus-isolering.
- I princip ja!
/Calle
--- om Gud hade körkort skulle han köra Lambretta ---
<br />Undrar om det är likadant rockwool man använder som hus-isolering.
- I princip ja!
/Calle
--- om Gud hade körkort skulle han köra Lambretta ---
<br />piaggio typhoon automat "plastscooter" med aftermarket system . Den går mycket bra men jag vill åka så tyst som möjligt och tänkte bygga på en "extension" på det befintliga systemet. Läste på leoVince,s hemsida att ett av deras system hade Rockwool i sig. Undrar om det är likadant rockwool man använder som hus-isolering.
Bygga på en ljuddämpare till? Dumt! Köp en ny med lägre ljudnivå istället. Annars kommer den antagligen gå skit efteråt.
<br />piaggio typhoon automat "plastscooter" med aftermarket system . Den går mycket bra men jag vill åka så tyst som möjligt och tänkte bygga på en "extension" på det befintliga systemet. Läste på leoVince,s hemsida att ett av deras system hade Rockwool i sig. Undrar om det är likadant rockwool man använder som hus-isolering.
Bygga på en ljuddämpare till? Dumt! Köp en ny med lägre ljudnivå istället. Annars kommer den antagligen gå skit efteråt.