Terraplane Blues, nr 7, fick 3e pris

Här handlar det om utseende och stil på våra scootrar. Är det mest krom som vinner eller ska det vara race-stuk?
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Terraplane Blues, nr 7, fick 3e pris

Post by fritte »

<font color="navy"><font size="4"><b>Terraplane Blues, har skapat modell Nr 7</b></font id="size4"></font id="navy">
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

jag börjar väl kommentera så ni andra vågar komma igång också:

Kul idé att använda frukt. Begränsad livslängd. Undrar om man får bra grepp med minimajs handtag? Snyggt jobbat!

Federico
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Och det är ju fint att vi bara kan kolla in på foto för annars skulle den här bli uppäten omedelbums!
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

Är det möjligen det där som kallas Sitoplusbananer?:)

// Bobo
topps
Lärling
Lärling

Post by topps »

Smart med frukt i frukt - är det en clementin i en appelsin? Får riktigt sköna mjuka former
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

Annorlunda scooter! Det ser ut att vara en avocado till sadel. Ser god ut, men tyvärr äter jag själv aldrig frukt p g a principiella och religiösa skäl. Starkt jobbat, den som nu satte ihop den!

/ Fredrik
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br />Annorlunda scooter! Det ser ut att vara en avocado till sadel. Ser god ut, men tyvärr äter jag själv aldrig frukt p g a principiella och religiösa skäl. Starkt jobbat, <font size="3">den som nu satte ihop den!</font id="size3">

/ Fredrik
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Hmm... detta skulle kunna vara en "rökridå"... om man nu får gissa.

// Bobo
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br />Annorlunda scooter! Det ser ut att vara en avocado till sadel. Ser god ut, men tyvärr äter jag själv aldrig frukt p g a principiella och religiösa skäl. Starkt jobbat, <font size="3">den som nu satte ihop den!</font id="size3">

/ Fredrik

// Bobo<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Vafalls, insinuerar du att jag har gjort scootern? Jag skulle givetvis vara mycket stolt och hedrad över sådana slutsatser, men jag svär vid Allah att jag inte har byggt denna fina scooter. Jag erkänner bara att jag är med i tävlingen samt att jag har gjort en av scootrarna som presenterats. Gissa på. Endast Allah vet svaret! :D

/ Fredrik
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>

/ Fredrik

// Bobo<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Vafalls, insinuerar du att jag har gjort scootern? Jag skulle givetvis vara mycket stolt och hedrad över sådana slutsatser, men jag svär vid Allah att jag inte har byggt denna fina scooter. Jag erkänner bara att jag är med i tävlingen samt att jag har gjort en av scootrarna som presenterats. Gissa på. Endast Allah vet svaret! :D

/ Fredrik

<b><font color="teal">Allah? Vanligtvis kallas jag Fritte...</font id="teal"></b>:D:D
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>

/ Fredrik

/ Fredrik

Du har lämnat ledtrådar som tyder på att du skulle kunna vara skaparen.. men om jag nämner dom så blir det för uppenbart, vill inte sabba spänningen..:D

// Bobo
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />Du har lämnat ledtrådar som tyder på att du skulle kunna vara skaparen.. men om jag nämner dom så blir det för uppenbart, vill inte sabba spänningen..:D

// Bobo
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Ha-ha, jobbar du på Säpo? Hur det än förhåller sig, lova att inte sluta ditt jobb för att bli spågubbe! Jag garanterar att du är helt snett ute - jag är nämligen extremt allergisk mot citrusfrukter och skulle få omedelbara rektioner om jag började skära i dem. Du jobbar på Säpo, va? 8)

/ Fredrik
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

<br />Du har lämnat ledtrådar som tyder på att du skulle kunna vara skaparen.. men om jag nämner dom så blir det för uppenbart, vill inte sabba spänningen..:D

// Bobo
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Ha-ha, jobbar du på Säpo? Hur det än förhåller sig, lova att inte sluta ditt jobb för att bli spågubbe! Jag garanterar att du är helt snett ute - jag är nämligen extremt allergisk mot citrusfrukter och skulle få omedelbara rektioner om jag började skära i dem. Du jobbar på Säpo, va? 8)

/ Fredrik

Det ser väl vem som helst att det är en Primavera:D
Det måste således vara din, Enkelt....!

// Bobo
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Misstänker att TerraFredrik fått allergiska anfall av frukten och yrar därför om Allah! :) Greipen är ju äten och skalet är allt som är kvar. Avokadon ser också ganska tom ut...

Som medlem av SUPO (Finlands SÄPO! Faktiskt!) märker jag genast hur TF:s förklaring att han först inte äter frukt pga religiösa skäl och nu mitt i allt är det allergiska orsaker! Förklaringarna håller inte ihop och verkar inte helt övertygande. Tidigare utgivna planerings- och förverklingstidtabeller ger minsann orsak att tro att detta verkligen är ett dåd av TF! För att nämna herrns mycket kunniga arbete med kamera för att få stämningsfulla bilder. Här är det kvalitetsbilder som talar sitt tydliga språk! Har den anklagade något att säga till sitt försvar? [^]
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
<br />Misstänker att TerraFredrik fått allergiska anfall av frukten och yrar därför om Allah! :) Greipen är ju äten och skalet är allt som är kvar. Avokadon ser också ganska tom ut...

Som medlem av SUPO (Finlands SÄPO! Faktiskt!) märker jag genast hur TF:s förklaring att han först inte äter frukt pga religiösa skäl och nu mitt i allt är det allergiska orsaker! Förklaringarna håller inte ihop och verkar inte helt övertygande. Tidigare utgivna planerings- och förverklingstidtabeller ger minsann orsak att tro att detta verkligen är ett dåd av TF! För att nämna herrns mycket kunniga arbete med kamera för att få stämningsfulla bilder. Här är det kvalitetsbilder som talar sitt tydliga språk! Har den anklagade något att säga till sitt försvar? [^]<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Först: jag betvivlar inte en sekund att du eller Bobo verkligen arbetar för SÄPO/SUPO av era uttalanden/gissningar att döma. Det är snarast högst troligt att ni gör så (särskilt beträffande dig, då finska SÄPO heter SUPO :D).

Vad beträffar min allergi och religion är detta helt sant. Allah har sagt till mig att inte äta citrusfrukt, något som faller sig naturligt då jag inte ens kan vistas i samma rum som en citrusfrukt.

I övrigt hänvisar jag helt och hållet till min avocado...öhh...jag menar min advokat! Det är härmed slut på uttalanden om mitt modellbygge. Bara Allah och Fritte vet! :D

/ Fredrik
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
<br />Misstänker att TerraFredrik fått allergiska anfall av frukten och yrar därför om Allah! :) Greipen är ju äten och skalet är allt som är kvar. Avokadon ser också ganska tom ut...

Som medlem av SUPO (Finlands SÄPO! Faktiskt!) märker jag genast hur TF:s förklaring att han först inte äter frukt pga religiösa skäl och nu mitt i allt är det allergiska orsaker! Förklaringarna håller inte ihop och verkar inte helt övertygande. Tidigare utgivna planerings- och förverklingstidtabeller ger minsann orsak att tro att detta verkligen är ett dåd av TF! För att nämna herrns mycket kunniga arbete med kamera för att få stämningsfulla bilder. Här är det kvalitetsbilder som talar sitt tydliga språk! Har den anklagade något att säga till sitt försvar? [^]

Minsann dr Watson, just så, och lägg därtill att det är just 8 bilder! exakt det antal som han sagt sig insänt. För att inte tala om den frenesi som används till att förneka att just denna skulle vara hans skapelse samtidigt med alla försök att ta åt sig äran för de andra byggena.
Näe det där går vi inte på, vi vet nog....:D

Tycker för övrigt att modellen ser fruktansvärt smakfull ut:P

// Sherlock
Terraplane Blues

<br />Minsann dr Watson, just så, och lägg därtill att det är just 8 bilder! exakt det antal som han sagt sig insänt. För att inte tala om den frenesi som används till att förneka att just denna skulle vara hans skapelse samtidigt med alla försök att ta åt sig äran för de andra byggena.
Näe det där går vi inte på, vi vet nog....:D

Tycker för övrigt att modellen ser fruktansvärt smakfull ut:P

// Sherlock

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Tänka sig att ni gick på den lätte! Givetvis sa jag att jag hade skickat in 8 bilder endast i syfte att förvilla. Vem vet, jag skickade kanske in 3, 118 eller 5 bilder i själva verket? Jag förnekar inte att just denna modell är min, varken mer eller mindre än jag gör med de övriga 10 modellscootrarna. Jag kanske har gjort samtliga när allt kommer omkring... 8)

Kom ihåg: ihärdigt förnekande bär till slut oftast frukt... :wink: (Som svar på ditt underfundiga "fruktansvärt smakfull").

/ Fredrik
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Fruktansvärt läcker och säkert mycket nyttig, fast med begränsad hållbarhet. Sälj bilden/konceptet till de här (eller liknande företag) http://www.fruktogront.se/
/jens
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jencla</i>
<br />Fruktansvärt läcker och säkert mycket nyttig, fast med begränsad hållbarhet. Sälj bilden/konceptet till de här (eller liknande företag) http://www.fruktogront.se/
/jens<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Tackar för tipset, men är det inte litet långsökt att de skulle vara intresserade av bilder på en fruktscooter, när de både kan bada i frukt och själva göra vilken kreation som helst? "Vi har länge letat efter en fruktscooter, herr Terraplane, och vi är beredda att betala skjortan för dina bilder" :D

Det där med den begränsade hållbarheten är faktiskt intressant. Förruttnelseprocessen har redan börjat och jag tror fruktscootern kan bli riktigt fräck ju längre tiden går. Allt börjar gå mot övermoget och drar ihop sig, samtidigt som frukterna ändrar nyans. Tänker knäppa några bilder efterhand...

/ Fredrik
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Angående fruktscootern, vi, 3/3 av modellstyrelsen, överväger att begära kompletterande bilder av vinnarnas scooters innan priser delas ut...
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

HAHAAA! Där kom bekännelsen!

Kompletterande bilder... :D Borde den förruttnade modellen räknas som en ny och därmed kan inte eventuellt pris delas mera ut till orginalmodellens tillverkare?
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<br />HAHAAA! Där kom bekännelsen!

Kompletterande bilder... :D Borde den förruttnade modellen räknas som en ny och därmed kan inte eventuellt pris delas mera ut till orginalmodellens tillverkare?
<b><font color="teal">Kanske inte var någon strålande ide, en snögubbescooter hade också töat bort och grannens figurklippta häck blivit nerkapad.
Nej, helst ännu friare regler om möjligt!</font id="teal"></b>
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>

<b><font color="teal">Kanske inte var någon strålande ide, en snögubbescooter hade också töat bort och grannens figurklippta häck blivit nerkapad.
Nej, helst ännu friare regler om möjligt!</font id="teal"></b>

Pepparkakan sköljts ner med glöggen... Legot ombyggt till "bionicles"... blingen sålts till Britney eller Paris...

// Bobo
Terraplane Blues

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Japp, när det är en dag kvar av röstningen kommer jag att skicka in en "ny" modell, som jag kräver ska få vara med i tävlingen! Den kommer att se helt annorlunda ut då, det lovar jag... :wink:

/ Fredrik
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Säkert något som inte skall beskådas INNAN man går och äter lunchen... Hutter! Nästa gång kan du bygga en modell av torkade frukter! :D
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<br />Säkert något som inte skall beskådas INNAN man går och äter lunchen... Hutter! Nästa gång kan du bygga en modell av torkade frukter! :D

Eller varför inte fisk?
Post Reply