Förgasare V50
Förgasare V50
Nu är det så att det är dags att se om munstyckena till min 16/10 är rätt, men vet inte mellan vilka jag ska testa. Förstår att jag måste köpa några för att märka skillnad, men jag slipper gärna köpa en hel godispåse full. Någon som vet vilka storlekar som kan vara värda att välja?
-
- Lärling
- Posts: 461
- Joined: Tue 22 Aug 2006, 19:52
- Location: stockholm
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mancino</i>
<br />Nu är det så att det är dags att se om munstyckena till min 16/10 är rätt, men vet inte mellan vilka jag ska testa. Förstår att jag måste köpa några för att märka skillnad, men jag slipper gärna köpa en hel godispåse full. Någon som vet vilka storlekar som kan vara värda att välja?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
hade inte du 75cc? kanske lite smått med en 16/10 då, skulle nog passa bättre med 16/16. men sen så beror det ju mkt på hur resten av motorn ser ut, öppnad vev, portat block, blås mm.
kanske inte var till någon större hjälp..
---------------------------------------------------------
http://www.youtube.com/watch?v=15YA0nHpGfI
<br />Nu är det så att det är dags att se om munstyckena till min 16/10 är rätt, men vet inte mellan vilka jag ska testa. Förstår att jag måste köpa några för att märka skillnad, men jag slipper gärna köpa en hel godispåse full. Någon som vet vilka storlekar som kan vara värda att välja?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
hade inte du 75cc? kanske lite smått med en 16/10 då, skulle nog passa bättre med 16/16. men sen så beror det ju mkt på hur resten av motorn ser ut, öppnad vev, portat block, blås mm.
kanske inte var till någon större hjälp..
---------------------------------------------------------
http://www.youtube.com/watch?v=15YA0nHpGfI
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mancino</i>
<br />Nu är det så att det är dags att se om munstyckena till min 16/10 är rätt, men vet inte mellan vilka jag ska testa. Förstår att jag måste köpa några för att märka skillnad, men jag slipper gärna köpa en hel godispåse full. Någon som vet vilka storlekar som kan vara värda att välja?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Faktum är att du lika bra kan köpa en hel massa (huvudmunstycken åtminstone) på en gång. Om du vill begränsa mängden kan du ju alltid titta i tabellerna på den här sidan:http://sfs.alexander-hepp.de/ (klicka på engelska flaggan och välj 75 cc i droplistan uppe till vänster). Main jet varierar från typ 60 - 80 åtminstone. Du visste iofs inte vilken vev du hade, men det de menar med orginalvev på den sidan är mycket öppnare än en svensk 30-moppes orginal. Läs också sticky-tråden "trimma V50", där får du (i slutet av tråden) bra tips om hur du justerar in förgasaren, tänk dock på att SHB-fuggen inte har alla munstycken som t ex en PHB eller annan "stor" fugge har, utan att i princip allt (utom lägsta gaspådraget) hanteras av huvudmunstycket...
Glöm heller inte att munstycken <i>är</i> godis för en trimmare:P
<br />Nu är det så att det är dags att se om munstyckena till min 16/10 är rätt, men vet inte mellan vilka jag ska testa. Förstår att jag måste köpa några för att märka skillnad, men jag slipper gärna köpa en hel godispåse full. Någon som vet vilka storlekar som kan vara värda att välja?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Faktum är att du lika bra kan köpa en hel massa (huvudmunstycken åtminstone) på en gång. Om du vill begränsa mängden kan du ju alltid titta i tabellerna på den här sidan:http://sfs.alexander-hepp.de/ (klicka på engelska flaggan och välj 75 cc i droplistan uppe till vänster). Main jet varierar från typ 60 - 80 åtminstone. Du visste iofs inte vilken vev du hade, men det de menar med orginalvev på den sidan är mycket öppnare än en svensk 30-moppes orginal. Läs också sticky-tråden "trimma V50", där får du (i slutet av tråden) bra tips om hur du justerar in förgasaren, tänk dock på att SHB-fuggen inte har alla munstycken som t ex en PHB eller annan "stor" fugge har, utan att i princip allt (utom lägsta gaspådraget) hanteras av huvudmunstycket...
Glöm heller inte att munstycken <i>är</i> godis för en trimmare:P
-
- Dekaltrimmare
- Posts: 76
- Joined: Tue 19 Oct 2004, 15:15
- Location: Sweden
- Contact:
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mancino</i>
<br />Jupp, har en 75 cc, men bara orginalvev än. Vill först få den att gå "normalt", dvs inte så tjockt, sen kan jag börja dona med vev och senare ny fugge.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Innan jag fick låna en 16/16 så funkade det hyfsat med 58 till en hemportad vev och DR 85. (Gick inte bättre med halvutdragen choke)
<br />Jupp, har en 75 cc, men bara orginalvev än. Vill först få den att gå "normalt", dvs inte så tjockt, sen kan jag börja dona med vev och senare ny fugge.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Innan jag fick låna en 16/16 så funkade det hyfsat med 58 till en hemportad vev och DR 85. (Gick inte bättre med halvutdragen choke)
-
- Dekaltrimmare
- Posts: 76
- Joined: Tue 19 Oct 2004, 15:15
- Location: Sweden
- Contact:
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mancino</i>
<br />Aha, okej... ska införskaffa mig lite olika för att sedan testa i helgen. Hoppas jag får lite rull på maskineriet. Av de två munstycken som finns, vilket är vilket?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Huvudmunstycket är det stora mitt i flottörhuset.
<br />Aha, okej... ska införskaffa mig lite olika för att sedan testa i helgen. Hoppas jag får lite rull på maskineriet. Av de två munstycken som finns, vilket är vilket?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Huvudmunstycket är det stora mitt i flottörhuset.