180cc

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
blizzy
Lärling
Lärling

180cc

Post by blizzy »

jag vet var det står en fungerande gammal 180cc(vet ej årsmodell),hos en gammal farbror,kan nog tjata till mej den om jag vill.men vet inte om jag vill just nu.håller på med en omfattad renovering på en 50 special och jag har bara plats för en på jobbet.men kanske när jag e klar med den så.....vad kan den vara värd tro,när den e klar (180cc),kan ta reda på årsmodell imorgon.
bufflig
Lärling
Lärling

Post by bufflig »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by blizzy</i>
<br />jag vet var det står en fungerande gammal 180cc(vet ej årsmodell),hos en gammal farbror,kan nog tjata till mej den om jag vill.men vet inte om jag vill just nu.håller på med en omfattad renovering på en 50 special och jag har bara plats för en på jobbet.men kanske när jag e klar med den så.....vad kan den vara värd tro,när den e klar (180cc),kan ta reda på årsmodell imorgon.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Priser är ju jättesvårt, man kan ju titta på blocket för att få en uppfattning (fast nu är det torka där)... Dessutom stiger priserna i ganska snabb takt, vespa är poppis...
Är det en Rally eller Super Sport? Båda är fina modeller med mer än 8 hästar i motorn, SS har kolvstyrd matning istf vevhusstyrningen, så den är lite speciell, jag har för mig att någon sagt att den kan vara klurigare att få tag på delar till, men det där vet andra bättre... Rally 180 verkar vara ganska eftertraktad (jag vill t ex gärna ha en :wink:). Jag har åtminstone inte sett någon Rally (oavsett skick) under tio tusen under året och då har de sålts snabbt som attan (ligger sällan ute mer än en dag om inte säljaren glömmer ta bort annonsen). Vill du inte ha den, får du gärna förmedla farbrons telefonnummer till mig:D
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

Super Sport får nog anses vara lite mer eftertraktad om det inte har ändrats nu senaste åren.

Vad gäller renovering och värde så är det inte alls säkert att man tjänar på att renovera om tanken är att sälja vidare och få en slant över. En bra bruksmaskin även om den är lite sliten i lacken kan faktiskt vara värd mer än en nyrenoverad. Sedan är "renovering" väldigt olika och säger inte så mycket egentligen. För vissa är biltema-sprayburkslack och nya kolvringar lika med helrenovering. De extrema "originalrenoveringarna" kan ju lätt gå loss på 35.000kr utan att räkna in priset för scootern och arbetstiden, då är det omöljligt att få den såld i Sverige med vinst.

Federico
blizzy
Lärling
Lärling

Post by blizzy »

sprayburksrenovering e inget för mej då jag e lackare till yrket och då brukar resten oxå bli seriöst!<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br />Super Sport får nog anses vara lite mer eftertraktad om det inte har ändrats nu senaste åren.

Vad gäller renovering och värde så är det inte alls säkert att man tjänar på att renovera om tanken är att sälja vidare och få en slant över. En bra bruksmaskin även om den är lite sliten i lacken kan faktiskt vara värd mer än en nyrenoverad. Sedan är "renovering" väldigt olika och säger inte så mycket egentligen. För vissa är biltema-sprayburkslack och nya kolvringar lika med helrenovering. De extrema "originalrenoveringarna" kan ju lätt gå loss på 35.000kr utan att räkna in priset för scootern och arbetstiden, då är det omöljligt att få den såld i Sverige med vinst.

Federico
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by blizzy</i>
<br />sprayburksrenovering e inget för mej då jag e lackare till yrket och då brukar resten oxå bli seriöst!<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br />Super Sport får nog anses vara lite mer eftertraktad om det inte har ändrats nu senaste åren.

Federico

Okej, så då är det till uppsala man ska vända sig om man vill ha en vespa lackad?:wink:

// Bobo
blizzy
Lärling
Lärling

Post by blizzy »

man kan vända sej hit,eller skicka e-post till mej.<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by blizzy</i>
<br />sprayburksrenovering e inget för mej då jag e lackare till yrket och då brukar resten oxå bli seriöst!<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>

Federico

Okej, så då är det till uppsala man ska vända sig om man vill ha en vespa lackad?:wink:

// Bobo
Post Reply