SCOOTERMODELLTÄVLINGEN

Här handlar det om utseende och stil på våra scootrar. Är det mest krom som vinner eller ska det vara race-stuk?
Post Reply
topps
Lärling
Lärling

Post by topps »

Det här verkar ju störskoj, jag vill också vara med :D

/H
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by topps</i>
<br />Det här verkar ju störskoj, jag vill också vara med :D

/H
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

<font color="teal"><b>Visst e det kul, välkommen topps att dela glädjen!!</b></font id="teal">:D:):D:)

<font color="teal"><b>Fritte</b></font id="teal">
Skooter
Drömmare
Drömmare

Post by Skooter »

Skooter är också med!
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Skooter</i>
<br />Skooter är också med!

<font color="teal"><b>Och naturligtvis är Skooter hjärtligt välkommen!!</b></font id="teal">:D:):D:)
Alfie
Nybörjare
Nybörjare

Post by Alfie »

Jag är också med...

/Sambon
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Välkommen hit babe!!

:)
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Alfie</i>
<br />Jag är också med...

/Sambon

<font color="teal"><b>Välkommen, då är det 2 damer på arenan!!</b></font id="teal">:):D:):D
emilz
Drömmare
Drömmare

Post by emilz »

jo de ska man väl försöka få ihop nåt även om man aldrig lyckas få ihop nån i full skala.

/Emil

emil
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by emilz</i>
<br />jo de ska man väl försöka få ihop nåt även om man aldrig lyckas få ihop nån i full skala.

/Emil

emil

<font color="teal"><b>Kul!! Välkommen!</b></font id="teal">:):D:):D
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Alfie</i>

/Sambon

<font color="teal"><b>Välkommen, då är det 2 damer på arenan!!</b></font id="teal">:):D:):D

<font color="purple">Vem är den andra damen då???</font id="purple">
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mancino</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Alfie</i>

/Sambon

<font color="purple">Vem är den andra damen då???</font id="purple">

<font size="3"><font color="navy"><b>Lady Vespaco...</b></font id="navy"></font id="size3">:D:):D:)
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

Himla kul att det blev så många! :) Det ska bli oerhört spännande att få se alla unika scootermodeller när de presenteras i färdigt skick 10-15:e januari.

Jag vet att några ordentliga och förutseende typer (inga namn) redan har börjat med sina byggen. Själv har jag alltid trott på konceptet att grubbla samt vila så länge det någonsin är möjligt, för att sedan skrida till handling när klockan är "fem i tolv". Fram tills idag hade jag en plan beträffande tillvägagångssätt, utförande och materialval.

Min noga framgrubblade - i tanken färdigställda - scootermodell, skulle innebära en hel del jobb. Ja, faktiskt så mycket jobb att jag fick drypande armsvett av bara tanken. Eftersom jag ända sedan födseln har följt "minsta motståndets lag", insåg jag att jag snabbt behövde grubbla fram en ny plan på en blivande scootermodell.

Eureka! Som en blixt från klar himmel fick jag idag världens idé om hur jag ska bygga min scootermodell! Den kommer bli avsevärt mycket mer unik och trevlig än min förra framgrubblade scootermodell. Dessutom innebär materialvalet och tillvägagångssättet att jag inte behöver börja med den förrän långt efter nyår, vilket gör att jag kan ägna mig åt fortsatta grubblerier och vila i horisontalläge...ahhhhh! :D

Varför skrev jag då detta egentligen? Jo, i sann tävlingsanda är det aldrig fel att stressa upp sina konkurrenter, eftersom man själv känner att man har hittat ett vinnande koncept som går både snabbt och lätt. Tänk på det när Ni ligger sömnlösa av oro för att Ni inte ska bli klara i tid. Muhahahaha... :twisted:

PS. Medge att Ni är allt bra nyfikna på mitt fantastiska modellbygge! (Mamma har sagt åt mig att försöka skrämmas och inte vara ödmjuk när det är tävling...men ha inte alltför stora förväntningar... :oops:) DS.

EDIT: Lycka till i kampen om andraplatsen! Må bäste man eller kvinna vinna!

Scooterhälsningar

/ Fredrik
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br />Himla kul att det blev så många! :) Det ska bli oerhört spännande att få se alla unika scootermodeller när de presenteras i färdigt skick 10-15:e januari.

Jag vet att några ordentliga och förutseende typer (inga namn) redan har börjat med sina byggen. Själv har jag alltid trott på konceptet att grubbla samt vila så länge det någonsin är möjligt, för att sedan skrida till handling när klockan är "fem i tolv". Fram tills idag hade jag en plan beträffande tillvägagångssätt, utförande och materialval.

Min noga framgrubblade - i tanken färdigställda - scootermodell, skulle innebära en hel del jobb. Ja, faktiskt så mycket jobb att jag fick drypande armsvett av bara tanken. Eftersom jag ända sedan födseln har följt "minsta motståndets lag", insåg jag att jag snabbt behövde grubbla fram en ny plan på en blivande scootermodell.

Eureka! Som en blixt från klar himmel fick jag idag världens idé om hur jag ska bygga min scootermodell! Den kommer bli avsevärt mycket mer unik och trevlig än min förra framgrubblade scootermodell. Dessutom innebär materialvalet och tillvägagångssättet att jag inte behöver börja med den förrän långt efter nyår, vilket gör att jag kan ägna mig åt fortsatta grubblerier och vila i horisontalläge...ahhhhh! :D

Varför skrev jag då detta egentligen? Jo, i sann tävlingsanda är det aldrig fel att stressa upp sina konkurrenter, eftersom man själv känner att man har hittat ett vinnande koncept som går både snabbt och lätt. Tänk på det när Ni ligger sömnlösa av oro för att Ni inte ska bli klara i tid. Muhahahaha... :twisted:

PS. Medge att Ni är allt bra nyfikna på mitt fantastiska modellbygge! (Mamma har sagt åt mig att försöka skrämmas och inte vara ödmjuk när det är tävling...men ha inte alltför stora förväntningar... :oops:) DS.

EDIT: Lycka till i kampen om andraplatsen! Må bäste man eller kvinna vinna!

Scooterhälsningar

/ Fredrik

<font color="teal"><b>En viss likhet med sagan om haren & sköldpaddan, undrar vilken figur Fredrik liknar??</b></font id="teal">:):D:):D:?:
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Hehehee! TerraFredrik räknar säkert med att bygga sin modell av snön han räknar med att skall komma till julen! Men tänk om den inte kommer! :D Eller gräddar en skoterlussebulle, som någon äter upp innan helgen är över! Alternativt pepparkaka. Eller gör av halm (typ halmbock), som sedan någon granne bränner upp i misstag enligt svensk tradition!

Det skall bli roligt att få höra TerraFredriks samlade förklaringar!! :D8)
topps
Lärling
Lärling

Post by topps »

Själv kände jag att materialvalet var viktigt - lät tanken flöda fritt och tänkte att det mest otippade materialet måste vara det bästa. Kom fram till att jag i så fall skulle bygga modellen i Gris Svål!

Må bäste scooterist vinna!
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
<br />Hehehee! TerraFredrik räknar säkert med att bygga sin modell av snön han räknar med att skall komma till julen! Men tänk om den inte kommer! :D Eller gräddar en skoterlussebulle, som någon äter upp innan helgen är över! Alternativt pepparkaka. Eller gör av halm (typ halmbock), som sedan någon granne bränner upp i misstag enligt svensk tradition!

Det skall bli roligt att få höra TerraFredriks samlade förklaringar!! :D8)
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Fel, fel, fel! :D Ingenting är ens i närheten. Fundera vidare mrs Nyfiken - du kommer ändå aldrig att kunna gissa rätt! Fast visst har du en poäng i att den kan brännas upp, muhahaha... :twisted:

Scooterhälsningar

/ Fredrik
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Tändstickor! Det blir en modell av tändstickor! :)
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
<br />Tändstickor! Det blir en modell av tändstickor! :)
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Lova att Du aldrig gör karriär som spåkvinna, Vespaco! :D Det är tyvärr inte lönt att Du spekulerar vidare - jag vet att Du aldrig gissar rätt och dessutom avslöjar jag inget förrän den 10:e januari!

PS. Den brinner dock sämre än en svensk traditionell halmbock...även om man häller Koskenkorva på den! :P DS.

Scooterhälsningar

/ Fredrik
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Min kristallkula säger att varje gång jag gissat rätt har du ändrat strategi! Men nu skall jag lämna dig i ro och planera din modell. (Julljusslingor runt ståltrådsskoter!) :)

Puss och Kram!
Terraplane Blues

<br />Min kristallkula säger att varje gång jag gissat rätt har du ändrat strategi! Men nu skall jag lämna dig i ro och planera din modell. (Julljusslingor runt ståltrådsskoter!) :)

Puss och Kram!
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Du kan lägga ner gissningsprojektet, Vespaco! Sannolikheten att Du gissar rätt är lika stor som att Finland vinner ishockey-VM eller att solen slocknar innan nyår :P

Dagens tips: byt kristallkula eller drick mindre Koskenkorva till frukost! :D

Puss, puss!

/ Fredrik
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

catfight?
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Kompishumor och konstig humor! :D Ingen panik här!

God jul på er alla, hoppas ni hittar den mycket omtalade julefriden så ni hinner med modellbygget mellan och efter skinkätandet!
Terraplane Blues

<br />Kompishumor och konstig humor! :D Ingen panik här!

God jul på er alla, hoppas ni hittar den mycket omtalade julefriden så ni hinner med modellbygget mellan och efter skinkätandet!
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Vadå ingen panik? 8) Kallsvettningarna från de finländska skogarna är så omfattande att de genererar regn och dimma här i södra Sverige!

Jag vill också passa på att önska alla en riktigt God Jul! Hur var det nu...modellbygge mellan skinkorna...öhhh...hoppas modellbygget hinns med, så att det inte kommer ut mellan skinkorna och bara blir skit i IFÖ-stolen! :D (Obs! Inget illa ment, bara vanlig svensk konstig humor!)

Scooterhälsningar

/ Fredrik
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mancino</i>
<br /><font size="4">catfight?</font id="size4">

Det syftar väl på fight mellan två tjejjer?
Ska du tåla det Fredrik(a)?? :D:):D

//Bobo
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>

/Sambon

<br />catfight?
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mancino</i>
<br /><font size="4">catfight?</font id="size4">

Det syftar väl på fight mellan två tjejjer?
Ska du tåla det Fredrik(a)?? :D:):D

//Bobo

<font color="teal"><b>Jag tror inte hela bakgrunden hängde med...
GOD JUL ALLA!!</b></font id="teal">
Post Reply